Cum va fi afectată industria auto românească de taxele impuse Chinei. Răspunsul ministrului Economiei, Radu Oprea

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Ștefan Radu Oprea
Ștefan Radu Oprea
EXCLUSIV
Noile taxe suplimentare asupra importurilor europene de vehicule electrice provenite din China a făcut mare vâlvă la nivel internațional și a escaladat conflictul comercial dintre cele două puteri. 

Ministrul Economiei, Radu Ștefan Oprea, a fost invitatul de joi al lui Răzvan Dumitrescu, în cadrul emisiunii „Ce se întâmplă?” și a răspuns unor întrebări în legătură cu acest subiect, de importanță pentru țara noastră, în special pentru că această industrie aduce un aport esențial economiei.

Nu mai puțin de ”17% din PIB-ul României provine din industria auto. Sunt două linii de asamblare importante, Dacia-Renault și Ford Otosan, sunt principalii doi exportatori auto ai României și încă 500 de companii care lucrează pe orizontală în acest domeniu” spune ministrul.

În ceea ce privește discuțiile asupra taxelor, Radu Ștefan Oprea a explicat și cum a colaborat cu principalii actori ai acesui sector pentru a stabili un punct comun cu care să meargă la Comisia Europeană.

”Au fost discuții săptămâna trecută la Bruxelles la consiliului miniștrilor economiei unde am avut pe ordinea de zi inclusiv discuții despre industria auto pentru că a fost acel subiect legate de taxare automobilelor la care România s-a abținut. România a avut discuții cu asociațiile reprezentative, cu Dacia, cu Ford pentru a înțelege mai bine care este poziția noastră și felul în care va fi afectată industria românească. Am avut părerea lor, am exprimat-o și m-am întors de la Bruxelles, apoi am vorbit cu ei și le-am explicat cum putem să acționăm în continuare.

Sunt anumite chestiuni care pot afecta industria românească auto pentru că în afara țintei din 2035, începând cu anul viitor sunt anumite ținte care țin de vânzarea în flotă. Acolo avem nevoie de o amânare și am luat legătură la Bruxelles. Am vorbit cu domnul Nica (Dan n.red.), care este coordonatorul Comisiei pentru Industrie din Parlamentul European, a avut și el o întâlnire cu toată industria auto și încercăm să ținem acea presiune pozitivă pe decidenții de la Bruxelles astfel încât vocea României să fie auzită”, a mai spus ministrul Economiei în cadrul emisiunii difuzate pe DCNews.

 

Investițiile și provocările din industria auto românească 

Ulterior, jurnalistul Răzvan Dumitrescu a pus o întrebare estențială pentru sutele de români care lucrează în aceste fabrici din țara noastră: Dacă se închid fabrici auto în Germania, se închid și prin România fabrici care făceau piese pentru ei?

Răspunsul ministrului a fost următorul: ”Unii au mai puține comenzi și vedem lucrul acesta, își mai reduc producția în special în zonele în care salariile sunt mai crescute. Am citit o știre în care am văzut că se relocalizează locuri de muncă din alte zone, în România, deci din perspectiva aceasta suntem în contact tot timpul cu industria auto.

Avem și vești bune, cum ar fi deschiderea companiei Nokian Tyres care este cea mai mare investiție, peste 600 milioane euro în economia românească, va fi unul dintre exportatorii de bază.”

Cu toate acestea sunt persistente temerile care vin în urma unor anunțuri făcute de marile companii din România, din acest domeniu, semnalează Răzvan Dumitrescu: ”Dau două exemple din piață, Dacia anunță un program de concedieri voluntare, Schaeffler, care produce rulmenți la Brașov a anunțat un program de plecări voluntare. Ce semnal este acesta?”

”Am vorbit cu ei, este vorba despre 300 de locuri de muncă. Ceea ce nu au spus este că au nevoie de 100 de locuri de muncă în zona de cercetare, deci anumite locuri de muncă se schimbă. Dacă ne uităm pe raportul Draghi, vedem că unul dintre pilonii de bază pe care sprijină competitivitatea companiilor europene este partea de calificare a forței de muncă, a conchis Radu Ștefan Oprea.

VIDEO:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

O femeie cumpără alimente / Foto: Freepik
Bursa de Valori București

BVB a închis în scădere: Investitorii s-au ferit de riscuri

În ansamblu, sesiunea de joi de la Bursa de Valori...

Aeroportul Otopeni / Inquam Photos / Octav Ganea
Euro
Bancheri / Foto: Freepik

Job-urile din băncile europene, sub asediul AI

Băncile europene încep să-și reducă forța de muncă prin...

Portavion / FOTO: Freepik

Israel: Ajutorul militar american bate toate recordurile

Acest ajutor a atins un nivel fără precedent de la...

Ghișeu
Vladimir Putin / FOTO: Kremlin.ru
Fermier / Foto: Oana Pavelescu
Rezultate / FOTO: Freepik
SUA
București / Foto: Freepik

Semnal de alarmă pentru piața imobiliară din România

Inflaţia rămâne principala preocupare a investitorilor...

Bani
Lucrător în construcții
Industrie / Sursa: Freepik.com
Hacker / FOTO: Freepik
Tesla
Ikea
Birou / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Foto: Arhivă
colaj foto pexels.com

Lovitură din China pentru profiturile BMW şi Mercedes

BMW şi Mercedes raportează scăderea vânzărilor, în urma...

Telecomunicații
Inteligență artificială / Foto: Freepik
Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Totul despre Bigster, cel mai nou model lansat de Dacia

Dacia a lansat cel mai mare SUV al său produs la uzina...


pixel