Compania Campari, obligată să ia o decizie privind Aperol
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Cocktail / FOTO: Freepik
Cocktail / FOTO: Freepik
Grupul italian de băuturi spirtoase a fost nevoită să facă noi investiții. 

Campari a trebuit să investească într-o nouă linie la fabrica sa din Novi Ligure pentru a dubla capacitatea de producție pentru Apérol. Un aperitiv care, prin popularitatea pe care a dobândit-o, asigură cele mai mari vânzări ale companiei.

Succesul înregistrat de Aperol Spritz, acest aperitiv cu gust amărui esențial pentru crearea de cocktail-uri în întreaga lume, continuă să stimuleze vânzările Campari. Iar cererea nu ostenește să crească. Este firesc ca, profitând de acest context, compania să decidă dublarea capacităților de producție. 

Prin urmare, compania ajunsă pe locul șase mondial al industriei de băuturi spirtoase, a inaugurat noile sale unități în Novi Ligure, în regiunea Piemont. Această fabrică a produs aproape 30% din băuturile spirtoase Campari în ultimul an. Campari a investit 75 de milioane de euro pentru a-și crește capacitatea de producție Apérol. Un efort financiar întins pe trei ani, care extinde suprafața fabricii de la 60.700 de metri pătrați la 67.200 de metri pătrați.

Grupul italian consideră că acesta este „un pas fundamental în dezvoltarea sa internațională”, amintind că a doborât recordurile de două cifre pentru al treilea an consecutiv în 2023”. Numai vânzările Apérol au crescut de cinci ori în ultimii zece ani, devenind marca lider Campari. Cifra de afaceri a mărcii a crescut cu 23% în 2023, însumând un sfert din volumele comercializate de compania piemonteză.

Achizitii multiple

De la înființarea sa în 2004, fabrica Novi Ligure a continuat să se dezvolte, creând propriul centru de plante medicinale zece ani mai târziu pentru a controla dezvoltarea ingredientelor folosite la fabricarea diferitelor bitter Campari, precum Crodino fără alcool și Cinzano. Un stil de aperitive, corespunzător gusturilor străvechi, pe care italienii l-au reînviat în mare măsură.

Grupul de băuturi spirtoase, care a continuat să facă o serie de achiziții în ultimii ani sub conducerea șefului său austriac Bob Kunze, deține acum un portofoliu de cincizeci de mărci, printre care vodka Skyy, Grand Marnier, coniac Courvoisier, bourbon Wild turkey, cumpărat de la Pernod Ricard și romul Appleton Estate. A fost primul italian care și-a cumpărat o șampanie, în acest caz Lallier. Cifra de afaceri a fost de 2,9 miliarde de euro în 2023.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

România a importat mai mult cărbune în 2024

În urmă cu câteva zile, Institutul Național de...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...


pixel