Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Akio Toyoda, în vârstă de 66 de ani, este nepotul fondatorului companiei Toyota, și a deținut funcția de CEO a producătorului auto timp de 14 ani.
Crize peste crize
În iunie 2009, Toyoda a devenit președinte al companiei fondate de bunicul său Kiichiro în 1937, înlocuindu-l pe Katsuaki Watanabe. Akio a fost primul membru al familiei Toyoda care a preluat conducerea companiei din 1995 încoace.
Numirea sa a avut loc în condițiile în care producătorul auto cel mai profitabil și valoros din lume la acea vreme, care valora 115 miliarde de dolari la acea vreme, a raportat prima pierdere din ultimele decenii, după ce criza financiară globală l-a forțat să renunțe la numeroasele fabrici pe care le construise de-a lungul unui deceniu de expansiune neîncetată.
Toyoda s-a angajat să scoată compania din cea mai gravă recesiune din istorie, să aducă mai multă transparență în cultura sa corporatistă tentaculară și să readucă compania "înapoi la elementele de bază", adică să construiască mașini care să-i facă pe oameni fericiți.
La doar șase luni mai târziu, compania a plonjat în cea mai gravă criză de calitate din ultimele decenii. Toyota s-a confruntat cu o furtună de critici din cauza reacției lente la rechemarea în service a milioane de mașini pentru a verifica dacă există acceleratoare defecte în Statele Unite.
Criza de siguranță, care l-a obligat pe Toyoda să depună mărturie în fața Congresului în 2010, a amenințat reputația Toyota și succesul continuu pe cea mai profitabilă piață a sa.
Toyoda a declarat joi că mandatul său la conducere a început cu "criză după criză".
În anii următori, el a trebuit să lupte cu perturbările cauzate de cutremurul și tsunamiul din 2011 din nordul Japoniei.
Adoptare prea lentă a mașinilor electrice
În timpul celor peste zece ani petrecuți în fruntea companiei, Toyoda a prezidat, de asemenea, constructorul auto într-o perioadă de schimbări intense în industria auto și de incertitudine crescândă cu privire la modul în care constructorii auto tradiționali, precum Toyota, pot rezista provocării venite din partea unor concurenți mai noi - și adesea mai agili - precum Tesla.
Toyota a declarat că problema o reprezintă combustibilii fosili, nu motoarele cu combustie internă. Pe lângă hibrizii pe care i-a popularizat acum mai bine de două decenii cu Prius, Toyota susține și tehnologia hidrogenului, deși până acum nu a avut aceeași popularitate ca și vehiculele electrice cu baterii (BEV).
Toyoda și-a apărat strategia și planurile de dezvoltare a vehiculelor electrice, care au fost criticate de unele grupuri ecologiste și investitori care doresc ca societatea să acționeze mai rapid pentru a adopta BEV-urile.
"La fel ca și mașinile complet autonome pe care ar fi trebuit să le conducem cu toții până acum, BEV-urile vor dura mai mult timp pentru a deveni mainstream decât ar vrea mass-media să credem", a declarat Toyoda dealerilor din Statele Unite la sfârșitul anului trecut.
El a spus la acea vreme că "a juca pentru a câștiga înseamnă a juca cu toate cărțile din pachet - nu doar cu câteva selectate. Așa că aceasta este strategia noastră și ne ținem de ea".
Toyoda a comparat producătorul auto cu un "magazin" care vinde o varietate de vehicule pentru clienți cu nevoi diferite și a declarat că viziunea sa corporativă "este de a oferi libertate de mobilitate pentru toți... și nu vrem să lăsăm pe nimeni în urmă".
Abordarea sa de "magazin general" a avut însă un cost greu de suportat.
Tesla a obținut un profit net de 9.000 de dolari pe vehicul în ultimul trimestru, de peste șapte ori mai mult decât cifra comparabilă pentru Toyota în al treilea trimestru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...