Orășelul în care se fabricau Mobra și Pegas. Acum se investesc bani în stadioane noi pentru liga 4
Autor: Mihai Paul
Data publicării:
Stadionul Giulești după finalizarea lucrărilor de reconstrucție
Stadionul Giulești după finalizarea lucrărilor de reconstrucție
Zărneștiul are echipă de liga a 4-a și o populație de 20.000 de locuitori prea puțin interesați de fotbal. Totuși, 4 milioane de euro vor fi investite într-un stadion ultramodern. În anii 70 aici se fabricau Mobra și Pegas. 

Moda stadioanelor în orașele mici nu se oprește. Zărnești, un oraș fără o tradiție fotbalistică, aflat într-o zonă cu potențial turistic mai degrabă va derula o investiție de 4 milioane de euro pentru un stadion ultramodern. Echipa nu strălucește, activând în liga a 4-a fotbalistică. Astfel, proiectul se alătură altora la fel de inutile precum stadion la Alexandria sau Slatina, alte orașe cu probleme de infrastructură dar cu stadion modern.

”Acest proiect este derulat prin Compania Naţională de Investiţii, "Programul naţional de construcţii de interes public sau social", Subprogramul "Complexuri sportive" având o valoare totală de 18.686.663,86 Ron, sumă nerambursabilă. El prevede în primul rând reabilitarea şi nu numai, a fostei baze sportive Torpedo. Consider că, această investiţie este utilă atât sportivilor de performanţă pe care îi are oraşul Zărneşti, dar şi tuturor cetăţenilor care îşi doresc să practice sport de placere”, a anunţat primarul oraşului Zărneşti.

Zărneștiul are o tradiție în schimb industrială care s-a pierdut. Aici era fabrica Malaxa în anii 30 iar din anii 50 o uzină militară a început să fabrice motociclete Mobra, biciclete Pegas, rachete și grenade. După Revoluție industria a decăzut, marca Pegas fiind acum salvată de câțiva investitori tineri.

Inițial, motoretele fabricate la Zărnești se numeau Carpați având instalate motoare Simpson. În anii 70 se lansează bicicleta Pegas cu vârful de linie Campion cu cinci viteze și celebrele Mobra (Mo-Bra), derivat de la motociclete și Brașov. Tot aici se fabricau și bicicletele Tohan, livrate în țările arabe. Muncitorii fabricau în paralel biciclete și puști militare. Vânzările de biciclete și motociclete au totalizat 20 de milioane de dolari în comunism.  

După Revoluție, Honda și o companie olandeză ar fi vrut să fabrice motociclete sau biciclete. Nimic nu s-a concretizat. Mobra a ieșit din producție, dar Pegas a continuat fiind slavat de sociologul Andrei Botescu în 2012, acesta investind 70.000 de euro în producția de biciclete. 

Citește și:Bătrâna Pegas, transformată în bicicletă inteligentă. Interviu EXCLUSIV

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel