Guvernul a aprobat alocarea banilor destinați exproprilor pentru magistrala de metrou M6, 1 Mai - Otopeni

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Metrou București
Metrou București
Guvernul a aprobat astăzi alocarea banilor necesari exproprierilor aferente lucrărilor de la magistrala M6 de metrou, care va conecta Capitala de Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Guvernul a aprobat, vineri, alocarea a 34,58 milioane lei pentru exproprierea imobilelor proprietate privată aflate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni)".

Potrivit unui comunicat al Executivului, "se alocă suma de 34,58 milioane lei pentru exproprierea imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni".

Fondurile se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, de la capitolul Transporturi, titlul 58 Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, articolul 58.03 Programe din Fondul de Coeziune, mai arată sursa citată. 

De asemenea, în această vară,  a fost aprobat și Planul Urbanistic Zonal pentru Magistrala M4.

Încă un pas pentru linia M4 de metrou, Gara de Nord - Gara Progresul

Conform proiectului, se instituie zona de protecţie şi siguranţă a Liniei M4 de metrou, tronson Gara de Nord - Gara Progresul. În zona minimă de protecţie a metroului este interzisă amplasarea oricăror construcţii provizorii sau definitive. Totodată, în zona minimă de siguranţă a metroului este obligatorie solicitarea acordului de construire la amplasarea oricăror construcţii noi civile sau industriale, inclusiv pentru plantarea de arbori.

În vederea emiterii autorizaţiei de construire, pentru staţii şi interstaţii, "sunt necesare în mod obligatoriu" întocmirea de documentaţii de urbanism tip PUD/PUZ conform legii, pentru amplasamentele situate în zone construite protejate, iar pentru restul amplasamentelor aferente traseului de metrou se va solicita avizul arhitectului-şef al Municipiului Bucureşti. "Astfel, se vor identifica soluţii de amenajare peisagistică şi arhitectural-urbanistică şi se va studia imaginea urbană pentru toate obiectivele supraterane propuse", prevede actul normativ.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Modificarea PNRR

România are un PNRR revizuit. Veștile sunt bune

România își menține accesul la întreaga finanțare...

Ședință de guvern

Proiecte de lege importante pe masa de lucru a Guvernului

Guvernul României va analiza, în ședința programată...

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani

România are cel mai mare cost al energiei în raport cu...

Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Atlas, noul browser lansat de OpenIA / Foto: DCBusiness
Banca de Investiții și Dezvoltare
Bloc din Ucraina / Foto: Cancelaria președintelui Volodimir Zelensky
Robert Fico
Stradă din România / Foto: Unsplash
Economie. Foto: Freepik.com
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Heineken
Hidroelectrica
Freepik.com
foto: Freepik.com
Bani
Uniunea Europeana
Pexels.com
Bani. Foto: Freepik.com
Gabriel Biriș
A venit poștașul / FOTO: Pagina de Facebook a Poștei Române
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Aur și argint
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Pe peron
Diamantul bicolor / Foto: GIA

pixel