BVB, cifrele momentului: Cele mai importante creşteri ale valorii acţiunilor
Bursa de Valori Bucureşti a...
Unul dintre cele mai mari obstacole în calea adoptării în masă a vehiculelor electrice este modelul de afaceri problematic pentru încărcătoarele comerciale care le alimentează.
Guvernul investește miliarde de dolari în dezvoltarea unei rețele naționale de încărcare pe autostrăzi. Dar companiile nu sunt sigure cum vor face bani, iar industria emergentă pare dezordonată.
Companiile de utilități și benzinăriile se războiesc între ele pentru a decide cine va deține și opera încărcătoarele pentru vehicule electrice. Statele rurale spun că unele stații de încărcare ar putea funcționa în pierdere timp de un deceniu sau mai mult. Noile companii care furnizează echipamente și servicii de încărcare se confruntă cu fiabilitatea sporadică a echipamentelor.
Construirea rețelei are un caracter de "oul sau găina": Susținătorii vehiculelor electrice spun că mulți șoferi nu vor dori să achiziționeze vehicule decât dacă încărcarea rapidă va fi la fel de ușoară ca utilizarea unei pompe la o benzinărie. Cu toate acestea, companiile interesate să ofere servicii de încărcare spun că nu pot face bani până când nu vor fi mai multe vehicule electrice pe șosele.
Aproximativ 1% dintre șoferii americani dețin vehicule electrice, dar listele de așteptare sunt în creștere, iar producătorii auto, inclusiv General Motors Co. și Ford Motor Co., se așteaptă ca vânzările de vehicule electrice să continue să crească. Pentru a depăși "anxietatea legată de autonomie" - teama că șoferii de vehicule electrice vor rămâne fără energie în timpul călătoriilor pe distanțe lungi - experții din industrie spun că SUA au nevoie de o mulțime de încărcătoare rapide. Încărcarea rapidă poate dura între 20 de minute și o oră, în funcție de vehicul.
Există mai mult de 145.000 de locuri în care se poate alimenta un vehicul pe benzină. Până în prezent, SUA au 11.600 de puncte în care orice vehicul electric se poate încărca rapid, potrivit grupului de cercetare Atlas Public Policy.
Liderul pieței de vehicule electrice, Tesla Inc., a construit o rețea privată în SUA de aproape 16.000 de încărcătoare rapide pentru proprii șoferi începând cu 2012, iar popularele sale Superchargers au devenit un instrument de marketing pentru vânzarea de mașini. Majoritatea celorlalți producători auto se bazează pe guvern și pe companiile private. În unele cazuri, aceștia investesc alături de companiile de încărcare.
Administrația Biden și Congresul doresc să accelereze tranziția către electricitate ca și combustibil. Legea climatică și fiscală din acest an, cunoscută sub numele de Inflation Reduction Act, oferă credite fiscale federale extinse pentru a convinge mai multe întreprinderi să adauge încărcătoare. Estimatorii bugetului se așteaptă ca aproximativ 1,7 miliarde de dolari în credite fiscale pentru încărcătoare sau alte echipamente pentru combustibili alternativi să fie solicitate pe o perioadă de 10 ani. De asemenea, statele urmează să distribuie 7,5 miliarde de dolari pe parcursul mai multor ani din legea privind infrastructura de anul trecut pentru a crește disponibilitatea încărcătoarelor, potrivit wsj.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de Valori Bucureşti a...
Fostul premier și lider social democrat, Victor Ponta, a...
Moneda rusească s-a depreciat...
Potrivit Bloomberg, analiza...
Companiile au majorat din nou prețul la pompă.
Copiii în vârstă de până la 16...
Această măsură vine în...
Pieţele financiare şi-ar putea...
Adrian Ţuţuianu, secretarul...
Cele mai importante știri ale zilei. Azi vă aducem în...
Ministerul Finanţelor continuă...
România se numără din nou...
Bluesky, platforma socială descentralizată care a...
Bitcoin continuă să surprindă...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa...
Indicele bancar ROBOR a înregistrat o nouă creştere.
Rusia este principalul...
Banca Naţională a comunicat...
Autoritatea Electorală...
Gabriel Zetea, noul președinte...