Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor: PNRR-ul ridică o foarte mare problemă de implementare

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Fostul ministru crede că România nu va putea atrage banii necesari
Fostul ministru crede că România nu va putea atrage banii necesari
EXCLUSIV
Lucian Şova, fost ministru PSD al Transporturilor, a declarat, în cadrul evenimentului cu tema ”Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi”, că PNRR-ul ridică foarte mari semne de întrebare legate de cuantumul cofințării și a punctat TREI lucruri pe care le-ar face diferit dacă ar fi în funcţie.

”Fiind un particular, nemaiavând salariul de pe urma unei funcții publice, privesc cu mai multă reticență discursul politizat și în domeniul construcțiilor și infrastructură și acțiunile politizate excesiv. Pentru că tema discuției a fost fundamental legată de un pact național pentru infrastructura de toate felurile din România, eu m-am pregătit să vă spun că nu cred în această utopie în primul rând pentru că nu există consecvență nici în interiorul partidelor”, a spus Lucian Șova. 

În opinia fostului ministru al Transporturilor, ”PNRR-ul și programele europene pe acest exercițiu ridică o foarte, foarte mare problemă de implementare legată de cuantumul cofinanțării pe care trebuie să o asigure România”. Iar acest lucru, a continuat el, ”cred că va genera mari probleme, pentru că acum s-a inversat, practic, balanța. Astfel, grosul banilor vor fi puși de Guvernul României, din fonduri proprii, din buget sau din împrumuturi, din împrumuturi pe care vedem la ce prețuri le luăm, la ce dobânzi le luăm, iar cofinanțarea europeană este mică. 

După părerea mea, PNRR-ul pe transporturi, dar și pe celelalte domenii a fost elaborat prea mult de doamna Vălean și prea puțin de reprezentanții Guvernului României și ai românilor. Și spun acest lucru pentru că, fără discuție, nu trebuie secretizat și, fără discuție, trebuia dezbătut, pentru că dacă s-ar fi știut de la început, înainte de a fi semnat ce cuprinde acest PNRR, de exemplu lipsa construcției de infrastructură în irigații, și altele, și altele, cred că lucrurile ar fi stat altfel”, a declarat Lucian Șova la "Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi. Dezbatere DC News". 

Youtube video image

Întrebat dacă România are, în momentul de față, capacitatea de a aduce în țară cele 12 miliarde de euro, fostul ministru a răspuns: ”Nu. În primul rând nu are capacitatea financiară, deoarece pentru a atrage aceste 12 miliarde va trebui să punem noi vreo 16”. Pe de altă parte, Lucian Șova a subliniat ”slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă”. 

Citește și Erbaşu, semnal de alarmă: Dacă nu se iau aceste măsuri, 2022 va fi un an compromis

Rugat să indice trei lucruri pe care le-ar face imediat pentru a aduce acești bani în România, invitatul Elenei Cristian, analist DC Business a spus: "În primul rând, aş sta de vorbă cu ministrul de Finanţe şi aş umbla după finanţare, i-aş pune pe cei responsabili să umble după finanţare. În al doilea rând, aş pune o presiune imensă, alt termen mai potrivit nu găsesc, pe cei care trebuie să implementeze proiectele, şi mă refer aici mai ales la A7, autostrada Moldovei, care este într-o întârziere dezastruoasă, nu îngrijorătoare, şi lucrul acesta este generat de lipsa de interes, de slaba capacitate administrativă a celor care trebuie să conducă. În al treilea rând, aş lucra, aşa cum am lucrat, de la 7 dimineaţa la 9 seara, şi mai uşor cu politica, mai mult cu munca directă, cu discuţia şi menţinerea unui ritm alert în Ministerul Transporturilor din punct de vedere al activităţii funcţionarilor", a declarat Lucian Şova.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Certificat de înregistrare fiscală
Un cuplu semnează un contract / Foto: Freepik
Locuri de muncă
Elon Musk / FOTO: Facebook
Curs valutar / Foto: DCBusiness
Santierul Naval Mangalia
Ursula von der Leyen la Forumul Economic Mondial de la Davos
Reactorul EAST / Foto: HFIPS
Strângere de mână / FOTO: Freepik

Deficit record în România, în contrast cu trendul european

Deficitul bugetar al României crește, contrar tendinței...

Ilie Bolojan / FOTO: Captură ecran
Beijing / FOTO: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels

Producţia de cărbune a României s-a prăbuşit

Cifre oficiale de la INS despre producţia de cărbune a...

Dolari / Foto: Freepik
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio
ANAF / Foto: DCBusiness
Adrian Negrescu / Foto: arhiva personală
Acord între Statele Unite și Uniunea Europeană privind TAXELE vamale pentru oţel şi aluminiu
Christel SCHALDEMOSE
ECOFIN / Foto: Comisia Europeană
foto: pexels.com

Cum s-a văzut în Coreea de Nord învestirea lui Donald Trump

Presa din Coreea de Nord a relatat despre ceremonia de...

Mina de litiu Shevchenkivske
Tineri oameni de afaceri / Foto: Freepik
Știrile dimineții

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi vă aducem în prim-plan o selecție a celor mai...

Oficiul Național al Registrului Comențului
Wall Street / Foto: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Unul dintre sediile companiei Novo Nordisk / FOTO: Site-ul oficial al companiei

pixel