După 99 ani de activitate, o companie americană de logistică se închide şi lasă 30.000 de persoane fără loc de muncă

Autor: Vlad Roibu
Data publicării:
După 99 ani de activitate, o companie americană de logistică lasă zeci de mii de oameni fără salarii
După 99 ani de activitate, o companie americană de logistică lasă zeci de mii de oameni fără salarii
Compania de transport marfă cu camioane, Yellow, veche de 99 de ani, se închide, lăsând 30.000 de persoane fără loc de muncă.

Yellow Corp, o companie de camioane cu o vechime de 99 de ani, care a fost cândva un jucător dominant în domeniul său, și-a întrerupt duminică operațiunile și va concedia toți cei 30.000 de angajați.

Compania s-a aflat în luptă cu sindicatul Teamsters, care reprezintă aproximativ 22.000 de șoferi și lucrători din cadrul companiei, arată CNN.

Până la mijlocul săptămânii trecute, compania a încetat să preia marfă de la clienții săi și a livrat doar marfă aflată deja în depozitele ei, potrivit sindicatului.

"Vestea de astăzi este nefericită, dar nu surprinzătoare. Yellow a dovedit în mod istoric că nu s-a putut autogestiona, în ciuda concesiilor de miliarde de dolari făcute lucrătorilor și a sutelor de milioane de dolari în fonduri de salvare din partea guvernului federal. Aceasta este o zi tristă pentru lucrători și pentru industria americană de transport de marfă", a declarat președintele sindicatului Teamsters, Sean O'Brien, într-o declarație.

Oficialii companiei nu au răspuns la numeroasele solicitări de comentarii.

Compania are sediul în Nashville, Tennessee, dar există peste 300 de terminale din întreaga țară. Experții în domeniu consideră că motivul închiderii este dat de datorii.

"Teamsters făcuseră o serie de concesii complicate care i-au adus aproape de paritatea salarială cu transportatorii nesindicaliști", a declarat Tom Nightingale, CEO al AFS Logistics, o firmă de logistică terță care plasează anual mărfuri în valoare de aproximativ 11 miliarde de dolari la diferite companii de transport rutier în numele expeditorilor. El a spus că firma a început să își asume datorii semnificative în urmă cu 20 de ani pentru a achiziționa alte companii de transport rutier.

"Acum, datoriile lor sunt pur și simplu enorme", a spus el, indicând o datorie de 1,5 miliarde de dolari în contabilitate.

 

Cum s-au depreciat acțiunile companiei

 

Închiderea este o veste proastă nu numai pentru angajații și clienții săi, care, în general, foloseau Yellow pentru că oferea unele dintre cele mai ieftine tarife din sectorul transporturilor rutiere, ci și pentru contribuabilii americani. Compania a primit un împrumut de 700 de milioane de dolari de la guvernul federal în 2020, împrumut care a dus la deținerea de către contribuabili a 30% din acțiunile sale în circulație. Iar compania încă mai datora Departamentului Trezoreriei peste 700 de milioane de dolari, potrivit celui mai recent raport trimestrial, aproape jumătate din datoria pe termen lung din registrele sale.

Acțiunile Yellow's au pierdut 82% din valoare între momentul acelui împrumut și închiderea de joi, după ce au fost anunțate planurile de faliment, închizând la doar 57 de cenți pe acțiune. Vineri a urcat cu 14 cenți pe acțiune, dar a rămas în continuare un așa-numit penny stock.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BNR
Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
Ciprian Ciucu

Întâlnire Ciucu - Bolojan - Nazare pe finanțele Capitalei

Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...

Fabrică de bere / Foto: Freepik

Piața berii se îndreaptă către un minimum istoric

Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...

Drona găsită în Argeș / Foto: Antena 3 CNN
Ionuț Dumitru, analist economic
Au dispărut documente din dosar / Foto: DoJ
Pensionari în parc / Foto: Freepik
Summit Mercosur

Țările Mercosur regretă noua amânare a acordului cu UE

Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Hackeri ruși / Foto: DCBusiness

Cum atacă Rusia infrastructura critică a Europei

Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...

Sakhalin Energy
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Lemne de foc / Foto: Freepik
Românii adora cozonacii

Cozonacul se scumpește cu 12% de sărbători, anunță ROMPAN

Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...

Uzină auto
Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Măcelar tranșează o bucată de carne / Foto: Freepik
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Sistemul S-500 Prometheus
PNRR
Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Barajul Paltinu
Boris Rotenberg

Vila unui oligarh rus, pusă sub sechestru de Finlanda

Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...


pixel