Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
În expunerea de motive a noii modificări se spune că ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar este o măsură eficientă ce poate fi dispusă de poliţie, mai ales în cazurile în care astfel de vehicule stânjenesc grav sau creează situaţii de pericol pentru participanţii la trafic.
Mai mult, în același document se mai afirmă că în forma în vigoare a Codului Rutier, această măsură poate fi dispusă doar dacă maşinile sunt staţionate ilegal pe partea carosabilă. Prin urmare, dacă un vehicul este staţionat neregulamentar în întregime pe trotuar, poliţia nu poate, în prezent, dispune ridicare acestuia.
Mai departe, se argumentează că prin această formulare, poliţia este privată de un instrument eficient prin care poate înlătura pericolul creat, spre exemplu, de blocarea accesului de către o maşină parcată neregulamentar într-un spital sau o şcoală sau o grădiniţă. Sau în cazul în care prin staţionarea vehiculului respectiv, pietonii - inclusiv părinţi cu copii mici sau persoane cu dizabilităţi - sunt forţaţi să folosească carosabilul pentru deplasare expunându-se riscului de accidente.
Documentul explică faptul că în toate aceste situaţii, din cauza formulării actuale a legii, poliţia nu poate dispune singura măsură care înlătură efectiv pericolul, adică înlăturarea acelui vehicul. Lipsa locurilor de parcare şi politicile de mobilitate urbane defectuoase sunt probleme reale în oraşele României.
În acelaşi timp, pietonii sunt cei mai vulnerabili participanţi la trafic, expuşi pericolului asupra vieţii. Poliţia are nevoie de instrumente eficiente pentru a înlătura această stare de pericol acolo unde există iar modificarea Codului rutier vrea să elimine blocajele întâlnite în practică de către poliţie, a reclamaţiilor cetăţenilor, dar şi administraţiilor locale.
Astfel, iniţiativa legislativă elimină sintagma "pe partea carosabilă" din prima propoziţie a art. 64 alin. (1) din OUG 195/2002.
Modificarea adusă legii:
Art. I. — Alineatul 1 al articolului 64 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1) Poliţia rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar. Ridicarea şi depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administraţiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz."
Art. II. — Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Citește și:
Codul Rutier modificat. Un nou marcaj te lasă fără carnet
Noul marcaj apare pentru prima oară în România în București iar nerespectarea acestuia îi poate lăsa pe șoferi fără carnet.
Șoferii care tranzitează Capitală trebuie să fie cu ochii în patru la un semn nou de circulație care a apărut deja în intersecțiile aglomerate. Este vorba despre Bike Box, un marcaj aprobat de autorități pentru a le oferi bicicliștilor mai multă siguranță în trafic.
Este vorba despre Bike box care este un marcaj ce a fost aprobat și adoptat de autoritățile locale din Capitală.
Marcajul Bike Box apare la intersecțiile semaforizate în zonele unde sunt trecerile de pietoni unde se poate efectua virajul la stânga. Măsura vizează siguranță persoanelor care folosesc biciclete și trotinete.
"Bike box-ul reprezintă o zona bine delimitată, constând într-un marcaj în formă pătrată, cu o bicicletă în mijloc, care va apărea pe carosabil. Principalul rol al acestor marcaje este să-i ajute pe cei care se deplasează pe două roți, prin crearea unui spațiu de stocare a bicicletelor care efectuează virajul la stânga. Bicicliștii vor avea, astfel, posibilitatea de a fi primii la semafoare și de a avea o vizibilitate crescută în zonele aglomerate. Aceștia nu se vor mai expune riscului de a fi acrosati de autoturismele care pleacă în viteză de la semafor și nici nu vor mai inhala gazele de eșapament", transmite Primăria Capitalei. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...