Consiliul European obligă Meta (Facebook și Instagram) să oprească reclamele bazate pe datele utilizatorilor
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Facebook, Mark Zuckerberg / Sursa: flickr.com
Facebook, Mark Zuckerberg / Sursa: flickr.com
Autoritatea europeană de protecție a datelor a fost de acord să implementeze interdicția impusă de Norvegia, privind publicitatea online pe bază de interese de pe Facebook și Instagram pentru a acoperi toate cele 30 de țări din Uniunea Europeană și din Spațiul Economic European, conform unui anunț făcut miercuri de către reprezentații instituției.

Interzicerea acestui tip de publicitate, care vizează utilizatorii prin colectarea datelor acestora, reprezintă un o lovitură pentru gigantul tehnologic american Meta Platforms, proprietarul celor două servicii de socializare, care s-a opus eforturilor de limitare a acestei practici.

Meta riscă să primească o amendă de până la 4% din cifra sa de afaceri globală, a declarat autoritatea norvegiană de reglementare a datelor.

Decizia Consiliului European pentru Protecția Datelor (EDPB) reprezintă o instrucțiune către autoritatea de reglementare a datelor din Irlanda, prin care vizează sediul european al Meta, de a impune o interdicție permanentă privind utilizarea de către companie a publicității comportamentale în termen de două săptămâni, a declarat EDPB într-o declarație pentru Reuters.

"La 27 octombrie, EDPB a adoptat o decizie obligatorie urgentă (...) de a impune o interdicție privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru publicitatea comportamentală pe baza temeiurilor juridice de contract și interes legitim în întregul Spațiu Economic European", a precizat aceasta.

Meta a declarat miercuri că va oferi utilizatorilor din UE și SEE posibilitatea de a-și da consimțământul și că va pune la dispoziție, în noiembrie, un model de abonament pentru a se conforma cerințelor de reglementare.

"Membrii EDPB sunt la curent cu acest plan de câteva săptămâni și eram deja pe deplin implicați cu ei pentru a ajunge la un rezultat satisfăcător pentru toate părțile", a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

Începând cu 7 august, Meta a fost supusă unor amenzi zilnice de 1 milion de coroane (90.000 de dolari) de către statul norvegian pentru încălcarea confidențialității utilizatorilor prin utilizarea datelor acestora, cum ar fi locația sau date de navigare, pentru publicitate, un model de afaceri comun pentru Big Tech.

Autoritatea norvegiană de reglementare a datelor, Datatilsynet, a declarat în septembrie că a sesizat autoritatea europeană de reglementare cu privire la amenzile în curs, întrucât amenda sa era valabilă doar în Norvegia.

Amenda respectivă va expira la 3 noiembrie, dar Meta ar putea risca o sancțiune financiară mult mai mare, potrivit lui Tobias Judin, șeful secției internaționale a Datatilsynet.

"Deoarece acum vom primi o interdicție permanentă, nerespectarea interdicției la nivelul UE/SEE ar fi în sine o încălcare a GDPR, care ar putea fi sancționată cu până la 4% din cifra de afaceri globală", a declarat Judin pentru Reuters.

GDPR, Regulamentul general privind protecția datelor, reprezintă normele UE privind confidențialitatea informațiilor.

Norvegia nu este membră a UE, dar face parte din piața unică europeană.

Decizia afectează aproximativ 250 de milioane de utilizatori Facebook și Instagram din Europa, a precizat Datatilsynet.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel