Kamala Harris a cheltuit deja de 10 ori mai mult decât Donald Trump

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Kamala Harris / Foto: Flickr / Casa Albă
Kamala Harris / Foto: Flickr / Casa Albă
Este, desigur, doar un calcul provizoriu, având în vedere că vicepreședinta Kamala Harris a intrat relativ recent în cursa pentru Casa Albă.

Potrivit calculelor „Financial Times”, candidatul democrat a investit deja aproximativ 57 de milioane de dolari în reclame pe Meta și Google, de când Joe Biden s-a retras din cursă, pe 21 iulie. Donald Trump a apelat, până acum la alte metode, precum aparițiile publice și publicitatea televizată.

Candidatul democrat la președinția SUA pune accent pe digital pentru campania ei. Potrivit calculelor „Financial Times”, pe baza datelor furnizate de Google și Meta, Kamala Harris a cheltuit deja în jur de 57 de milioane de dolari pe reclame cu acești doi giganți digitali, de când Joe Biden s-a retras din cursă pe 21 iulie. La rândul său, adversarul său republican, Donald Trump, ar fi cheltuit doar 5,6 milioane de dolari în aceeași perioadă. De zece ori mai puțin.

Această accelerare digitală pe partea democrată accentuează decalajul  semnificativ dintre cei doi adversari politici, având în vedere că, din 1 ianuarie și până pe 10 august, Joe Biden și, acum, Kamala Harris - au cheltuit 139 de milioane de dolari la Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp). ) și Google (Google Search, YouTube), față de 22,5 milioane de dolari din campania Trump.

De remarcat este și faptul că, față de aceeași perioadă din campania din 2020, candidatul republican a cheltuit pentru publicitate digitală cu Meta și Google de peste patru ori mai mult decât acum, adică aproximativ 91 de milioane de dolari.

Strategii divergente

Semn al strategiilor divergente. Ofensiva online a lui Kamala Harris urmărește atât să atragă alegătorii, cât și să strângă fonduri de la donatorii mici. Campania Trump s-a bazat până acum mai puțin pe donații mici (sub 200 de dolari), care reprezintă 40% din strângerea de fonduri, comparativ cu 61% în timpul campaniei sale din 2020, potrivit „FT”. Chiar dacă a revenit recent la X, Trump pare să se distanțeze și de marile rețele de socializare, în condițiile în care Meta a făcut conținutul politic mai puțin vizibil pe platformele sale.

Fostul președinte favorizează aparițiile publice și reclamele tradiționale de televiziune. Chiar dacă și în acest domeniu democrații sunt în față. Campaniile Biden și Harris au planificate cheltuieli de 286 de milioane de dolari pe publicitate la televiziunea și radioul tradițional între 1 ianuarie și ziua alegerilor, față de 187 de milioane de dolari pentru Trump, potrivit datelor companiei de specialitate Adimpact, citat de „FT”.

Pe platformele de streaming și televiziunile conectate, Kamala Harris este și ea înaintea lui Donald Trump, cu cheltuieli de 56 de milioane de dolari, față de 30 de milioane de dolari pentru rivala ei republicană, indică cotidianul britanic. În total, AdImpact estimează că alegerile prezidențiale vor avea ca rezultat cheltuieli de publicitate de 2,7 miliarde de dolari.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China

pixel