Luni, 20 octombrie, termen limită pentru contribuabili. Atenţionare ANAF
Ziua de 20 octombrie este una...
Pentru o simplă înmatriculare auto, un român umblă cel puțin trei zile de la o instituție publică la alta. Completează cereri, copiază acte, îndosariază acte, plătește taxe. Când le rezolvă pe toate, trebuie să-și ia număr de ordin, să-și aștepte rândul la ghișeul Înmatriculărilor și să le depună personal. Plăcuțele de înmatriculare le ridică tot personal, după câteva ore. Sau în ziua următoare, dacă are ghinionul să ajungă la ghișeu spre finalul programului de lucru al funcționarilor.
În privința taxelor, sumele putând fi achitate prin internet banking, virament bancar, mandat poștal, numerar la sucursalele BCR sau în rețeaua de stații Plata SelfPay, anul acesta prețurile sunt următoarele:
1. Plăcuțele de înmatriculare:
- 40 de lei; (număr la rând)
- 20 de lei (placa)
Plăcuțele de înmatriculare se obțin după aprobarea dosarului și au dimensiunea 110 x 520 mm de formă pătrată.
Cei care își doresc numere preferențiale vor fi nevoiți să plătească 45 de lei în plus. Cei care vor să își păstreze numărul de înmatriculare vor plăti 30 de lei în plus.
2. Asigurare RCA - 300 de lei;
În cazul în care autoturismul este achiziționat din străinătate, solicitantul trebuie să plătească următoarele taxe:
1. Taxă pentru traducerea autorizată a documentelor necesare înmatriculării mașini - prețuri începând de la 15 lei/pagină;
2. Asigurare RCA pe trei luni - 300 de lei;
3. Certificatul de înmatriculare - 49 de lei;
4. Verificarea tehnică a mașinii și certificarea autenticității vehiculului la Registrul Auto Român: 450 de lei;
5. Taxa pentru eliberarea talonului: 37 de lei,
În cazul în care se dorește înmatricularea unui autovehicul nou din cumpărat din România sau din orice țară membră a Uniunii Europeane, dosarul trebuie să conțină aceleași documente ca în cazul vehiculelor second-hand.
Citește și Amendă de aproape 3.000 de lei pentru șoferii care nu respectă aceste restricții
Aceleași amenzi se pot aplica șoferilor și în cazul lovirii, deteriorării sau ocolirii porților de gabarit instalate înaintea trecerii la nivel cu calea ferată.
În plus, cei care-și modifică mașinile și astfel se modifică și dimensiunile exterioare ale mașinii, iar aceasta nu se mai încadrează în gabaritul de liberă trecere stabilit pentru anumite zone, pot fi amendați de polițiști și pentru modificări neomologate.
În aceste cazuri, amenzile se încadrează în clasa a III-a de sancțiuni (de la șase la opt puncte-amendă), adică sunt cuprinse între 870 și 1.160 de lei ....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ziua de 20 octombrie este una...
România riscă să intre, în anii următori, într-o criză...
După un 2025 marcat de...
După ce plafonarea prețului la...
Inspectoratul de Stat în...
După ani de volatilitate și...
Verificările și reviziile...
Armistițiul din Gaza, promovat...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Piața de capital românească a...
Numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a ajuns, în...
Milioane de americani au ieșit...
Regimul fiscal aplicabil...
Grupul Electrica a demarat...
S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...
Un incendiu de proporții a...
După un deceniu de planuri...
Guvernul modifică regimul de...
Allianz-Țiriac anunță, într-un...
Lucrările de reparație pentru reluarea alimentării cu...
Compania ArcelorMittal a...
Banca Națională a României...
Compania Distrigaz Sud Rețele...
Leul s-a menținut stabil față...