"Summit-ul a reuşit să ofere camerelor de comerţ o voce la nivel global, prin care acestea îşi pot susţine proiectele în faţa guvernelor, precum şi a organismelor internaţionale, în ceea ce priveşte promovarea comerţului liber, în cadrul unor pieţe deschise şi competitive. Apartenenţa la WCF oferă CCIR o platformă importantă pentru a contribui în mod esenţial la dezvoltarea economiei şi a mediului de afaceri din România. Având în vedere contextul geopolitic actual, România a devenit o ţară extrem de importantă pentru asigurarea lanţurilor de aprovizionare şi producţie, iar prin poziţia geografică, cu ieşire la Marea Neagră şi acces la Fluviul Dunărea, România, prin Portul Constanţa şi celelalte porturi fluviale, poate reprezenta un punct de atracţie investiţional semnificativ. Astfel, pentru CCIR rămâne extrem de importantă promovarea mediului de afaceri românesc, concomitent cu facilitarea conexiunilor şi colaborărilor dintre camerele de comerţ şi membrii lor, prin promovarea schimburilor comerciale şi a investiţiilor internaţionale. În acest sens, considerăm că, cel puţin în primă fază, la nivel european se impune o uniformizare a modului de funcţionare a camerelor de comerţ printr-o legislaţie unitară adecvată", a declarat Daraban, potrivit unui comunicat al CCIR.
Mihai Daraban participă, în perioada 8-10 mai, la şedinţa Consiliului General al Federaţiei Mondiale a Camerelor de Comerţ (WCF) şi la prima ediţie a summitului internaţional al Camerei de Comerţ Internaţionale (ICC). Evenimentul are ca temă centrală "Afacerile dincolo de graniţe: IMM-urile la nivel global".
De altfel, preşedintele CCIR, în calitate de membru al Consiliului General WCF, reprezintă România în cel mai important for de conducere al organizaţiei mondiale a Camerelor de comerţ, pe perioada mandatului 2023 - 2025.
WCF este un organism non-politic şi neguvernamental al ICC. Înfiinţată iniţial în anul 1951, ca Biroul Internaţional al Camerelor de Comerţ, WCF are ca obiectiv unificarea şi susţinerea reţelei globale de camere de comerţ.
Organizaţia joacă un rol esenţial în ceea ce priveşte interacţiunea dintre diferite organizaţii şi camerele de comerţ din întreaga lume. Astfel, sunt create parteneriate care ajută la punerea în aplicare a iniţiativelor de consolidare a Camerelor de comerţ în economiile în curs de dezvoltare şi în economiile emergente. În momentul de faţă, există parteneriate cu mai mult de 12.000 de Camere de comerţ din întreaga lume.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...