Orășelul în care se fabricau Mobra și Pegas. Acum se investesc bani în stadioane noi pentru liga 4

Autor: Mihai Paul
Data publicării:
Stadionul Giulești după finalizarea lucrărilor de reconstrucție
Stadionul Giulești după finalizarea lucrărilor de reconstrucție
Zărneștiul are echipă de liga a 4-a și o populație de 20.000 de locuitori prea puțin interesați de fotbal. Totuși, 4 milioane de euro vor fi investite într-un stadion ultramodern. În anii 70 aici se fabricau Mobra și Pegas. 

Moda stadioanelor în orașele mici nu se oprește. Zărnești, un oraș fără o tradiție fotbalistică, aflat într-o zonă cu potențial turistic mai degrabă va derula o investiție de 4 milioane de euro pentru un stadion ultramodern. Echipa nu strălucește, activând în liga a 4-a fotbalistică. Astfel, proiectul se alătură altora la fel de inutile precum stadion la Alexandria sau Slatina, alte orașe cu probleme de infrastructură dar cu stadion modern.

”Acest proiect este derulat prin Compania Naţională de Investiţii, "Programul naţional de construcţii de interes public sau social", Subprogramul "Complexuri sportive" având o valoare totală de 18.686.663,86 Ron, sumă nerambursabilă. El prevede în primul rând reabilitarea şi nu numai, a fostei baze sportive Torpedo. Consider că, această investiţie este utilă atât sportivilor de performanţă pe care îi are oraşul Zărneşti, dar şi tuturor cetăţenilor care îşi doresc să practice sport de placere”, a anunţat primarul oraşului Zărneşti.

Zărneștiul are o tradiție în schimb industrială care s-a pierdut. Aici era fabrica Malaxa în anii 30 iar din anii 50 o uzină militară a început să fabrice motociclete Mobra, biciclete Pegas, rachete și grenade. După Revoluție industria a decăzut, marca Pegas fiind acum salvată de câțiva investitori tineri.

Inițial, motoretele fabricate la Zărnești se numeau Carpați având instalate motoare Simpson. În anii 70 se lansează bicicleta Pegas cu vârful de linie Campion cu cinci viteze și celebrele Mobra (Mo-Bra), derivat de la motociclete și Brașov. Tot aici se fabricau și bicicletele Tohan, livrate în țările arabe. Muncitorii fabricau în paralel biciclete și puști militare. Vânzările de biciclete și motociclete au totalizat 20 de milioane de dolari în comunism.  

După Revoluție, Honda și o companie olandeză ar fi vrut să fabrice motociclete sau biciclete. Nimic nu s-a concretizat. Mobra a ieșit din producție, dar Pegas a continuat fiind slavat de sociologul Andrei Botescu în 2012, acesta investind 70.000 de euro în producția de biciclete. 

Citește și:Bătrâna Pegas, transformată în bicicletă inteligentă. Interviu EXCLUSIV

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska
Mihail Hodorkovski la Kiev, în 2014
Transelectrica / FOTO: Facebook
Dosare
Bucureștiu în 1888
Agent imobiliar / Foto: Freepik
Gara de Nord / Foto: Oana Pavelescu
Raed Arafat
Imaginea unei femei care a fost creată de AI / Foto: Freepik
Oceanul Atlantic văzut de pe țărmul Islandei / Foto: Freepik
Prima zi de școală
Sediul BNR
Un nou broker de asigurări a intrat pe piață / Foto: Freepik
Magistrat

Magistrații nu sunt egali în fața pensiei – explicația CCR

Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată...

Fermier face curat într-o cocină / Foto: Freepik
Oameni care merg pe holul unui spital / Foto: Freepik
Documente ANAF. Freepik.com
Freepik.com
Bursa de Valori Bucuresti / Foto: BVB
Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Oriunde și la orice nivel
Foto arhiva: Reuters
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ciocănel de judecător / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn

pixel