Lovitură pentru compania care produce ciocolata Toblerone

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Toblerone își schimbă ambalajul
Toblerone își schimbă ambalajul
Imaginea muntelui Matterhorn va dispărea în curând de pe ambalajele batoanelor de ciocolată Toblerone, deoarece proprietarul american al mărcii mută o parte din producție în afara Elveției.

Cotidianul elvețian Aargauer Zeitung scrie că Mondelez International Inc., compania care produce aceste batoane de ciocolată, schimbă designul ambalajului pentru a nu încălca legea elvețiană.

Mondelez a dezvăluit anul trecut că intenționează să mute o parte din producția ciocolatei Toblerone în capitala slovacă Bratislava. Compania schimbă designul ambalajului pentru a înfățișa un munte oarecare, în locul celebrului Matterhorn, a relatat ziarul.

"Reproiectarea ambalajului introduce un logo modernizat și simplificat al muntelui care se aliniază cu estetica geometrică și triunghiulară", a declarat un purtător de cuvânt al Mondelez pentru Aargauer Zeitung. Pe ambalajele Toblerone se va citi acum "stabilit în Elveția", mai degrabă decât "din Elveția".

Conform Legii elvețiene privind simbolurile naționale, adoptată în 2017, precum crucile albe nu sunt permise pe ambalajele produselor care nu îndeplinesc criteriile prevăzute de această lege.

Mai precis, legea prevede că produsele alimentare care utilizează simboluri naționale elvețiene sau despre care producătorul afirmă că sunt "fabricate în Elveția" trebuie ca cel puțin 80% din materiile prime ale produsului să provină din Elveția și 100% pentru lapte și produse lactate. De asemenea, lucrările esențiale pentru manufacturarea unui produs fabricat în Elveția trebuie să aibă loc în Elveția. Se fac excepții pentru materiile prime care nu se găsesc în Elveția, cum ar fi cacaoa.

Noul regulament privind utilizarea de către întreprinderi a indicației de proveniență "elvețiană" și a crucii albe pe fond roșu a intrat în vigoare în ianuarie 2017. Iată cum este explicat procesul. 

"Swiss made" se vinde. Mai multe studii au arătat că valoarea adăugată generată de marca elvețiană poate reprezenta până la 20 % din prețul de vânzare pentru anumite produse - și până la 50 % pentru articolele de lux - în comparație cu bunuri comparabile de alte origini. Serviciile sunt, de asemenea, afectate.

Prevederea spune că valoarea mărcii elvețiene este foarte râvnită și folosită în mod abuziv, atât la nivel național, cât și internațional, ceea ce îi afectează credibilitatea. Pentru a proteja valoarea adăugată a etichetei pentru produsele fabricate în Elveția și a logo-ului, o cruce albă pe fond roșu, au fost clarificate criteriile de utilizare a acestora și a fost consolidată protecția acestora.

La 21 iunie 2013, Parlamentul elvețian a adoptat legislația "Swissness". Legea privind protecția mărcilor a fost modificată, iar legea privind protecția stemelor publice a fost complet revizuită. La 2 septembrie 2015, ordinele de punere în aplicare au fost elaborate de Consiliul Federal. Noul regulament a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2017.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu

pixel