Fiecare cu ce poate: Chinezii cu portavioanele, rușii cu submarinele
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Fără așa ceva nu se poate
Fără așa ceva nu se poate
Noul super portavion al Chinei va fi supus în curând primelor teste pe mare, în timp ce Rusia a lansat recent la apă ultimul său submarin, al treilea din clasa Lada și de opt ori mai silențios decât predecesorii lui. 

Noul portavion al marinei chineze, CNS Fujian, va ieși în larg pentru prima dată în cursul acestui an, a anunțat un ofițer al armatei chineze într-un interviu acordat publicației China Daily și preluat de CNN. Căpitanul Qian Shumin nu a precizat o dată exactă, dar a spus că "testele vor conferi un plus de greutate ceremoniilor dedicate aniversării Armatei Populare de Eliberare (APL)".

Fujian este cea mai mare navă de război construită vreodată de China, iar punerea sa în funcțiune este o parte esențială a obiectivelor pe care trebuie să le atingă Marina militară a Chinei. Proiectul a fost lansat cu mare fast la 17 iunie. Construcția navei a intrat deja în faza finală la un șantier naval din Shanghai.

În pofida tuturor sancțiunilor internaționale, Rusia continuă să își modernizeze flota de submarine. Șantierele navale Admiralty din Sankt Petersburg au lansat cel de-al treilea submersibil din clasa Lada, Velikie Luki, care este de opt ori mai silențios decât predecesorii săi. Submarinele din clasa Lada vor înlocui submersibilelor îmbătrânite din clasa Kilo. Ele sunt echipate cu motoare diesel-electric, o  caracteristică care le diferențiază de majoritatea celorlalte submarine rusești mai mari, care sunt alimentate de reactoare nucleare. 

Prin urmare, acest submersibil este destinat misiunilor de patrulare în apele de frontieră ale Rusiei sau în mările europene, dar nu va efectua misiuni la mii de kilometri distanță de țară, așa cum pot face, de exemplu, submarinele din clasa Borei. Deși raza de acțiune a navei este mai limitată decât cea a submersibilelor nucleare, Velikie Luki este totuși capabil să se scufunde la o adâncime de 300 de metri și să rămână în misiune mai mult de o lună și jumătate. 

Submersibilul are un echipaj format din 36 de marinari, o lungime de 74 de metri și o greutate de deplasare de 2.700 de tone. Nava poate atinge o viteză de aproximativ 39 de kilometri pe oră. În ceea ce privește armamentul, Velikie Luki a fost conceput să urmărească submarinele și navele de suprafață inamice. Ca atare, el poate transporta 18 torpile pentru a ataca navele, dar și rachete Kalibr pentru a distruge ținte terestre. De asemenea, submersibilul poate duce peste 40 de mine.

Velikie Luki nu va fi ultimul dintre submersibilele din clasa Lada, deoarece Rusia a planificat deja construcția altor trei unități: Vologda, Yaroslavl și Sevastopol. Acestea din urmă ar trebui să fie chiar mai invizibile decât predecesorul lor, deoarece vor fi echipate cu sisteme de propulsie anaerobe, un tip de motor ce poate funcționa o perioadă lungă de timp fără a utiliza aer externî. Acest sistem oferă submarinelor de atac convenționale o îmbunătățire semnificativă a razei de scufundare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Constelația europeană Galileo primește noi sateliți

Comisia Europeană, care tocmai a lansat, din Statele...

Spania se confruntă cu o rată a șomajului în creștere

Contractelor temporare, precum și productivitatea...

Informaţia zilei de la Ministerul Muncii

Vestea zilei pentru seniori.

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel