Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Deși compania deținea de mult timp tehnologia de fabricare a pietrelor prețioase sintetice, a refuzat întotdeauna să le vândă ca bijuterii, de teamă că acestea ar submina farmecul pietrelor naturale. Cu toate acestea, pe măsură ce pietrele artificiale au câștigat teren și au început să concureze direct cu diamantele naturale, De Beers și-a lansat propriul brand de bijuterii în 2018, scrie Bloomberg.
Compania a introdus Lightbox pentru a vinde diamante sintetice cu o reducere abruptă față de producătorii rivali, în încercarea de a trage prețurile mai jos și de a crea o diferență clară în mintea consumatorilor. Acum retrage această ofertă, în timp ce directorul general al De Beers, Al Cook, revizuiește o afacere care va fi lăsată în derivă de către proprietarul care este compania Anglo American.
Ca parte a unui plan de redresare pentru a respinge o abordare din partea BHP Group, reprezentanții Anglo au declarat luna trecută că intenționează să vândă sau să separe De Beers, punând capăt unei relații de aproape un secol cu cel mai faimos nume din industrie. În timp ce De Beers - care a inventat sloganul ”Diamonds are Forever” - se pregătește pentru această separare, își va reînnoi accentul pe promovarea pietrelor naturale.
Citește și: Industria diamantelor, în mijlocul unui scandal lingvistic
Prețurile diamantelor sintetice s-au prăbușit acum, deși cât de mult se datorează De Beers și cât de mult se datorează unei avalanșe de noi oferte este ed discutat. Acest lucru subminează logica întreprinderii De Beers, prețurile en-gros ale diamantelor cultivate în laborator fiind în prezent mai mici decât cele ale Lightbox, care erau mult sub prețul curent atunci când au fost introduse pentru prima dată.
Totuși, în timp ce prețurile diamantelor sintetice s-au prăbușit, au provocat daune colaterale semnificative. Pietrele naturale folosite în verighetele mai ieftine de 1 până la 2 carate s-au prăbușit sub presiunea exercitată de cele sintetice și au dat până acum puține semne de redresare susținută.
De Beers nu va înceta imediat să vândă pietrele Lightbox. Își va epuiza stocul existent - ceea ce va dura aproximativ un an - și apoi va lua o decizie cu privire la ce va face cu afacerea.
Participanții din industrie sunt încă împărțiți în ceea ce privește impactul pe termen lung al materialelor sintetice și cât de mult din slăbiciunea actuală a industriei diamantelor este ciclică, mai degrabă decât o schimbare structurală, provocată parțial de alternativele cultivate în laborator.
Citește și: Cele mai spectaculoase și scumpe diamante ale lui 2023
Spre deosebire de pietrele prețioase de imitație, cum ar fi zirconiul cubic, diamantele cultivate în laboratoare au aceleași caracteristici fizice și compoziție chimică ca și pietrele extrase din mine. Ele sunt fabricate dintr-o sămânță de carbon plasată într-o cameră cu microunde și supraîncălzită într-o sferă de plasmă incandescentă. Procesul creează particule care, în cele din urmă, se pot cristaliza în diamante. Tehnologia este atât de avansată încât experții au nevoie de o mașină pentru a face diferența între pietrele prețioase sintetizate și cele extrase din mine.
De Beers se va concentra pe așa-numitul marketing de categorie, prin care promovează bijuteriile cu diamante în general, mai degrabă decât doar bijuteriile de marcă proprie. De asemenea, își va extinde amprenta de vânzare cu amănuntul prin propriile magazine de bijuterii.
De asemenea, compania se va lansa și în lustruirea propriilor pietre, o parte a industriei dominate de firme în mare parte familiale din India și Belgia.
Citește și: Piața diamantelor se prăbușește. De Beers ieftinește cu 40% unele dintre pietre
De Beers țintește un profit anual de bază de 1,5 miliarde de dolari până în 2028. Anul trecut, afacerea a obținut doar 72 de milioane de dolari, deși, în mod tradițional, profiturile sale au variat între 500 de milioane de dolari și 1,5 miliarde de dolari, pe măsură ce industria diamantelor trece de la boom la criză.
Această volatilitate a creat frustrare în cadrul Anglo, unde anii de performanță neregulată au erodat randamentele din produse de bază mai râvnite, cum ar fi cuprul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...