De ce ocolesc constructorii auto România. Radu Oprea: Unul dintre răspunsuri ține inclusiv de Schengen
Autor: Vlad Roibu
Data actualizării:
Data publicării:
Fabrica auto
Fabrica auto
EXCLUSIV
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, a luat parte la Interviurile DCNews din această după-amiază, moderate de Bogdan Chirieac, unde s-a discutat pe larg diferite teme de interes.

În deschiderea discuției, ministrul a fost întrebat despre potențialul economic al țării în situația apartenenței noastre la spațiul Schengen. Ca răspuns, acesta a dat drept exemplu investițiile din piața de producție auto de la noi din țară, un tip de investiție cu o capacitate imensă în privința dezvoltării situației economice.

”Am fost implicat în procesul de atragere a unei investiții de acest tip în mandatul trecut ca ministru al Antreprenoriatului, Comerțului și Mediului de Afaceri (2018 – 2019) și în acea perioadă compania Volkswagen au făcut un studiu de piață pentru a vedea unde deschide o linie de producție. Am fost atunci în competiție cu Bulgaria și cu alte state din Europa și din afara ei. Atunci decizia formală a fost în favoarea Turciei pentru că nefiind în UE au putut să vină cu o schemă de ajutor de stat pe care noi nu am fi putut să o avem însă atunci i-am văzut pe toți cei care sunt acționari în Grupul VW”, a spus ministrul Economiei, mărturisind că atunci și-a dat seama care este de fapt impedimentul pentru care țara noastră nu este atât de atractivă pentru acești investitori.

”Eu cred că unul dintre răspunsuri ține inclusiv de Schengen, de dimensiunea economică a acestui lucru. Am făcut un calcul cu privire la costurile pe care le are Dacia Renault și explicam cetățenilor că fiecare Dacie pe care o cumpără în UE este mai scumpă cu 100 de euro, bani generați de orele de așteptare din vamă”, este de părere ministrul.

Astfel, faptul că Austria se opune prin drept de veto aderării României la spațiul Schengen, se poate vedea clar că există repercursiuni în domeniul acestor tipuri de investiții. Astfel, constructorii auto ezită să deschidă fabrici la noi în țară din cauza acestor pierderi pe care le înregistrează în vămile românești.

”Atunci când faci calcule pentru a-ți construi afacerea întotdeauna ții cont de toate cheltuielile pe care le ai. Este evident că această neapartenență la Schengen produce și costuri economice”, a conchis ministrul Ștefan-Radu Oprea.

Pentru a vedea mai departe cele discutate în cadrul emisiunii, accesați linkul de mai jos.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Tarom, salvată pe ultima sută de metri de la faliment

Executivul a aprobat în şedinţa de joi un ajutor de stat...

Putin aprobă confiscarea activelor americane aflate în Rusia

Preşedintele rus Vladimir Putin a semnat joi un decret...

Mare companie germană deschide o fabrică în România

Holdingul german Karl Mayer, specializat în producţia de...

Finanțele au împrumutat peste 4 miliarde de lei de la bănci

Ministerul Finanţelor (MF) a împrumutat, joi, 4,038...

Tesla mai construieşte o uzină în China

Tesla a început construirea în Shanghai a unei fabrici...

Știrile dimineții. Cinci informații la începutul zilei

Temele zilei, energia electrică, rezerva de gaze, prețul...


pixel