Cum reușește Airbus să cumpere titan din Rusia?

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
În fabrică / FOTO: Freepik
În fabrică / FOTO: Freepik
În ciuda sancțiunilor impuse Moscovei în urma invaziei Ucrainei, Canada a acordat scutire producătorului european de avioane o excepție de la regulă pentru a utiliza titanul rusesc la fabricarea aeronavelor sale.

Titanul, material strategic esențial pentru construcția aeronautică, iar Airbus ilustrează perfect dependența acestuia. Inițial, guvernul canadian a interzis furnizarea de titan rusesc după ce Rusia a invadat Ucraina. Cu toate acestea, constructorul european a obținut o scutire ce îi permite să utilizeze acest titan. În ciuda acestei autorizații excepționale, compania europeană se angajează să își reducă dependența de titanul rusesc.

Această scutire canadiană oferă Airbus o mai mare flexibilitate în instalațiile sale din Canada și atenuează impactul negativ al restricțiilor asupra producției sale de avioane model A220. „Airbus este la curent cu sancțiunile impuse de guvernul canadian companiei VSMPO și a primit autorizațiile necesare pentru a asigura continuitatea operațiunilor Airbus în conformitate cu sancțiunile în vigoare”, a comunicat Airbus Canada pentru Reuters. Termenii acestor scutiri, în special durata lor, nu au fost precizați.

40% din producția globală de titan

Trebuie spus că producătorul european de avioane rămâne puternic dependent de Rusia, care furnizează 40% din titanul aeronautic din lume folosit în fuzelaje, trenuri de aterizare și motoare. Obținerea titanului în afara Rusiei se dovedește mai costisitoare pentru industria aeronautică. Creșterea cererii a dus la o explozie a prețurilor, în special la deșeuri de titan, un indicator al tensiunilor pieței. „Când producătorii se tem că nu vor găsi titan în formă metalică, se îndreaptă spre deșeuri pentru a-l recicla”, a explicat un expert.

Căutarea alternativelor la titanul rusesc va dura, admite producătorul european de avioane. Această situație este deosebit de complexă pentru Airbus, al cărui carnet de comenzi este saturat, crescând astfel nevoile de materii prime. La rândul său, Boeing a optat pentru o strategie diferită, încetând complet achizițiile de titan rusesc din 2022.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Obligații noi pentru companiile private
Volodimir Zelenski, la Consiliul European
SUA investesc 3,5 miliarde de dolari în sateliți militar
Fibră optică / Foto: Freepik
Nu a fost semnat acordul cu Mercosur

Ce urmează pentru acordul de liber schimb UE–Mercosur

Uniunea Europeană a amânat aprobarea și semnarea...

Ingineri proiectanți / Foto: Freepik
Muncitori / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Un răspuns scurt și la obiect
Benzinarie. Foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Analistul financiar Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Starlink / Foto: Arhiva Starlink / Flickr

Un satelit Starlink va cădea pe Pământ

Unul dintre sateliții de internet Starlink ai SpaceX a...

Care europeni vor plăti cel mai mult pentru masa de Crăciun

Spania rămâne pe primul loc, în timp ce familiile se...

LIDL

Programul magazinelor LIDL de sărbători

Programul magazinelor LIDL de Crăciun şi Revelion.

Mai multe persoane se uită cu neîncredere la un document / Foto: Freepik
Prof. Mircea Coșea
Protest al fermierilor belgieni la Bruxelles / Captură video
Bani / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

pixel