Ce se întâmplă cu achizițille publice pe timpul stării de urgență

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Se schimbă modul de realizare al achizițiilor publice
Se schimbă modul de realizare al achizițiilor publice
Odată cu instituirea stării de urgență se modifică o serie de norme de aplicare ale unor prevederi legislative iar printre acestea și cele privind achizițiile publice.

Având în vedere regulile generale de drept, normele juridice se aplică cu respectarea ierarhiei actelor normative, în ordinea importanței și a forței efectelor juridice pe care le generează.

Totodată, în contextul emiterii de către Președintele României a Decretului nr. 195 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 212/16.03.2020, Agenția Națională pentru Achiziții Publice face următoarele precizări:

În perioada stării de urgență instituite pe teritoriul țării, autoritățile/entitățile contractante prevăzute la art. 10 și art. 28 din Decret, achiziționează în mod direct materiale și echipamente necesare combaterii epidemiei COVID-19;

Companiile de distribuție de bunuri, îngrijorate. Este în joc securitatea alimentară

Autoritățile/entitățile contractante verifică încadrarea în prevederile Decretului și justifică modul în care achizițiile respective contribuie la combaterea epidemiei COVID-19;

În vederea monitorizării achizițiilor derulate în perioada de aplicare a Decretului, autoritățile contractante pun la dispoziţia ANAP informaţii, în termen de maxim 30 de zile lucrătoare de la finalizarea perioadei decretate.

“Agenția Națională pentru Achiziții Publice va oferi sprijin autorităților care derulează achiziții cum sunt cele de medicamente, materiale sanitare sau echipamente medicale. În momentul de față, angajații Agenției oferă consultări prin sistemul HELPDESK, tuturor autorităților care întâmpină dificultăți în derularea achizițiilor directe de materiale și echipamente necesare combaterii epidemiei COVID-19. Precizez că vom supraveghea atent achiziţiile publice derulate în această perioadă de autorități, ANAP având la dispoziție mecanisme de monitorizare a sistemului de achiziţii publice din România. Astfel, ne vom asigura că reprezentanții autorităților publice nu vor face abuzuri.” a declarat președintele ANAP, Eugen Cojoacă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Tiktok
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik
O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
ASEAN 2025

pixel