Grupul de transport maritim A.P. Moller-Maersk și-a ajustat în scădere prognoza pe tot anul și a anunțat că va renunța la 10.000 de locuri de muncă, justificându-și decizia prin scăderea tarifelor de transport și cererea redusă.
„Industria noastră se confruntă cu o nouă realitate, cu o cerere moderată, cu prețuri ce revin la niveluri istorice și cu o presiune inflaționistă asupra costurilor noastre”, a explicat CEO-ul companiei, Vincent Clerc.
Maersk vizează acum un profit operațional (Ebit) și un excedent brut de exploatare (Ebitda) la limita inferioară a intervalelor anunțate la începutul anului. Pentru întregul exercițiu financiar, Ebit-ul ar trebui, așadar, să fie mai aproape de 3,5 miliarde de dolari decât de 5 miliarde și Ebitda mai aproape de 9,5 miliarde decât de 11 miliarde.
Ca reacție la aceste anunțuri, acțiunile armatorului au scăzut cu 14% la Bursa de Valori din Copenhaga.
Grupul a avertizat încă din luna august în legătură cu o scădere mai accentuată a cererii globale de containere de transport maritim în acest an, din cauza încetinirii creșterii economice și a reducerii stocurilor, ca urmare a pandemiei de Covid-19. Concurentul său francez, CMA CGM, care va anunța rezultatele sale trimestriale pe 10 noiembrie și nu este listat la bursă, a estimat în iulie anul trecut că „livrările de noi capacități ar trebui să afecteze tarifele de marfă în transportul maritim, și în special pe axele Est-Vest.
„Încă din vară, am observat supracapacitate în majoritatea regiunilor, ceea ce a dus la reduceri de preț și la nicio creștere notabilă a reciclării navelor sau la încetarea activităților”, a comentat Vincent Clerc.
9% din forța de muncă
Grupul a anunțat că își va reduce forța de muncă, de la 110.000 în ianuarie la mai puțin de 100.000, pentru a economisi 600 de milioane de dolari anul viitor. Un cost unic de 350 de milioane de dolari legat de restructurare va afecta în primul rând rezultatele financiare din 2023, a precizat compania.
Ebitda al Maersk a scăzut la 1,9 miliarde de dolari în al treilea trimestru, de la 10,9 miliarde de dolari cu un an mai devreme. Analistii se asteptau ca un Ebitda de 1,81 miliarde de dolari, potrivit datelor Refinitiv. Veniturile au scăzut cu 47% în al treilea trimestru, la 12,1 miliarde de dolari.
Citește și Companiile de transport maritim, lovite de pierderi masive. Cozi de nave cargo în porturile asiatice
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...