HBO dispare? Decizii de ultimă oră ale CEO-ului Warner Bros. Discovery Inc.
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Sigla HBO
Sigla HBO
În ultimii 50 de ani, HBO a supraviețuit multor amenințări grave, de la schimbări tehnologice, cum ar fi apariția videocasetofonului și ascensiunea Netflix Inc., până la o serie de achiziții turbulente ale companiei mamă. Mai întâi de către AOL, apoi de către AT&T.

Acum, HBO trebuie să supraviețuiască unei alte provocări existențiale

În cadrul unei conferințe de presă care va avea loc azi, David Zaslav, directorul executiv al Warner Bros. Discovery Inc. va dezvălui o serie de schimbări la serviciul de streaming cu abonament al companiei. Printre altele, Zaslav va explica cum va încorpora în streamerul rebranduit un aflux mare de programe de realitate, relativ ieftine, de la noul său frate corporatist Discovery și cum va fi comercializat.

În mod special, la aproximativ un an de la finalizarea fuziunii gigantice dintre WarnerMedia și Discovery, Zaslav va elimina marca HBO din numele serviciului. Potrivit mai multor rapoarte, se așteaptă ca HBO Max să fie redenumit Max.

Mulțumită recentei perioade de succes a programelor HBO - de la House of the Dragon la White Lotus, The Last of Us și Succession - momentul eliminării pare puțin ciudat. De ce să decuplați iubitul brand HBO de viitorul de streaming al companiei acum, când influența culturală a rețelei este mai puternică ca niciodată?

Din punct de vedere al marketingului, există câteva motive pentru care are sens, notează Bloomberg.

În primul rând, marca HBO va purta întotdeauna un anumit bagaj nedorit, legat de tehnologia de streaming. De-a lungul anilor 2010, HBO GO și HBO Now, serviciile de streaming inaugurale ale rețelei, s-au prăbușit în timpul lansării serilor mari, cum ar fi premierele de sezon sau finalele emisiunilor sale de top precum True Detective și Game of Thrones.

De la inovație la bâlbe tehnologice

De-a lungul timpului, o rețea care a fost mult timp cunoscută pentru inovația sa tehnologică din primele zile ale televiziunii prin cablu a ajuns rapid să fie cunoscută pentru lipsa sa de îndemânare tehnologică în zorii streamingului.

Mult timp după ce bug-urile au fost rezolvate, toate momentele frustrante de nesiguranță au lăsat o urmă care continuă să afecteze numele HBO până în prezent. O serie de defecțiuni timpurii care au urmat lansării HBO Max în 2020 nu au făcut decât să înrăutățească lucrurile.

În aceste zile, s-ar putea să vă simțiți confortabil bazându-vă pe un serviciu de streaming marca HBO pentru a viziona un film la cerere. Dar ați avea încredere în el pentru a vă oferi, să zicem, un meci transmis în direct cu echipa favorită?

Aceste considerații sunt importante. În anii următori, tot mai multe evenimente sportive și culturale în direct vor migra de la televiziune prin cablu și televiziune prin difuzare către serviciile de streaming. Pentru a concura cu succes, Zaslav are nevoie ca oamenii să aibă încredere deplină în faptul că serviciul emblematic al companiei le poate gestiona fără probleme.

David Zaslav

Scamatorie de marketing?

Îndepărtarea mărcii HBO ar trebui să ajute la atenuarea unei părți din neîncrederea acumulată.

În prezent, Warner Bros Discovery are aproximativ 96 de milioane de abonați la streaming, cu obiectivul de a crește la 130 de milioane până în 2025. Pentru a face acest lucru, compania va trebui să continue să lărgească atractivitatea serviciului său principal de streaming.

O mare parte din noua strategie a companiei - ca să nu mai vorbim de rațiunea care a stat la baza fuziunii - este de a realiza acest lucru prin reunirea filmelor și serialelor scumpe și fastuoase realizate de Warner Bros. și HBO cu tipul de programe nescripționate cu costuri reduse și volum mare în care rețelele de cablu deținute de Discovery s-au specializat de mult timp. Emisiuni cu vibrații foarte puțin HBO, cum ar fi Sex Sent Me to the ER, Naked and Afraid și Wives With Knives.

Schimbarea numelui îl poate, teoretic, ajuta pe Zaslav să își îndeplinească această misiune, protejând în același timp marca HBO de o diluare culturală suplimentară.

Și totuși, HBO este un punct de referință în domeniu

În cea mai mare parte a celor 50 de ani de istorie, HBO a reprezentat programe de calitate superioară realizate în loturi mici pentru consumatorii dispuși să plătească bani în plus pentru ceva special. Atunci când directorii AT&T au decis, la sfârșitul anilor 2010, să împrumute numele HBO pentru viitorul lor serviciu de streaming de mari dimensiuni, aceștia au încercat o manevră clasică de marketing - întinderea unei mărci premium pe piață în căutarea unor marje mai mari. Sau, altfel spus, "folosirea clasei pentru a ajunge la masă".

Este o strategie care comportă multe riscuri pentru marca care se întinde. Cu cât o marcă care a fost cândva premium oferă produse ieftine, cu atât este mai probabil ca aceasta să își piardă strălucirea de cea mai bună din clasă. A se vedea, de exemplu, istoria Cadillac.

Prin separarea HBO de Max, Zaslav va restabili, de fapt, poziția inițială a rețelei pe piață ca marcă de tip boutique iubită pentru o nouă eră.

HBO poate reprezenta din nou ceea ce face HBO cel mai bine, realizând televiziune inovatoare, împingând noi limite culturale, uimind criticii și adunând premii Emmy - fără a fi nevoită să fie totul pentru toți oamenii. Aceasta este o sarcină mult mai potrivită pentru un serviciu numit Max. -Felix Gillette

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel