De ce America nu are destule stații de încărcare pentru vehicule electrice

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Benzinăriile se luptă cu companiile de utilități, zonele rurale prevăd pierderi de ani de zile în ceea ce privește încărcătoarele, iar echipamentele defectuoase amenință fiabilitatea: Rețeaua de încărcare a vehiculelor electrice din SUA este un dezastru.

Unul dintre cele mai mari obstacole în calea adoptării în masă a vehiculelor electrice este modelul de afaceri problematic pentru încărcătoarele comerciale care le alimentează.

Guvernul investește miliarde de dolari în dezvoltarea unei rețele naționale de încărcare pe autostrăzi. Dar companiile nu sunt sigure cum vor face bani, iar industria emergentă pare dezordonată.

Companiile de utilități și benzinăriile se războiesc între ele pentru a decide cine va deține și opera încărcătoarele pentru vehicule electrice. Statele rurale spun că unele stații de încărcare ar putea funcționa în pierdere timp de un deceniu sau mai mult. Noile companii care furnizează echipamente și servicii de încărcare se confruntă cu fiabilitatea sporadică a echipamentelor.

Construirea rețelei are un caracter de "oul sau găina": Susținătorii vehiculelor electrice spun că mulți șoferi nu vor dori să achiziționeze vehicule decât dacă încărcarea rapidă va fi la fel de ușoară ca utilizarea unei pompe la o benzinărie. Cu toate acestea, companiile interesate să ofere servicii de încărcare spun că nu pot face bani până când nu vor fi mai multe vehicule electrice pe șosele.

Aproximativ 1% dintre șoferii americani dețin vehicule electrice, dar listele de așteptare sunt în creștere, iar producătorii auto, inclusiv General Motors Co. și Ford Motor Co., se așteaptă ca vânzările de vehicule electrice să continue să crească. Pentru a depăși "anxietatea legată de autonomie" - teama că șoferii de vehicule electrice vor rămâne fără energie în timpul călătoriilor pe distanțe lungi - experții din industrie spun că SUA au nevoie de o mulțime de încărcătoare rapide. Încărcarea rapidă poate dura între 20 de minute și o oră, în funcție de vehicul.

Există mai mult de 145.000 de locuri în care se poate alimenta un vehicul pe benzină. Până în prezent, SUA au 11.600 de puncte în care orice vehicul electric se poate încărca rapid, potrivit grupului de cercetare Atlas Public Policy.

Liderul pieței de vehicule electrice, Tesla Inc., a construit o rețea privată în SUA de aproape 16.000 de încărcătoare rapide pentru proprii șoferi începând cu 2012, iar popularele sale Superchargers au devenit un instrument de marketing pentru vânzarea de mașini. Majoritatea celorlalți producători auto se bazează pe guvern și pe companiile private. În unele cazuri, aceștia investesc alături de companiile de încărcare.

Administrația Biden și Congresul doresc să accelereze tranziția către electricitate ca și combustibil. Legea climatică și fiscală din acest an, cunoscută sub numele de Inflation Reduction Act, oferă credite fiscale federale extinse pentru a convinge mai multe întreprinderi să adauge încărcătoare. Estimatorii bugetului se așteaptă ca aproximativ 1,7 miliarde de dolari în credite fiscale pentru încărcătoare sau alte echipamente pentru combustibili alternativi să fie solicitate pe o perioadă de 10 ani. De asemenea, statele urmează să distribuie 7,5 miliarde de dolari pe parcursul mai multor ani din legea privind infrastructura de anul trecut pentru a crește disponibilitatea încărcătoarelor, potrivit wsj.com.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bună dimineața!

Știrile dimineții. Informații importante la început de zi

Grupaj de știri despre ANAF, evoluția euro,...

Bursa de la București / FOTO: Facebook

Bursa de la București începe săptămâna cu pierderi

Scăderi pe majoritatea indicilor în prima ședință a...

Sebastian Burduja / FOTO: gov.ro
Euro - dolar / FOTO: Freepik
Centrala Nucleară de la Cernavodă
Este pentru prima dată când Prada angajează un șef din afară

Agitație în lumea luxului. Prada a pus ochii pe Versace

O tranzacție care ar putea ajunge la 1,5 miliarde de euro.

Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Cipuri
Petrol, investiții / sursa: Freepik.com

OPEC+ a prăbușit prețul petrolului american

Cartelul petrolului a confirmat reluarea treptată a...

Exporturi globale
Avionul Rafale
Banca Națională a României

BNR: Cât aur şi valută are, acum, România

BNR informează că la 28 februarie 2025, rezervele...

Investiții / FOTO: Freepik

ABB investește 120 de milioane de dolari în Statele Unite

Extinderea capacităților de producție pentru a răspunde...

Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Warren Buffett
Asamblare auto / sursa foto: Freepik.com

Constructorii auto primesc o gură de oxigen de la UE

Perioadă de tranziție de trei ani pentru respectarea...

Lansarea cosmodromul Plesețk

Rusia lansează o rachetă Soyuz în scopuri militare

Lansare reușită a unei rachete Soyuz-2.1b.

Sursa: Reuters
Bursa de Valori București
Bitcoin / FOTO: Freepik
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Supermarket. Foto: Pexels.com
Euro / FOTO: Freepik
CEC Bank
Avarie la magistrala de termoficare Berceni
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse

Bulgaria amână închiderea Podului Giurgiu - Ruse

Autoritățile bulgare amână închiderea Podului Giurgiu –...

TikTok / sursa foto: Freepik.com / Grinvalds
sursa foto: betsafe.lt

Speed Roulette: Ce este și cum se joacă

Ruleta este printre cele mai populare jocuri de cazino,...

Bitcoin / Foto: Freepik

Criptomonede pe steroizi! Prețurile au explodat peste noapte

Piața criptomonedelor explodează după anunțul lui Trump...


pixel