Într-o scrisoare adresată pe 9 mai administrației Trump și necunoscută publicului până acum, liderii alianței ce reprezintă producători precum General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai și alții au transmis îngrijorări urgente privind blocajele din lanțul de aprovizionare.
„Fără acces sigur la aceste elemente și magneți, furnizorii auto nu vor putea produce componente critice, precum transmisii automate, corpuri de accelerație, alternatoare, motoare, senzori, centuri de siguranță, difuzoare, faruri, direcție asistată și camere video”, se arată în scrisoarea semnată de Alliance for Automotive Innovation și de asociația MEMA a furnizorilor de piese auto.
Documentul avertizează că, în lipsa acestor componente esențiale, producția auto din SUA ar putea fi grav perturbată – cu riscul reducerii volumului de producție sau chiar al închiderii temporare a unor linii de asamblare.
John Bozzella (Alliance) și Bill Long (MEMA) au confirmat pentru Reuters că situația este încă nerezolvată și constituie o sursă majoră de îngrijorare. Aceștia au apreciat implicarea la nivel înalt a administrației Trump în încercarea de a preveni blocajele din industria auto.
Subiectul a fost inclus în discuțiile din Geneva dintre secretarul Trezoreriei SUA, Scott Bessent, și reprezentantul comercial Jamieson Greer, cu omologii chinezi. Cu toate acestea, Greer a declarat vineri că, deși Beijingul a acceptat să relaxeze restricțiile la exportul de magneți, implementarea promisiunilor întârzie.
„Nu am văzut livrările de minerale critice conform angajamentelor asumate”, a spus Greer pentru CNBC.
China controlează peste 90% din capacitatea globală de procesare a magneților folosiți nu doar în industria auto, ci și în aviația militară și aparatura casnică. În aprilie, Beijingul a impus reguli stricte de export care obligă companiile să obțină licențe speciale – un proces birocratic care implică sute de pagini de documente.
Președintele Donald Trump a reacționat vineri pe rețeaua Truth Social, acuzând China că „a încălcat complet” acordul provizoriu privind reducerea tarifelor și restricțiilor comerciale. Ambasada Chinei la Washington a replicat că SUA sunt cele care abuzează de controalele la export în sectorul semiconductoarelor.
Surse guvernamentale americane citate de Reuters au precizat că exporturile de pământuri rare nu au fost acoperite în acordul discutat la Geneva și că lipsa de acțiune a Beijingului ar putea declanșa contramăsuri comerciale din partea SUA, mai ales dacă producătorii auto sunt forțați să oprească liniile de producție.
Deși câteva licențe au fost deja acordate unor furnizori Volkswagen, producători din India avertizează că vor fi nevoiți să oprească producția în prima parte a lunii iunie. Furnizorii Bosch, de asemenea, se confruntă cu întârzieri cauzate de procesul complicat de autorizare impus de autoritățile chineze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Calendarul obligaţiilor fiscale...
Oțelul devine armă geopolitică:...
Câteva mii de persoane au...
OPEC+ continuă ofensiva şi...
Traficul feroviar se desfăşoară...
Preşedintele Nicuşor Dan a mers...
Preşedintele SUA revine asupra...
SUA cer aliaților din Asia să-și mărească bugetele de...
Banca Transilvania,...
Piața ceasurilor de lux second-hand a explodat la...
Real Madrid a atins o valoarea uluitoare.
Prim-ministrul interimar Cătălin Predoiu a decis...
A cincea ediție FIDELIS din...
A fost publicat în Monitorul...
România are, momentan,...
Un studiu EY Entrepreneurship...