Firmele românești se extind peste granițe. Grecia este cea mai nouă ”destinație”

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Afacerile românești cuceresc regiunea
Afacerile românești cuceresc regiunea
Flip, platforma de produse recondiționate lansată de eMAG în România, a intrat pe piața din Grecia, ca parte a strategiei de internaționalizare a business-urilor românești.

Flip oferă și consumatorilor greci o alternativă sustenabilă și accesibilă la produsele electronice și electrocasnice, cu garanție de până la 24 de luni și livrare gratuită.

Lansarea Flip în Grecia este un pas important în direcția sustenabilității și recondiționării, care sunt trenduri la nivelul Uniunii Europene. Potrivit unui studiu realizat de Flip, 74% dintre români ar cumpără produse recondiționate dacă ar avea garanție și preț redus. Același studiu arată că 86% dintre români sunt preocupați de impactul pe care îl au produsele pe care le folosesc asupra mediului.

Flip nu este singurul business românesc care se extinde în regiune. eMAG, liderul comerțului electronic din România, este prezent și în Ungaria și Bulgaria, unde ocupă prima poziție pe piață de e-commerce. Sameday, compania de curierat rapidă a eMAG, a dezvoltat cea mai mare rețea de lockere Easybox din regiune, cu 5000 de unități în cele trei țări. Sameday s-a consolidat în ultima perioada drept opțiunea de livrare preferată a consumatorilor din mediul urban, oferindu-le flexibilitate și siguranță.

Aceste exemple arată că business-urile românești au potențialul de a se dezvoltă și de a se impune pe piețele externe, folosindu-se de experiență acumulată pe plan local și adaptându-se la nevoile și preferințele consumatorilor din alte țări. Flip, eMAG și Sameday sunt doar câteva dintre brandurile românești care demonstrează că se poate face comerț electronic de calitate și la standarde europene.

Recondiționarea electronicelor sau telefoanelor mobile este o tendință în creștere în Uniunea Europeană, care are ca scop reducerea impactului negativ al acestor produse asupra mediului și a resurselor naturale. Recondiționarea presupune repararea, curățarea și testarea produselor electronice sau telefoanelor mobile care au fost folosite anterior, pentru a le oferi o nouă viață și o nouă funcționalitate. Recondiționarea nu înseamnă doar reciclare, ci și prelungirea duratei de utilizare a produselor, ceea ce contribuie la economisirea de materii prime, energie și emisii de gaze cu efect de seră.

Recondiționarea electronicelor sau telefoanelor mobile este susținută de Uniunea Europeană prin diverse măsuri legislative și inițiative. De exemplu, Parlamentul European a aprobat recent o lege care impune prelungirea duratei de viață a telefoanelor mobile prin facilitarea accesului și înlocuirii bateriilor. Această lege face parte dintr-o strategie mai amplă de a face bateriile mai prietenoase cu mediul și de a simplifica colectarea și recuperarea materialelor din bateriile vechi. De asemenea, Uniunea Europeană a introdus conceptul de „drept la reparare”, care obligă producătorii să asigure piese de schimb, manuale de reparare și actualizări software pentru produsele electronice sau telefoanelor mobile pe o perioadă minimă de timp.

Recondiționarea electronicelor sau telefoanelor mobile este, de asemenea, o oportunitate pentru consumatori, care pot beneficia de produse de calitate la prețuri reduse, cu garanție și livrare gratuită. În plus, consumatorii pot contribui la protejarea mediului prin alegerea unor produse reconditionate, care au un impact mai mic asupra resurselor naturale și a climei. Potrivit unui studiu realizat de Flip, platforma de produse reconditionate lansată de eMAG în România, 74% dintre români ar cumpăra produse reconditionate dacă ar avea garanție și preț redus. Același studiu arată că 86% dintre români sunt preocupați de impactul pe care îl au produsele pe care le folosesc asupra mediului.

Recondiționarea electronicelor sau telefoanelor mobile este, astfel, o tendință în Uniunea Europeană care reflectă o schimbare de mentalitate și de comportament al consumatorilor, care devin mai responsabili și mai conștienți de consecințele alegerilor lor. Recondiționarea este, de asemenea, o modalitate de a valorifica potențialul produselor electronice sau telefoanelor mobile care altfel ar fi ajuns la groapa de gunoi sau ar fi fost reciclate ineficient. Recondiționarea este, în esență, o formă de economie circulară, care vizează utilizarea optimă a resurselor și minimizarea risipei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Showroom auto / Foto: Freepik
Impozite și taxe / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Navă cargo / Foto: Freepik

Exporturile Chinei depăşesc toate estimările

Exporturile Chinei au depăşit estimările luna trecută,...

Firmele româneşti pot folosi Ciprul ca bază pentru afaceri în regiune / Foto: Pexels
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB
FOTO: Freepik

Marele absent de la Salonul Auto de la München

Unul dintre cei mai importanți jucători din piața...

Ce a spus Budăi depsre alocații în 2023
ANAF comite erori de calcul
Freepik.com
Freepik.com
Inspectorii ANPC au aplicat amenzi
Diana Buzoianu
Pilonul III de pensii
Freepik.com
Pensionari
Foto: Freepik.com
Contribuabilii vor putea beneficia de noi facilități
FOTO: Freepik@wirestock
Inflație / Grafică: DCBusiness
Freepik.com
Alexandru Petrescu, șeful ASF
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Muncitor în fabrică / FOTO: Freepik

pixel