Criza energetică scumpește schiatul. Stațiunile vor avea de suferit
Autor: Mara Ivan
Data actualizării:
Data publicării:
Veste proastă pentru iubitorii sporturilor de iarnă
Veste proastă pentru iubitorii sporturilor de iarnă
Preţurile pentru instalaţiile de transport pe cablu în unele staţiuni de ski din Austria vor fi cu peste 10% mai mari la iarnă din cauza crizei energetice, informează DPA.

În mai multe regiuni din Austria, reprezentanţii companiilor de transport pe cablu se aşteaptă la o majorare, în medie, a preţurilor de aproximativ 8% înainte de începutul sezonului de schi, arată rezultatele unui sondaj publicat marţi de agenţia de presă APA.

Franz Hörl de la Camera de Comerţ a Austriei a subliniat faptul că această creştere este în realitate mai mică decât rata actuală a inflaţiei. În luna septembrie, preţurile de consum în Austria au fost cu 10,5% mai mari decât în luna septembrie a anului trecut.

În staţiunea St. Anton din Tyrol, cel mai mare domeniu schiabil din Austria, biletul pentru o zi va costa acum 67 de euro în loc de 61 de euro. În provincia Salzburg, preţul biletelor practicate de marile staţiuni de schi vor creşte cu 6,5% până la 11%.

"După doi ani de pandemie, actualele costuri la energie sunt următoarea provocare pentru staţiunile de schi", spune Helmut Holzinger, directorul operatorului de transport pe cablu Hinterstoder and Wurzeralm (HiWu). Cu toate acestea, Holzinger a subliniat că aceste costuri mai mari "nu vor fi transferate în totalitate pe seama clienţilor". Biletele în acest sezon vor fi cu 8% mai scumpe.

De asemenea, operatorii instalaţiilor de transport pe cablu vor să facă economii la electricitate, de exemplu prin reducerea vitezei de rulare de la 5-6 metri pe secundă până la 4-4,5 metri pe secundă. Cu toate acestea, Franz Hörl a recunoscut că va fi dificil să fie implementate aceste măsuri fără a afecta experienţa turiştilor. Hörl a menţionat posibilitatea de a opri încălzirea scaunelor sau de restricţionarea schitului pe timpul nopţii ca măsuri necesare pe care operatorii vor avea dificultăţi în a le implementa. 

Citește și Elvețienii au inventat barca-minune care le va salva turismul

În meniu: barcă-saună și yoga în munți, printre capre. Campania publicitară tocmai a fost lansată în Elveția și va fi extinsă în curând în țările vecine, precum Germania, Austria, Italia și Franța, a declarat un purtător de cuvânt al Switzerland Tourism.

Acesta vizează să sprijine industria turistică în toamnă, un sezon off-peak care a reprezentat doar 17% din înnoptările hoteliere în 2019, după un sezon estival în care sectorul a cunoscut o îmbunătățire clară, fără a reveni însă la nivelurile de dinaintea pandemiei.

Campania evidențiază oferta de spa și wellness din mediul rural, inclusiv o barcă cu saună pe lacul Lucerna, lângă Lucerna, și o barcă și o cadă de baie pe lacul Brienz, lângă Interlaken, unde puteți sări în apa rece ca gheața și apoi să vă urcați din nou la bord pentru a vă bucura de apa la 38 de grade.

De asemenea, se evidențiază băile în pădure, yoga și drumețiile cu capre în cantonul Graubünden, sau vinoterapia pe terasele din Lavaux, unde viile sunt împodobite cu culori roșu-portocalii deasupra lacului Geneva, cu o baie fierbinte însoțită de un pahar de Chasselas, un masaj și un balsam pentru piele cu pastă de struguri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel