În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii şi domeniile web.
Potrivit sursei citate, gigantul american a blocat sau eliminat circa 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile şi a restricţionat, în plus, 6,4 miliarde de reclame.
Joe Biden către migranți: Nu veniţi în SUA
"Acţiunile de aplicare a politicilor şi restricţionare a reclamelor sunt adaptate în funcţie de diferite criterii - geografie, legislaţie locală şi programele Google de certificare, astfel încât reclamele afişate să fie adecvate, legale şi reglementate. De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obţinută certificarea, vor fi afişate reclamele lor doar în ţările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu reţetă. În ultimii ani, se remarcă o creştere a reglementărilor specifice la nivelul ţărilor, iar restricţionarea reclamelor permite sprijinirea agenţiilor de publicitate să respecte cerinţele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse", se notează în raport.
Ca urmare a tehnologiilor folosite şi noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de "curăţare" a ecosistemului publicităţii online, Google a eliminat reclame de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane, în 2019. De asemenea, au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue şi flagrante, ale regulilor.
În plus, Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID, în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măşti N95 (din cauza penuriei) şi, cel mai recent, doze false de vaccin.
"De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, creşte numărul celor care vor să profite şi să înşele oamenii online. Google a observat în 2020 o creştere a reclamelor oportuniste şi intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate şi eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecţie, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înşelătoare", menţionează sursa citată.
Google precizează că, în ultimii ani, a introdus politici stricte şi restricţii pentru entităţile care pot face publicitate electorală şi modul în care pot ţinti reclamele. De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană şi ţările membre.
La nivel global, compania a continuat să extindă programul de verificare şi a analizat în plus peste 5,400 entităţi care au rulat publicitate electorală, în 2020. Astfel, în SUA, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidenţiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile şi a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020.
Totodată, în această perioadă, au fost suspendate peste cinci milioane de reclame şi au fost blocate reclamele la mai mult de trei miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidaţi şi rezultate, iar decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...
China face un pas înainte în...
A încetat din viaţă Papa Francisc.
Cristina Popescu, directorul...
Șocul comercial declanșat de...
Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...
China acuză SUA de abuz...
Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...
Cifrele săptămânii de la Bursa...
Potrivit unui studiu, circa 15%...
Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...
Preşedintele Renault,...
Un avion Boeing destinat Chinei...
Numărul locuinţelor asigurate...
Redacţia DC Business vă urează...
Grupaj de ştiri.
În noile condiții generate de războiul tarifelor,...
Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...
Cererea globală de cupru explodează: investiții de peste...