Honda şi Nissan, revizuire de strategie. Planurile lor, date peste cap

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Un detaliu care dă de furcă tuturor producătorilor auto
Un detaliu care dă de furcă tuturor producătorilor auto
Producătorii auto niponi Nissan Motor şi Honda Motor vor vinde combinat cu 250.000 mai puţine maşini în actualul an financiar, din cauza lipsei de semiconductori pe plan mondial, care afectează semnificativ producţia, transmit DPA şi Reuters.

Şi alţi producătorii auto din întreaga lume, printre care Ford, Renault, General Motors, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Volkswagen şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare pe fondul lipsei de cipuri pentru industria auto. Acestea sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii, precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.

Honda şi-a redus marţi ţinta de vânzări cu 100.000 de vehicule, sau 2,2%, la 4,5 milioane de unităţi, în timp ce Nissan şi-a redus ţinta de vânzări cu 150.000 de vehicule, sau 3,6%, la 4,015 milioane de unităţi, după ce lipsa de cipuri a forţat ambele companii să-şi reducă producţia.

"Modelele populare, care se vând bine, sunt cel mai sever afectate de lipsa de semiconductori. Trebuie să ne ajustăm planurile de producţie", a afirmat directorul operaţional al Honda, Seiji Kuraishi. Acesta a apreciat că deficitul s-ar putea atenua în primul semestru din 2021. Nissan a anunţat că reduce producţia celui mai bine vândut model compact, Note, dezvoltat cu o nouă tehnologie pentru vehiculele hibride la fabrica sa din Oppama, Japonia. De asemenea, compania va face ajustări ale producţiei la operaţiunile sale din America de Nord.

"Încercăm să atenuăm impactul lipsei de semiconductori şi facem tot posibilul pentru a minimaliza impactul negativ", a afirmat directorul general al Nissan, Makoto Uchida. Nissan a raportat marţi o creştere a profitului operaţional de 19,3% în trimestrul patru din 2020, la 27,1 miliarde de yeni (258,9 milioane de dolari), în urma majorării vânzărilor în China şi a reducerii costurilor.

Totuşi, Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a înregistrat pierderi nete de 37,8 miliarde de yeni în ultimul trimestru din 2020, în timp ce vânzările pe plan global au scăzut cu 11%, la 2.200 de miliarde de yeni.

Numărul vehiculelor vândute pe plan global a scăzut cu 9,5% în trimestrul patru din 2020, la 1,08 milioane de unităţi, în timp ce numărul maşinilor livrate în China a urcat cu 4,3%, la 389.000 de unităţi. Al treilea producător auto nipon a revizuit prognoza privind pierderile operaţionale din actualul an financiar la 205 miliarde de yeni, faţă de estimarea anterioară de 340 miliarde de yeni, în timp ce analiştii se aşteaptă la 230,1 miliarde de yeni, pe fondul restructurării drastice a afacerilor.

În exerciţiul fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 671,22 miliarde yeni (6,27 miliarde de dolari), acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulţi ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea grupului auto nipon, la care s-a adăugat şi pandemia de coronavirus care şi-a pus amprenta pe vânzările globale de autovehicule.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

TikTok / Foto: EPA/ERIK S. LESSER / Agerpres
Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps

Mine antitanc la Ikea! Gafă de proporții în Polonia

Un incident bizar în Polonia a dus la demiterea unui...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com

pixel