Germania vrea să elimine mai repede subvențiile pentru automobile hibride
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Dependența Germaniei de China crește într-un ritm "devastator"
Dependența Germaniei de China crește într-un ritm "devastator"
Ministerul german al Economiei vrea să pună capăt subvenţiilor acordate la achiziţionarea de automobile hibride plug-in încă de la finele acestui an, mai repede decât se preconiza anterior, şi de asemenea să reducă şi prima pentru achiziţionarea de vehicule electrice începând din 2023, a declarat pentru Bloomberg o sursă din apropierea acestui dosar.

Potrivit propunerilor Ministerului Economiei de la Berlin, prima pentru automobilele electrice va scădea până la 4.000 de euro începând de anul viitor, de la 6.000 de euro în prezent, pentru a ajunge la 3.000 de euro în 2024 şi 2025, a dezvăluit sursa.

În acordul de coaliţie guvernamentală semnat în luna noiembrie a anului trecut, cele trei partide care formează coaliţia la putere în Germania, social-democraţii, verzii şi liberalii, au căzut de acord ca începând din 2023 să ofere subvenţii numai pentru automobilele hibride considerate că au "un impact pozitiv asupra mediului" şi să le elimine complet până la finele lui 2025.

"Vrem să ne concentrăm sprijinul pe autoturismele electrice şi să ne preocupăm mai mult de protecţie mediului. În opinia noastră, hibridele de tip plug-in se vând şi fără a mai avea nevoie de finanţare de la buget", a declarat ministrul german al Economiei, Robert Habeck.

Popa (BNR): Când vorbim de inflație, problemele vin de pe partea ofertei

În prezent, cei care îşi cumpără un automobil hibrid primesc de la Guvernul federal german o subvenţie de 4.500 de euro, dacă automobilul are un preţ de listă mai mic de 40.000 de euro. Pentru modelele mai scumpe, subvenţia este de 3.750 de euro. La acestea se adaugă şi subvenţiile acordate de constructori, de 2.250 de euro pentru modelele cu un preţ de listă mai mic de 40.000 de euro şi de 1.875 de euro pentru modelele mai scumpe.

Vehiculele hibride, văzute de unii drept un produs de tranziţie până când companiile şi guvernele pun la punct infrastructura pentru utilizarea pe scară largă a vehiculelor complet electrice, sunt criticate de ONG-urile care se ocupă de protecţia mediului pentru că sunt la fel de dăunătoare ca şi vehiculele cu motoare pe combustibili fosili.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Bosch avertizează asupra unui posibil nou val de concedieri

Orice reduceri de personal vor fi efectuate "cu simţul...

Mai multe servicii BRD nu vor fi disponibile. Anunţul băncii

BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...

De ce România riscă să piardă banii din PNRR. Răspunsul MIPE

Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...

Alți doi Arnault intră în board-ul grupului LVMH

În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...

Prețul petrolului s-a stabilizat după o scădere abruptă

Prețurile la cele două referințe de petrol au recuperat...

CEC Bank sărbătorește 160 de ani cu un logo aniversar

CEC Bank sărbătorește anul acesta 160 de ani de la...

Miliardarul care râvnește la Royal Mail, Poșta britanică

Este vorba de miliardarul ceh Daniel Kretinsky care a...

Recordul de vizitatori, doborât: Japonia se întrece pe sine

Japonia nu se poate lăuda cu plaje întinse și însorite....


pixel