România își sabotează viitorul: Energia, ignorată într-o decizie controversată
Partidele proeuropene care vor...
Potrivit raportului INS „Accesul populaţiei la tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, în anul 2024” publicat pe 11 decembrie 2024, această tendință ascendentă este susținută de îmbunătățirea accesului la internet – 88,6% dintre gospodăriile din România sunt conectate, în creștere cu 2,9 puncte procentuale față de anul precedent.
O creștere semnificativă a fost înregistrată în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% față de 2023), reducând diferența față de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online (+3,4%). Această dinamică evidențiază rolul comerțului electronic în creșterea calității vieții și a competențelor digitale în zonele rurale.
Conform datelor INS, cele mai populare categorii de produse și servicii achiziționate online în 2024 sunt:
Estimările raportului European E-commerce 2024 plasează valoarea comerțului electronic din România la 11,7 miliarde EUR, reprezentând 3,4% din PIB, cu o contribuție semnificativă la economia națională. România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia.
„Dezvoltarea comerțului electronic reflectă adaptabilitatea întreprinderilor și interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluții digitale. Aderarea României la Spațiul Schengen în 2025 va crea noi oportunități, accelerând livrările transfrontaliere și accesul la piețele europene", a declarat Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).
Sectorul comerțului electronic a creat noi oportunități de angajare și sprijină creșterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat în ultimii ani, comerțul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat și are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistică, fullfilment sau marketing online.
****
Despre ARMO
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale. Mai multe informații despre ARMO: http://www.armo.ro/
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Partidele proeuropene care vor...
Adrian Voican, vicepreședintele...
O stare de panică tinde să se instaleze la nivelul...
Duma de Stat, camera...
Liderii chinezi au convenit săptămâna trecută să...
CEO-ul companiei, Masayoshi...
Încearcă să negocieze un acord ce vizează 15 miliarde de...
Compania de date auto...
O fuziune îndrăzneață între inovație și responsabilitate.
OpenAI intră în competiție directă cu Google.
Startup-uri spațiale din...
Miniștrii Energiei din UE...
La numai o zi după ce Guvernul...
Creșterea prețurilor la energie...
Grupaj de știri.
Adrian Voican, vicepreședintele...
Banca Europeană de Investiții (BEI) aprobă finanțări de...
Patru senatori americani, doi...
Grupul MVM (Magyar Villamos Művek), a doua cea mai mare...
Adrian Voican, vicepreşedinte...
Agenţia de evaluare financiară Moody's Investors Service...
Bursa de la Bucureşti a închis...
Nu există riscul ca o poluare...
Conform tradiției din SUA, noul...