Inventatorul căruciorului Yoyo vrea să revoluționeze bicicleta pliabilă

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Se promite ceva, cu adevărat, deosebit
Se promite ceva, cu adevărat, deosebit
Cu Bastille, Gilles Henry vrea să ofere publicului o bicicletă „adevărată”, echipată cu roți mari. 

A revoluționat viața părinților lansând căruciorul Yoyo, în 2012. Astăzi vrea să revoluționeze viața bicicliștilor urbani cu Bastille. Marca Brompton a devenit regina bicicletelor pliabile, iar Gilles Henry vrea să devină împăratul unei noi generații de biciclete pliabile dar... cu roți mari.

„Brompton este o bicicletă superbă, dar pentru un oraș cu pavaj sau pentru cei care nu vor o bicicletă cu roți mici, trebuie să oferim o alternativă”, spune omul de afaceri. De șase ani, bărbatul care, împreună cu partenerii săi de la Babyzen, a vândut peste două milioane de cărucioare Yoyo, al cărui succes este legat de ușurința cu care se pliază (brevetul său), lucrează la proiectul Bastille care acum devine realitate. 

„La cărucioare, nu se mai inovase nimic, pe linie de pliere, de patru decenii. Cu ciclismul e puțin la fel... dar este mai complicat să pliezi o bicicletă decât un cărucior”, subliniază Gilles Henry. „Pentru a ușura plierea, cel mai simplu lucru este să facem compromisuri, dar în detrimentul calității, a stabilității sau fluidității”, explică el. 

Pariu industrial

La fel de simplu de pliat, cât și de desfășurat, această bicicletă trebuie să răspundă nevoilor orășenilor care nu vor să-și lase bicicleta în stradă de teamă să nu le fie furată. O poți urca în tren fără mari probleme pentru ceilalți călători, iar acasă o poți ascunde chiar după ușă sau într-o debara. Nu ocupă mult spațiu.

Pentru a reuși în ceea ce rămâne un pariu industrial și comercial, Gilles Henry s-a bazat pe Julien Leyreloup, expertul în biciclete de ultimă generație de la Cycles Victoires, și pe Quentin Bernard, co-fondator și director general al Devialet, unde s-a angajat în urmă cu zece ani. 

Bastille va fi vândută fie online, fie în magazine specializate, unde se poate face o demonstrație și poate fi asigurată întreținerea. Vândută cu 2.590 de euro (față de 1.500 până la aproximativ 2.500 de euro, în cazul Brompton), această bicicletă va putea beneficia de o subvenție din partea statului de câteva sute de euro.

10 milioane strânse

Pentru a finanța această aventură, Gilles Henry, a strâns 10 milioane de euro din fondurile Eutopia și Ankaa Ventures, fonduri la care a adăugat propriile sale economii. Suficient pentru a permite  dezvoltarea produsului, depunerea brevetelor, construcția mărcii și investiția pe partea industrială.

Pentru a asambla bicicleta în Franța, Gilles Henry a apelat la firma Expliseat, producător de scaune pentru avioane, care va fi subcontractantul său industrial în fabrica sa din Angers. De montaj, la Aube, se va ocupa Cycleurope, un asamblator de biciclete.

„Vom merge pas cu pas. Începem cu o bicicletă vândută într-o țară. Așteptăm reacții, sugestii. Dacă va fi cazul, vom îmbunătăți, vom modifica, într-un cuvânt, ne vom adapta nevoilor clienților. După care ne vom încerca norocul în alte țări europene, apoi în restul lumii”, a spus el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
BNR
Investiții / Foto: Freepik
Ciprian Ciucu

Întâlnire Ciucu - Bolojan - Nazare pe finanțele Capitalei

Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...

Fabrică de bere / Foto: Freepik

Piața berii se îndreaptă către un minimum istoric

Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...

Drona găsită în Argeș / Foto: Antena 3 CNN
Ionuț Dumitru, analist economic
Au dispărut documente din dosar / Foto: DoJ
Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Hackeri ruși / Foto: DCBusiness

Cum atacă Rusia infrastructura critică a Europei

Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...

Sakhalin Energy
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Lemne de foc / Foto: Freepik
Românii adora cozonacii

Cozonacul se scumpește cu 12% de sărbători, anunță ROMPAN

Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...

Uzină auto
Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Măcelar tranșează o bucată de carne / Foto: Freepik
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Sistemul S-500 Prometheus
PNRR
Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Barajul Paltinu
Boris Rotenberg

Vila unui oligarh rus, pusă sub sechestru de Finlanda

Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...

Volodimir Zelenski, la Consiliul European

pixel