Cum reușește Airbus să cumpere titan din Rusia?

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
În fabrică / FOTO: Freepik
În fabrică / FOTO: Freepik
În ciuda sancțiunilor impuse Moscovei în urma invaziei Ucrainei, Canada a acordat scutire producătorului european de avioane o excepție de la regulă pentru a utiliza titanul rusesc la fabricarea aeronavelor sale.

Titanul, material strategic esențial pentru construcția aeronautică, iar Airbus ilustrează perfect dependența acestuia. Inițial, guvernul canadian a interzis furnizarea de titan rusesc după ce Rusia a invadat Ucraina. Cu toate acestea, constructorul european a obținut o scutire ce îi permite să utilizeze acest titan. În ciuda acestei autorizații excepționale, compania europeană se angajează să își reducă dependența de titanul rusesc.

Această scutire canadiană oferă Airbus o mai mare flexibilitate în instalațiile sale din Canada și atenuează impactul negativ al restricțiilor asupra producției sale de avioane model A220. „Airbus este la curent cu sancțiunile impuse de guvernul canadian companiei VSMPO și a primit autorizațiile necesare pentru a asigura continuitatea operațiunilor Airbus în conformitate cu sancțiunile în vigoare”, a comunicat Airbus Canada pentru Reuters. Termenii acestor scutiri, în special durata lor, nu au fost precizați.

40% din producția globală de titan

Trebuie spus că producătorul european de avioane rămâne puternic dependent de Rusia, care furnizează 40% din titanul aeronautic din lume folosit în fuzelaje, trenuri de aterizare și motoare. Obținerea titanului în afara Rusiei se dovedește mai costisitoare pentru industria aeronautică. Creșterea cererii a dus la o explozie a prețurilor, în special la deșeuri de titan, un indicator al tensiunilor pieței. „Când producătorii se tem că nu vor găsi titan în formă metalică, se îndreaptă spre deșeuri pentru a-l recicla”, a explicat un expert.

Căutarea alternativelor la titanul rusesc va dura, admite producătorul european de avioane. Această situație este deosebit de complexă pentru Airbus, al cărui carnet de comenzi este saturat, crescând astfel nevoile de materii prime. La rândul său, Boeing a optat pentru o strategie diferită, încetând complet achizițiile de titan rusesc din 2022.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Despre prosumatori
Mina Șuior
Majorarea salariilor costă
Pensiile private se modifică / Foto: Freepik
Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Facebook
Start-up Nation
Piața luxului a încasat o lovitură puternică / Foto: Freepik
Bursa
Foto: Freepik.com
Figurine / FOTO: Wikipedia

Japonia și curiozitățile ei: Secretul figurinelor Daruma

La nord de Osaka, ascuns în colinele împădurite ale...

Previziuni / FOTO: Freepik

Adio petrol scump pentru următorii cel puțini doi ani

Experții băncii HSBC au revizuit în scădere prognozele...

Foto: Freepik.com

Producţia industrială a României, în scădere

În perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2025, comparativ...

Analistul economic Adrian Negrescu
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr
Leadership creativ
Foto: Freepik.com
Muncitor
Card bancar / Foto: Freepik
Exploatare de litiu

Experții reduc estimările pentru piața litiului

Pe fondul temerilor privind tarifele și impactul asupra...

Dolari
Donald Trump
FNGCIMM / Foto: DCBusiness

Ministrul Finanţelor, discuţii cu noua conducere a FNGCIMM

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru...

Sebastian Burduja
Cu ochii pe grafice /FOTO: Freepik
Foto: Freepik

Voucherele de vacanţă. Vestea aşteptată de bugetari

Veşti bune pentru bugetarii care aşteaptă să afle cum...

Mașină electrică / FOTO: Freepik

pixel