Director CFR: Înainte de Revoluție se reparau 800 km cale ferată pe an, în 2008 și 2009 nu s-a făcut nimic

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Investițiile din ultimii ani au reușit să schimbe, un pic, peisajul feroviar
Investițiile din ultimii ani au reușit să schimbe, un pic, peisajul feroviar
EXCLUSIV
Ioan Pintea, director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, a vorbit, în cadrul dezbaterii ”Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de un Pact Național de Transporturi Feroviare?”, despre ce au fost căile ferate înainte de Revoluția și ce au ajuns în anii următori, punctând, de asemenea, principalele priorități ale companiei. 

”În ultimii 30 de ani, infrastructura feroviară și sistemul feroviar în ansamblul lui au trecut printr-o subfinanțare cronică și care acum se și vede. Practic se văd rezultatele acestei lipse de finanțare perpetue din ultimii 30 de ani”, a declarat Ioan Pintea cu acest prilej. 

Aș putea, a continuat el, ”să dă vă dau un simplu indicator: în anii de dinante de Revoluție, se făceau, pe an, între 600 și 800 de kilometri de reparație capitală asupra structurăii căii. Din nefericire, după Revoluție, aceste valori au scăzut foarte tare, chiar au fost doi ani consecutivi, în 2008 și 2009, când nu am putut realiza nici un kilometru de reparație capitală”. 

În aceste condiții, personalul din serviciile de resort a fost obligat, practic, să instituie măsuri de natură restrictivă asupra parametrilor de circulație și asta se vede asupra vitezei de deplasare a trenurilor. ”Desigur, este un lucru trist, și pentru mine, ca feroviar, că suntem martori ai unor astfel de realități. Dar nu putem să privim acest lucru ca pe o fatalitate și să ne predăm. 

Pot să vă spun că, cel puțin de când sunt la conducerea companiei, de aproape doi ani, dar și înainte, când am condus regionalele Cluj și, mai recent, Brașov, beneficiind de un oarecare potențial în anii 2016, 2017, 2018 și, parțial, 2019, am încercat să demarez un program investițional fără precedent, aș spune, în anii de după revoluție. 

Citetește și Coşea: Să nu ne amăgim cu PNRR-ul. Ne confruntăm cu pericole din toate punctele de vedere

Și, în primul rând, am încercat să rezolv principalele probleme ale infrastructurii feroviare și am orientat, cu predilecție, investițiile în a recupera aceste restanțe la reparații capitale în a surmonta, oarecum, toate aceste neajunsuri prin investiții. Investind în tehnologie, în tehnică pentru întreținere și reparații, mai ales în tehnică pentru reînnoirea căii, unde am reușit să achiziționăm un tren de lucru, un tren de reînnoiere, de mare performanță, spun eu, și cred că și rezultatele se vor vedea. Nu imediat, dar deja de anul acesta au început să se vadă. Dacă în ultimii mai bine de 10 ani erau, în medie, 12, 14, 16 kilometri de reînnoire pe an, în 2020 am reușit să facem vreo 28, iar în 2021 depășim 100 de kilometri. Sigur, este puțin, dar dacă menținem acest tren și dacă beneficiem, desigur, și de o finanțare corepunzătoare din partea proprietarului infrastructurii, la anul ne propunem să depășim 200 de kilometri și, probabil, în 3-4 ani să ajungem la o medie de 500, 700, poate chiar 800 de kilometri de reînnoire. 

Doar așa văd eu un reviriment al infrastructurii feroviare, investind și determinând factorii decidenți ai statului să își întoarcă fața către calea ferată și să aloce resursele minimale pentru a investi și pentru a putea să readuce calea ferată, cel puțin la parametri care existau acum 30 de ani. Dar asta nu este de ajuns, desigur, trebuie să modernizăm infrastructură, să o dezvoltăm, să creștem și mai mult vitezele de circulație, astfel încât România să se poată integra în spațiul european”, a concluzionat Ioan Pintea.  

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel