Guvernul, împrumut de la BEI pentru finanţarea unor mari investiţii în infrastructură

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Guvernul a adoptat, miercuri, un memorandum cu tema: Acord de principiu privind contractarea de asistenţă financiară rambursabilă de la Banca Europeană de Investiţii, în vederea acoperirii parţiale a finanţării naţionale necesare implementării unor investiţii cuprinse în Programul Transport 2021-2027 şi Mecanismul pentru lnterconectarea Europei.

Proiectele de investiții propuse de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii să facă obiectul unor împrumuturi de la BEI sunt:

•    Autostrada A1 Sibiu - Pitești

•    Autostrada de centură București - Sector Centură Nord (km 0+000 – km+770)

•    Autostrada A3 Transilvania (subsecțiunile Nușfalău – Suplacu de Barcău, Suplacu de Barcău - Chiribiș, Chiribiș - Biharia, inclusiv Legătură Centură Oradea - Autostrada A3)

•    Autostrada A13 Sibiu - Făgăraș

•    Reabilitarea liniei CF Brașov - Simeria, secțiunea Brașov-Sighișoara

•    Modernizarea complexului feroviar Port Constanța - Palas - Etapele I+II

•    Modernizarea liniei CF Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș

•    Magistrala M4 Gara de Nord - Gara Progresu

 

Proiectele sunt parte a rețelelor TEN-T, sunt cuprinse în Programul Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pentru perioada 2021-2030 și au un grad ridicat de maturitate. Proiectele din sectorul rutier se regăsesc pe principalul coridor de conectivitate între Portul Constanța și vestul Europei. Proiectele din sectorul feroviar fac parte din sectorul sudic ce leagă Portul Constanța de Europa Centrală și de Vest, iar proiectul de metrou vizează axa cea mai aglomerată nord-sud a capitalei București.

Valoarea totală a acestor investiții se ridică la aproximativ 74,716 miliarde lei (15,021 miliarde euro), din care aproximativ 43,412 miliarde lei (8,728 miliarde euro) reprezintă contribuția bugetului de stat.

Prin memorandum este propusă contractarea de asistență financiară rambursabilă, de la BEI, de până la 4,975 miliarde euro, pentru acoperirea parțială a finanțării naționale necesare implementării unor investiții din cadrul Programului Transport 2021-2027 și Mecanismului pentru interconectarea Europei.

Este necesar ca în anul 2030 România să aibă o rețea de infrastructură de transport de înaltă calitate care să asigure conectivitatea între România și restul Uniunii Europene, precum și între toate regiunile țării, în siguranță și cu respectarea obiectivelor de neutralitate climatică și protecție a mediului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Nicușor Dan / Foto: Președinția României
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Oameni pe stradă / Foto: Freepik
Generalul Alexus Grynkewich și șeful NATO, Mark Rutte
PLan cadastral / Foto: Freepik

Vești bune: unele acte cadastrale se obțin gratuit

ANCPI a modificat tarifele serviciilor cadastrale și...

Dolari și aur / Foto: Freepik
Coadă la benzină / Foto: X.com
WDS24 MARSS Interceptor MR
London Metal Exchange
Piața Roșie din Moscova
Lynn Forester de Rothschild
Bani
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Schimb valutar / Foto: Freepik
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Stație de transformare
Mihai Daraban
Freepik.com

Care sunt cele mai profitabile companii din România

Rețeta rezilienței: cum au reușit 145 de companii să...

Documente ANAF. Freepik.com
Fitch Ratings

Retrogradarea Franței de către Fitch agită piețele europene

Randamentele obligațiunilor guvernamentale din zona...

Colaj. Sursa foto: freepik.com
Freepik.com
Banca Naționala a României

pixel