Activiştii Greenpeace anunţă "prima victorie în instanță împotriva Neptun Deep"
Greenpeace România a câștigat...
Cu toate acestea ce s-a întâmplat în Marea Britanie ar putea fi doar începutul. Germania s-ar putea confrunta cu probleme similare în viitorul apropiat, avertizează experții Institutului de Economie din Köln, citat de Deutsche Welle.
Expertul Alexander Burstedde a examinat dinamica cererii de șoferi pe piața germană, care are în prezent peste 560.000 de angajați.
În 2010, la sfârșitul crizei financiare și economice globale, în Germania erau 10.000 de posturi vacante și 50.000 de șomeri. „Angajatorii puteau să-și aleagă șoferii”, spune expertul.
În ultimii ani situația s-a inversat, în septembrie 2021 fiind 6.600 de locuri de muncă neocupate. Concluzia studiului Institutului de Economie este că „lipsa de șoferi de camion a devenit o problemă politică urgentă”.
Burstedde vede ca principal motiv al penuriei tot mai mari de camioane, factorul demografic, din cauza îmbătrânirii populației din Germania. Cu toate acestea, acest proces este observat și în alte țări europene, inclusiv în cele din Europa de Est. Prin urmare, deficitul de șoferi de camion poate fi considerat o problemă europeană.
„Situația demografică privind șoferii de camion reflectă în mod clar tendința generală de pe piața forței de muncă din Germania”, a spus omul de știință și a evidențiat prognoza biroului de statistică al UE, Eurostat, potrivit căreia populația Germaniei în vârstă de muncă va scădea cu 6,8% până în 2030, iar fără aducerea forței de muncă din afara țării, numărul persoanelor apte de muncă va scădea chiar și cu 11,2%.
În privința șoferilor de camion, acest proces este și mai accelerat, deoarece există o vârstă medie deosebit de ridicată, se arată în studiu. Astfel, dintre cei care conduc în prezent un camion în Germania, 14,5% au peste 60 de ani, față de 9,3%, cât este media națională. În același timp, devine din ce în ce mai greu să-i interesezi pe tineri să facă această meserie.
Până acum, problema a fost rezolvată datorită forței de muncă străine, în principal din statele membre ale UE est-europene. Astfel, ponderea străinilor în rândul camionagiilor germani s-a dublat în doar cinci ani, din 2014, de la 10,9% la 22,8%.
Citește și: O nouă lovitură pentru industria auto vine tot din China
Cu toate acestea, „potenţialul de migrare a forţei de muncă din Europa de Est este în scădere”, a spus Burstedde.
O soluție la această problemă ar fi „creșterea atractivității profesiei de șofer de camion pentru tineri și bătrâni”, ceea ce ar însemna o creștere a salariilor și o îmbunătățire a condițiilor de muncă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Greenpeace România a câștigat...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...