Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Interzicerea acestui tip de publicitate, care vizează utilizatorii prin colectarea datelor acestora, reprezintă un o lovitură pentru gigantul tehnologic american Meta Platforms, proprietarul celor două servicii de socializare, care s-a opus eforturilor de limitare a acestei practici.
Meta riscă să primească o amendă de până la 4% din cifra sa de afaceri globală, a declarat autoritatea norvegiană de reglementare a datelor.
Decizia Consiliului European pentru Protecția Datelor (EDPB) reprezintă o instrucțiune către autoritatea de reglementare a datelor din Irlanda, prin care vizează sediul european al Meta, de a impune o interdicție permanentă privind utilizarea de către companie a publicității comportamentale în termen de două săptămâni, a declarat EDPB într-o declarație pentru Reuters.
"La 27 octombrie, EDPB a adoptat o decizie obligatorie urgentă (...) de a impune o interdicție privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru publicitatea comportamentală pe baza temeiurilor juridice de contract și interes legitim în întregul Spațiu Economic European", a precizat aceasta.
Meta a declarat miercuri că va oferi utilizatorilor din UE și SEE posibilitatea de a-și da consimțământul și că va pune la dispoziție, în noiembrie, un model de abonament pentru a se conforma cerințelor de reglementare.
"Membrii EDPB sunt la curent cu acest plan de câteva săptămâni și eram deja pe deplin implicați cu ei pentru a ajunge la un rezultat satisfăcător pentru toate părțile", a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Începând cu 7 august, Meta a fost supusă unor amenzi zilnice de 1 milion de coroane (90.000 de dolari) de către statul norvegian pentru încălcarea confidențialității utilizatorilor prin utilizarea datelor acestora, cum ar fi locația sau date de navigare, pentru publicitate, un model de afaceri comun pentru Big Tech.
Autoritatea norvegiană de reglementare a datelor, Datatilsynet, a declarat în septembrie că a sesizat autoritatea europeană de reglementare cu privire la amenzile în curs, întrucât amenda sa era valabilă doar în Norvegia.
Amenda respectivă va expira la 3 noiembrie, dar Meta ar putea risca o sancțiune financiară mult mai mare, potrivit lui Tobias Judin, șeful secției internaționale a Datatilsynet.
"Deoarece acum vom primi o interdicție permanentă, nerespectarea interdicției la nivelul UE/SEE ar fi în sine o încălcare a GDPR, care ar putea fi sancționată cu până la 4% din cifra de afaceri globală", a declarat Judin pentru Reuters.
GDPR, Regulamentul general privind protecția datelor, reprezintă normele UE privind confidențialitatea informațiilor.
Norvegia nu este membră a UE, dar face parte din piața unică europeană.
Decizia afectează aproximativ 250 de milioane de utilizatori Facebook și Instagram din Europa, a precizat Datatilsynet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...