AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Colecționarii sunt tot mai interesați de anumite piese devenite de referință pentru brandul care a aniversat, anul acesta, 80 de ani de la înființare.
În spatele vitrinei unei clădiri elegante din capitala Suediei sunt expuse o canapea tubulară, o comodă lăcuită sau chiar o pereche de lămpi „din epoca spațială”. Piesele au fost fabricate de Ikea în perioada 1950 - 1990 și reprezintă sigle ale celebrului producător suedez, cunoscut pentru mobilierul lui ieftin.
„Lucrez în sector de 30 de ani și dacă cineva mi-ar fi spus că într-o bună zi voi organiza o licitație Ikea, nu l-aș fi crezut”, râde Li Pamp, CEO al casei de licitații Auktionsverk.
„Este un brand controversat, cunoscut pentru tendința de a copia, pentru că urmărește tendințele și nu prea este în ton cu problemele ecologice (…) dar există anumite piese care ies în evidență. Pentru mulți designeri foarte cunoscuți, Ikea a fost o creșă unde și-au început cariera”, adaugă ea.
Veselă, mobilier, oglinzi, obiecte de iluminat: s-au vândut peste 100 de piese de la persoane fizice. O canapea roșie vândută în 1972 la prețul de 120 de euro a fost cumpărată acum cu 2.000 de euro.
La începutul acestui an, un fotoliu model „Cavelli” a făcut mare vâlvă fiind vândut cu 18.000 de euro față de aproximativ douăzeci de euro când a fost scos pe piață în 1958.
"Cand eram mic era locul unde veneam când doream o mobila ieftina. De regulă, nu plecam cu mâna goală. Mergeam acasă, asamblam obiectul, de care scăpam câțiva ani mai târziu”, își amintește Thomas Raber, un bărbat elegant. „Este fascinant să vezi că aceste piese sunt vândute acum ca opere de artă, antichități.”
"Călătorie în timp"
„Pentru mine este o călătorie în timp”, zâmbește Anette Aly, o suedeză în vârstă de 78 de ani, care și-a cumpărat prima canapea dintr-unul dintre buticurlile mărcii în 1963. „Parcă m-am transportat în timp, în același butic de acum 40 sau 50 de ani!”, adaugă ea.
„Este măgulitor și este dovada că am creat modele care mai au încă un sens chiar și în ziua de astăzi”, se bucură Thea Mix Davidson, șefa colecțiilor muzeelor companiei. „Singurul lucru care ne face să ne simțim un pic este că vrem să facem piese care să fie accesibile tuturor.”
Brandul a simțit trendul vintage a reeditat anul acesta piese din vechile sale cataloage cu sloganul „înapoi în viitor”. Confruntat cu o piață în plină expansiune, Li Pamp a profitat de ocazie pentru a lansa un apel: „poate oamenii au acasă piese Ikea valoroase fără să știe? Dacă ne suni, te ajutăm să le găsești. evaluează!”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...