În timp ce carburanţii se vând cu preţuri record, angajaţii MOL România se plâng de condiţiile care le sunt oferite de către companie
Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
În timp ce carburanţii se vând cu preţuri record, angajaţii MOL România se plâng de condiţiile care le sunt oferite de către companie / Foto: Facebook
În timp ce carburanţii se vând cu preţuri record, angajaţii MOL România se plâng de condiţiile care le sunt oferite de către companie / Foto: Facebook
Angajaţii MOL România se plâng de condiţiile care le sunt oferite de către companie.

"Prin prezență dorim să informăm publicul și consumatorul român asupra posibilității că în perioada următoare să se declanșeze conflictul de muncă la MOL România PP SRL, proprietarul lanțului de benzinării MOL, deținut de grupul maghiar cu același nume.

În aceste momente în care majoritatea companiilor dar și statul român manifestă o atenție sporită față de angajați, compania MOL a ales să adopte o poziție de forță în negocierea contractului colectiv de muncă.

Astfel, într-o mișcare surprinzătoare făcută în timpul negocierilor, MOL România a oprit acordarea tichetelor de masă de 15 lei prevăzute în CCM care a expirat la dată de 07.06.2022, acționând în mod legal dar lipsit de etică pentru a forță mâna salariaților nemulțumiți de majorarea salarială propusă, aceea de 7% cu valoarea tichetelor de masă incluse în acest procent să semneze încheierea unui CCM cu clauze vădit dezavantajoase. 

Toate argumentele legate de profitul excepțional făcut de companie în cursul anului trecut, acela de 350 de milioane de lei, în creștere cu 70 de milioane de lei față de anul anterior, de impactul de numai 240 de mii de euro pe an pentru a atinge cifra minimă de 10% majorare pe care salariații o consideră acceptabilă, s-au izbit de inflexibilitatea angajatorului care a invocat condițiile excepționale din piață, unele generate de el însuși prin decizii neinspirate de scumpire a carburanților în primăvară anului curent.

Nici solicitarea de a menține printr-o decizie unilaterală sau printr-un acord cu sindicatul beneficiile actuale din CCM până la încheierea negocierilor, pentru a nu le denatura, nu au avut succes mai mult.

Clamând bună credință în negocieri dar prevalandu-se de imposibilitatea prelungirii CCM actual, reprezentanții MOL România, în deplină cunoștință de cauza, au decis nu numai să întrerupă acordarea tuturor drepturilor prevăzute de CCM actual, inclusiv a celor legate de tichetele de masă, ci și să modificenetransparent și nejustificat, fără a prezența vreun impact, sporul pentru orele suplimentare de la 100% la 75% din salariul de baza, măsură care vizează în principal pe angajații MOL România din depozitele de carburanți, categorie și așa sub-plătită și defavorizată care, întâmplător, constituie și majoritatea 
membrilor sindicatului nostru.

Cele 2 încercări de solicitare a sprijinului doamnei Camelia Ene, CEO-ul companiei, care nu a fost direct implicată în negocieri, s-au lovit pe rând de refuzul politicos și rece iar cel de-al doilea nu a mai fost considerat demn de un răspuns. Că urmare a atitudinii conducerii Mol România în perioada imediat următoare există riscul declanșării unui conflict, iar în caliate de organizații sindicale vom sesiza autoritățile competențe", ne-a transmis Federația Sindicatelor Libere Independente 
‘’ENERGETICA’

Proteste la benzinării. Mircea Coşea: Procent important de speculă şi câştig imoral al statului

Românii au început să protesteze, la benzinării, împotriva creşterii preţurilor la carburanţi. Profesorul de economie Mircea Coşea a vorbit, pentru cititorii DC Business, despre şansele ca aceste proteste să aibă vreun efect dar şi despre soluţiile ca preţul la pompă să scadă. 

"Eu nu cred că va avea vreun efect. Oricum este o noutate, pentru că ar fi printre primele dăţi când românii ies în stradă pentru revendicări economice, pentru că până acum au ieşit pentru alte lucruri: justiţie, măşti şi aşa mai departe.

Pare să fie o mişcare mai spontană, nu organizată de către cineva, pentru că într-adevăr preţul carburantului a ajuns să fie destul de important pentru bugetul fiecărui român şi mai ales pentru unele sectoare cum ar fi transportul internaţional, agricultura şi celelalte. Dar nu cred că va avea vreun efect, pentru că nu cred că este foarte sensibilă actuala conducere la aşa ceva.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...


pixel