Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Pierderile operaţionale ale grupului, eliminând efectul pierderilor Nissan, se situează la două miliarde de euro, faţă de un profit operaţional de 1,5 miliarde de euro anul trecut, a anunţat compania franceză. Analiştii se aşteptau ca Renault să raporteze pierderi nete de aproximativ cinci miliarde de euro şi pierderi operaţionale de 1,8 miliarde de euro.
Renault, ca şi partenerii de alianţă Nissan şi Mitsubishi Motors, implementează un program de reducere a costurilor, în condiţiile în care producătorii auto globali sunt afectaţi sever de efectele pandemiei, care au dus la o scădere semnificativă a vânzărilor de maşini.
"Deşi este o situaţie fără precedent, încă nu am ajuns la final. Sunt încrezător în capacitatea grupului de a se redresa", a afirmat noul director general al Renault, Luca de Meo. Săptămâna trecută, grupul auto francez Renault a raportat o scădere de 34,9% a vânzărilor pe plan global în primul semestru din 2020, la 1,26 milioane de vehicule, în timp ce brandul Dacia a vândut 161.334 vehicule, un declin de 48,1% faţă de perioada similară din 2019.
În schimb, livrările modelului electric ZOE au urcat cu 38% în primele şase luni din 2020, producătorul auto fiind unul dintre cei mai mari beneficiari ai subvenţiilor implementate luna trecută în Franţa - cea mai mare piaţă a Renault. Zoe a devenit cea mai bine vândută maşină electrică din Europa, datorită subvenţiilor. Livrările Zoe în Europa au urcat cu aproape 50% în primul semestru din acest an, la 37.540 unităţi, iar pentru iunie s-a înregistrat un număr record de comenzi, aproape 11.000.
Citește și Covid-19: Nissan se așteaptă la pierderi de miliarde de DOLARI
Vânzările pe plan global au scăzut în primul semestru din 2020 în principal din cauza expunerii ridicate la ţările care au impus restricţii severe pentru a stopa extinderea pandemiei, a precizat Renault. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Producător de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...