Fiecare cu ce poate: Chinezii cu portavioanele, rușii cu submarinele

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Fără așa ceva nu se poate
Fără așa ceva nu se poate
Noul super portavion al Chinei va fi supus în curând primelor teste pe mare, în timp ce Rusia a lansat recent la apă ultimul său submarin, al treilea din clasa Lada și de opt ori mai silențios decât predecesorii lui. 

Noul portavion al marinei chineze, CNS Fujian, va ieși în larg pentru prima dată în cursul acestui an, a anunțat un ofițer al armatei chineze într-un interviu acordat publicației China Daily și preluat de CNN. Căpitanul Qian Shumin nu a precizat o dată exactă, dar a spus că "testele vor conferi un plus de greutate ceremoniilor dedicate aniversării Armatei Populare de Eliberare (APL)".

Youtube video image

Fujian este cea mai mare navă de război construită vreodată de China, iar punerea sa în funcțiune este o parte esențială a obiectivelor pe care trebuie să le atingă Marina militară a Chinei. Proiectul a fost lansat cu mare fast la 17 iunie. Construcția navei a intrat deja în faza finală la un șantier naval din Shanghai.

În pofida tuturor sancțiunilor internaționale, Rusia continuă să își modernizeze flota de submarine. Șantierele navale Admiralty din Sankt Petersburg au lansat cel de-al treilea submersibil din clasa Lada, Velikie Luki, care este de opt ori mai silențios decât predecesorii săi. Submarinele din clasa Lada vor înlocui submersibilelor îmbătrânite din clasa Kilo. Ele sunt echipate cu motoare diesel-electric, o  caracteristică care le diferențiază de majoritatea celorlalte submarine rusești mai mari, care sunt alimentate de reactoare nucleare. 

Prin urmare, acest submersibil este destinat misiunilor de patrulare în apele de frontieră ale Rusiei sau în mările europene, dar nu va efectua misiuni la mii de kilometri distanță de țară, așa cum pot face, de exemplu, submarinele din clasa Borei. Deși raza de acțiune a navei este mai limitată decât cea a submersibilelor nucleare, Velikie Luki este totuși capabil să se scufunde la o adâncime de 300 de metri și să rămână în misiune mai mult de o lună și jumătate. 

Submersibilul are un echipaj format din 36 de marinari, o lungime de 74 de metri și o greutate de deplasare de 2.700 de tone. Nava poate atinge o viteză de aproximativ 39 de kilometri pe oră. În ceea ce privește armamentul, Velikie Luki a fost conceput să urmărească submarinele și navele de suprafață inamice. Ca atare, el poate transporta 18 torpile pentru a ataca navele, dar și rachete Kalibr pentru a distruge ținte terestre. De asemenea, submersibilul poate duce peste 40 de mine.

Velikie Luki nu va fi ultimul dintre submersibilele din clasa Lada, deoarece Rusia a planificat deja construcția altor trei unități: Vologda, Yaroslavl și Sevastopol. Acestea din urmă ar trebui să fie chiar mai invizibile decât predecesorul lor, deoarece vor fi echipate cu sisteme de propulsie anaerobe, un tip de motor ce poate funcționa o perioadă lungă de timp fără a utiliza aer externî. Acest sistem oferă submarinelor de atac convenționale o îmbunătățire semnificativă a razei de scufundare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați
TVA / Foto: Freepik.com
masini de lux - FOTO: Freepik@maxmamchurov
Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik

pixel