Decarbonizarea sectorului maritim la nivel global nu este pe drumul cel bun pentru un rezultat pe termen scurt

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Vapor cargo
Vapor cargo
Perspectivele asupra unei decarbonizări al secotrului maritim pe termen scurt nu sunt foarte îmbucurătoare, după niște constatări ale experților.

Conform unei noi analize, lumea nu este pe drumul cel bun pentru ca, până în 2030, combustibilii cu emisii zero să reprezinte 5% din combustibilii dedicați transportului maritim internațional, ceea ce pune în pericol obiectivul de decarbonizare a industriei maritime pentru 2050, scrie Reuters.

Lansată miercuri la summitul anual al Forumului maritim mondial de la Atena, evaluarea arată că producția actuală de combustibili cu emisii zero, care este în curs de dezvoltare, ar acoperi doar un sfert din necesarul de combustibil până în 2030.

Iar livrarea de nave cu emisii zero este, de asemenea, în scădere. La sfârșitul anului 2022, existau 24 de nave capabile să funcționeze cu acest tip de compustibil, în principal cu metanol, iar alte 144 erau comandate.

Totuși, comenzile actuale reprezintă doar o cincime din ceea ce este necesar pentru a îndeplini obiectivele pe termen mediu, conform raportului realizat de firma de consultanță UMAS, care include experți ai University College London Energy Institute.

"Pur și simplu ritmul nu este suficient la această scară", a declarat Katharine Palmer, liderul de transport maritim al COP Climate Champions al ONU, în cadrul unui eveniment de presă.

"Trebuie să vedem cum actorii din ambele părți, ai cererii și ofertei, lucrează împreună pentru a pune în aplicare soluții specifice".

Transportul maritim mondial este responsabil pentru aproximativ 3% din emisiile de gaze cu efect de seră generate de activitățile umane.

În acest an, Organizația Maritimă Internațională și-a revizuit strategia privind gazele cu efect de seră, subliniind obiectivul de 5%, dar menționând că industria ar trebui să depună eforturi pentru a obține 10% de energie cu emisii zero prin acești combustibili pentru transportul maritim internațional până la sfârșitul deceniului.

Între 5 și 10% din cererea de combustibil pentru transportul maritim curat în 2030 s-ar traduce prin aproximativ 5,3 milioane de tone de hidrogen, 29,8 milioane de tone de amoniac sau 28,1 milioane de tone de metanol.

Se estimează că industria va trebui să investească anual aproximativ 40 de miliarde de dolari în aprovizionarea și producția de combustibili cu emisii zero.

Citește și: Cele mai poluante companii ale lumii nu au planuri pe termen scurt privind neutralitatea climatică

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Mihai Ciobanu
Ferma. Foto: Pexels.com
Petroliști
Un bărbat se uită la o priză / Foto: Freepik
Calcule
Renault / FOTO: Unsplash
La bursă / FOTO: Freepik
FOTO: Freepik
Depozit Barry Callebaut de cacao din Camerun / Foto: Barry Callebaut
Oleg Deripaska
Foto: Oana Pavelescu
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Ilie Bolojan
Vaci. Foto: Pexels.com
Industrie / Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Klaus Iohannis / Foto: Președinția României
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Contor electric
Factură electronică / Foto: Freepik
Transelectrica
Petrol / FOTO: Freepik
Atac cibernetic / Foto: Freepik
Hidroelectrica

Hidroelectrica ţinteşte 1 milion de clienţi casnici

Hidroelectrica ar putea depăşi numărul de un milion de...

Foto: Pexels.com
CEC Bank

pixel