Transporturi. Legea care permite şoferilor să conducă autocare de la 21 de ani şi camioane de la 18 ani, promulgată de Klaus Iohannis
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care permite şoferilor să conducă autocare de la 21 de ani şi camioane de la 18 ani.

A fost promulgată legea care permite şoferilor să conducă autocare de la 21 de ani şi camioane de la 18, după obţinerea unui atestat profesional, dar încă nu se aplică efectiv, pentru că mai este nevoie de un act normativ care să modifice procedurile pentru obţinerea permisului pentru profesionişti. Legea transpune o directivă europeană, dar ridică şi o serie de întrebări privind siguranţa rutieră. 

După un vot fulger în Parlament, fără dezbateri consistente şi sub ameninţarea procedurii de infringement, adică de sancţionare a României pentru netranspunerea directivei, Camera Deputaţilor a transmis preşedintelui, pentru promulgare, legea prin care limita de vârstă pentru conducerea unui camion scade de la 21 la 18 ani, respectiv, de la 24 la 21 de ani pentru un autocar. Legea încearcă să rezolve problema crizei de şoferi profesionişti, dar încă nu se aplică integral, pentru că mai este nevoie de un act administrativ pentru corelarea legislaţiei, a explicat Radu Dinescu, secretar genera, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România.

Radu Dinescu: "Doar că are o restricţie, dar permite să meargă să facă acel curs şi să dea acel examen pentru obţinerea atestatului, după aceea într-adevăr trebuie reglată procedura prin care această restricţie este ridicată. Candidaţii interesaţi pot să meargă la şcoală, pot să îşi obţină permisul, dar nu pot să profeseze."

Totuşi la doar optsprezece ani lipsa de experienţă poate fi periculoasă, atrage atenţia Lucian Diniţă, fost comandant al Poliţiei Rutiere.

Lucian Diniţă: "Siguranţa rutieră în ce mai costă atunci, pentru că dacă pui la socoteală slaba pregătire a şoferilor, care este evidentă, după aceea lipsa de experienţă, mergi cu un camion de douăzeci de tone şi aşa mai departe şi tu nu ştii să mergi cu un autoturism, deja e o mare problemă."

Potrivit noii legi până la vârsta de douăzeci şi unu de ani camioanele nu pot fi conduse decât în interiorul ţării, transmite Rador.

 

Vezi şi: Dacia conduce autoritar topul maşinilor noi cumpărate de români

 

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în România s-a situat, în 2022, la 129.328 de unităţi, în creştere cu 6,7% faţă de anul precedent, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În acest context, clasamentul pe mărci are pe prima poziţie Dacia, cu 39.910 de unităţi, urmată de Toyota - cu 10.200 de unităţi, Hyundai (9.551), Skoda (8.669), Ford (8.645), Renault (8.443), Volkswagen (8.203), Mercedes (3.572) şi Peugeot (3.532).

Potrivit sursei citate, la nivelul lunii decembrie 2022, înmatriculările de autoturisme noi, în România, au înregistrat un salt de 4,88% comparativ cu aceeaşi lună din 2021, până la un volum de 12.437 de unităţi.

În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară pe plan local, statistica oficială arată 22.413 de exemplare, în ultima lună a anului trecut, în scădere cu 17,7% faţă de intervalul similar din 2021.

În acelaşi timp, pe întreg anul 2022, autoturismele rulate, înmatriculate în premieră în România, au consemnat o diminuare de 20%, de la an la an, la un volum de 316.332 unităţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...

Bosch avertizează asupra unui posibil nou val de concedieri

Orice reduceri de personal vor fi efectuate "cu simţul...

Mai multe servicii BRD nu vor fi disponibile. Anunţul băncii

BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...

De ce România riscă să piardă banii din PNRR. Răspunsul MIPE

Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...

Alți doi Arnault intră în board-ul grupului LVMH

În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...


pixel