Germania are, de luni, cel mai ieftin transport în comun din lume
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Deutsche Bahn / Foto: Cityswift / Flickr
Deutsche Bahn / Foto: Cityswift / Flickr
Germania va lansa de luni una dintre cele mai accesibile oferte de transport în comun din lume, stabilind un nou punct de referință pentru a încuraja consumatorii să renunțe la mașini și punând presiune asupra Berlinului pentru a face ca această schimbare să funcționeze.

Pentru doar 49 de euro (54 de dolari) pe lună, posesorii beneficiază de călătorii nelimitate în toate autobuzele, metrourile și tramvaiele din fiecare municipalitate din țară. Aceasta înseamnă că, cu un singur bilet - care se reduce la mai puțin decât costul unui espresso pe zi - puteți merge cu autobuzele pe malul lacului Constance, la granița cu Elveția, și puteți traversa portul din Hamburg, la Marea Nordului.

Trenurile locale și regionale sunt incluse în așa-numitul "Deutschland-Ticket", dar nu și serviciile interurbane mai rapide, deoarece ideea este de a încuraja oamenii să redirecționeze călătoriile pe distanțe scurte. 

Abonament accesibil pentru toți

Abonamentul se bazează pe popularul bilet de 9 euro care a fost introdus vara trecută pentru a ajuta la gestionarea crizei energetice declanșate de războiul din Ucraina. Deși noua ofertă este mult mai scumpă, durata propusă de cel puțin doi ani depășește cu mult perioada de probă de trei luni a predecesorului său și indică faptul că transportul public devine o componentă a politicii naționale, mai degrabă decât un simplu serviciu local. 

Ca parte a lansării, cancelarul Olaf Scholz a vizitat joi un depou de autobuze din Berlin, susținând planul, dar și legându-și reputația de succesul acestuia. 

Schimbarea este extrem de necesară, deoarece Berlinul, unde se află sediile BMW, Mercedes-Benz și Porsche, nu a reușit să reducă prea mult emisiile din transporturi. Sectorul a ratat în mod regulat obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon și este departe de ritmul necesar pentru a reduce aproape la jumătate poluarea până în 2030.

Noul bilet - disponibil doar pe bază de abonament - are un preț mult sub tarifele lunare normale. Pentru a compensa estimările inițiale privind pierderile de venituri, guvernul federal va oferi 1,5 miliarde de euro pe an, iar cele 16 landuri germane au fost de acord să contribuie cu aceeași sumă. Orice costuri suplimentare vor fi, de asemenea, împărțite. 

Nemulțumiri

Planul nu include însă investiții în mai multe servicii, ceea ce va limita probabil impactul său, potrivit lui Philipp Kosok, analist în domeniul transportului public la grupul de reflecție Agora Verkehrswende.

"În prezent, nu există niciun euro alocat pentru extinderea operațiunilor", a spus el. "Avem nevoie de o prioritizare care să spună căile ferate înaintea celor rutiere. În prezent, nu avem acest lucru în politica germană".

În ciuda criticilor, acordul asupra biletului a fost un act politic major pentru guvernul lui Scholz. Acesta a presupus să convingă peste 60 de autorități de transport să accepte un bilet exclusiv digital, o revoluție pentru Germania, unde buletinele de hârtie sunt încă adesea norma. 

Sistemele de transport în comun din Germania nu au, în general, turnicheți pentru a controla accesul. Pasagerii pot să urce și să coboare, dar există controale la fața locului, iar amenzile pentru lipsa unui bilet valabil pot fi foarte mari. În unele regiuni, operatorii locali nu dispun de tehnologia necesară pentru a citi cardurile cu cip sau pentru a scana aplicațiile și este posibil să ceară în continuare dovada tipărită. Acest lucru poate contribui la demararea unei modernizări mai ample.

"Deutschland-Ticket este un pas important, care, în cele din urmă, poate contribui la aducerea mai multor consumatori în trenuri", a declarat Naren Shaam, director executiv și fondator al Omio Group, un site online de comparare și rezervare a călătoriilor. "Este, de asemenea, o dovadă că o rețea de transport interconectată și simplificată este posibilă în Germania."

Reproșuri

Una dintre critici este că tariful forfetar încurajează oamenii să facă mai multe călătorii de agrement, adăugând stres la rețelele deja supraîncărcate ale Germaniei. Oferta ultra ieftină din vara trecută a dus la perturbări pe scară largă, deoarece pasagerii s-au înghesuit în trenuri și autobuze. De data aceasta, operatorii anticipează o aglomerație mai mică. 

"Nu ne așteptăm la mai mulți pasageri dintr-o dată de la o zi la alta, așa cum s-a întâmplat în cazul biletului de 9 euro", a declarat o purtătoare de cuvânt a operatorului feroviar național Deutsche Bahn AG. "Presupunem o creștere vizibilă și constantă a cererii", inclusiv un trafic mai mare în weekenduri. 

Impactul biletului ar putea să se extindă și în alte țări, prin luarea unei măsuri potențial radicale de poziționare a sistemelor de transport în comun ca un bun public la care toți merită să aibă acces la prețuri accesibile. De asemenea, ar putea fi un model pentru alte state membre ale Uniunii Europene, având în vedere că blocul își propune să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

Dar impactul ar putea fi modest pe termen scurt. Sistemul feroviar nesigur al Germaniei servește drept factor de descurajare pentru mulți consumatori. În plus, lipsa de servicii în mediul rural înseamnă că oamenii de acolo sunt aproape excluși. 

"În zonele rurale, dorința de a cumpăra un Deutschland-Ticket este scăzută", a declarat Katharina Luca, purtător de cuvânt al clubului auto german ADAC, care a efectuat un sondaj în rândul membrilor și a constatat că doar 15% dintre aceștia intenționează să îl folosească. 

Nemulțumiri din partea unor companii de transport

De asemenea, Germania nu folosește toate resursele disponibile. Serviciile private, precum Omio, nu sunt în măsură să vândă biletul, iar rivalul Deutsche Bahn, Flix SE, a făcut presiuni asupra guvernului pentru ca serviciile sale de autobuze interurbane să fie incluse, dar nu a reușit. 

Sistemul de transport din Germania a fost o sursă de tensiuni, deoarece activiștii pentru climă blochează în mod regulat traficul pentru a protesta față de progresul lent în ceea ce privește obiectivele ecologice. Între timp, coaliția de guvernare este în dezacord cu privire la planurile de extindere a rețelei de autostrăzi a țării.

Deși simplitatea ofertei va fi de ajutor, Germania trebuie să se concentreze în continuare pe servicii pentru a reduce cu adevărat traficul rutier, potrivit lui Andreas Barth, șeful filialei din Munchen a lobby-ului german de pasageri Pro Bahn. 

"Biletul Deutschland-Ticket nu crește numărul de trenuri", a spus el. "Dar este un pas în direcția corectă".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...


pixel