Cifra cifrei: 13.481 de firme au pus lacătul pe ușă în România
Această tendință reflectă...
Sorin Minea a declarat că: ”Marca proprie este fără niciun fel de costuri. De obicei, se face o licitație în care se spune ce trebuie făcut, se dau niște rețete care sunt respectate sau nu, este o altă discuție, și se participă la licitație. Câștigă în general cel care are prețul cel mai mic, deci tot ceea ce-i marcă proprie este cu prețul cel mai redus de pe piață. Acum, dacă cineva îmi povestește că prețul cel mai mic înseamnă calitatea cea mai bună... Mă abțin”, a explicat Minea și a continuat spunând că: ”Nu poți să ai acel parizer, cu ghilimelele de rigoare, care le vedeți la 8 lei kilogramul. Carnea de porc costă la ora actuală, cu TVA, în jur de 15 lei. Carcasa de vacă, te duce spre 18-20 de lei. Cum poți să faci un produs din carne complet? E un mister pentru mine”.
Întrebat dacă magazinele proprii ale producătorilor pot fi o alternativă viabilă supermarketurilor, atât pentru client cât și pentru producător, reprezentantul Romalimenta a spus că: ”Depinde ce dorește să facă. Eu am avut și îmi construiesc în continuare magazine. Dacă se merge pe felia de supermarket, deci magazine foarte mari cu de toate nu știu dacă sunt șanse, pentru că omul va face comparație între uleiul din magazinul mic și uleiul din supermarket, totdeauna va câștiga supermarketul. Dar dacă vorbim de magazine strict specializate, acestea au câștigat și afară, deci dacă vorbim de magazinele mici, strict specializate, sigur că producătorul poate să câștige. Pe de o parte pentru că toate costurile le are sub control și al doilea, că poate să majoreze prețul de câte ori este nevoie sau să le scadă de câte ori poate. Deci e o variație mult mai rapidă a prețului. Acuma, cumpărătorul la fel, va trebui să aleagă, pentru că nu tot ceea ce e magazin mic este și magazin bun. O parte din oameni vor să câștige. Pentru magazin îți trebuie foarte mulți oameni. Este vorba de logistică 3, 4, cinci magazinele duci, însă 30 de magazine, s-ar putea ca logistica să fie al naibii de grea și costurile să fie din ce în ce mai mari. Dar una dintre soluții pentru produse proaspete: carne, lapte, pâine sunt într-adevăr magazinele specializate din cartiere de la parterul blocurilor. În continuare însă, aprovizionarea grasă se va face din supermarketuri unde omul se va arunce o dată, de două ori pe săptămână și își va cumpăra tot ce are nevoie în casă ulei, zahăr, sare și așa mai departe”, a mai spus Sorin Minea.
Citește și: Calitatea și prețul alimentelor. Sorin Minea (ROMALIMENTA): Va fi un an incert din toate punctele de vedere
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...