De ce mașinile electrice din Marea Britanie riscă să intre într-o "gaură neagră masivă

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
De ce mașinile electrice din Marea Britanie riscă să intre într-o "gaură neagră masivă
De ce mașinile electrice din Marea Britanie riscă să intre într-o "gaură neagră masivă
De ce mașinile electrice din Marea Britanie riscă să intre într-o "gaură neagră masivă

Guvernul îi îndeamnă pe șoferi să folosească vehicule electrice pentru a atinge obiectivele sale de zero emisii nete - însă, pe măsură ce rezolvă o problemă, o alta se pune în evidență.

În prezent, taxa pe carburanți aduce încasări de 24,3 miliarde de lire sterline pe an, ceea ce echivalează cu aproape 2,3 % din totalul taxelor. Dacă se includ și alte taxe pe proprietatea autoturismelor, totalul obținut de la șoferi se ridică la 32 de miliarde de lire sterline.

Eliminarea motorului cu combustie înseamnă pierderea acestor venituri, deoarece energia electrică utilizată pentru încărcarea mașinilor electrice nu este impozitată în același mod ca și benzina sau motorina.

Pierderea iminentă a taxei pe combustibil înseamnă că Trezoreria se va confrunta cu o "gaură neagră masivă" - un deficit bugetar de 10 miliarde de lire sterline - până la începutul anilor 2030, potrivit unei noi analize realizate de Resolution Foundation.

Guvernul trebuie să găsească rapid o modalitate de a umple gaura neagră, altfel va trebui să crească alte taxe sau să reducă cheltuielile.

Cum să umplem gaura neagră? Fundația Resolution Foundation face presiuni pentru o taxă rutieră de 6 pence pe kilometru pentru vehiculele electrice (VE).

Influentul grup de reflecție susține că taxa ar contribui la acoperirea deficitului guvernului, menținând în același timp autoturismele electrice mai ieftine decât cele pe benzină sau diesel.

În prezent, mașinile electrice sunt cu 60 % mai ieftine decât cele pe benzină și diesel, iar o taxă de 6 pence pe kilometru le-ar lăsa în continuare cu 20 % mai mici decât cele ale unei mașini obișnuite pe bază de combustibili fosili.

Conform propunerii, dispozitivele de urmărire GPS din vehiculele electrice ar putea fi utilizate pentru a măsura distanța parcursă și ar face posibilă colectarea lunară a taxei de circulație, potrivit The Telegraph.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Reguli noi de la ANAF / Foto: DCBusiness
Piața / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Arbori în oraș
Documente ANAF. Foto: AI - Freepik.com
Electrovalvă montată pe o țeavă de gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Palatul CEC
Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO
Epic Games și Google au căzut la pace
O femeie numără bani
Hotel. Freepik.com
Colaj meserii. Sursa foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Dosare SAF-T / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Mașini în parcare / Foto: Freepik
Fabrica. Foto: Pexels.com
Bosch
Sondă de foraj

OMV și NOC confirmă descoperiri majore de țiței în Libia

Libia revine în prim-planul energetic: noi descoperiri...

Florin Barbu
Curs valutar. Foto: Freepik.com
Bani. Freepik.com
Grafic / FOTO: Freepik
Christine Lagarde, șefa Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

pixel