De ce crește ROBOR? Adrian Negrescu: ”Ne dăm singuri foc la casă!”
Analistul financiar Adrian...
Numărul funcționarilor publici din România este doar 14% din totalul bugetarilor, restul personalului din aparatul central și local fiind angajat în baza unui contract individual de muncă sau a unor legi speciale (ex. a militarilor, polițiștilor, judecătorilor etc).
Trebuie precizat faptul că ponderea funcționarilor publici în sectorul bugetar a fost calculat de Banca Mondială, statul român neavând informații clare în acest sens.
Potrivit datelor obținute de publicația noastră, numărul total de funcții publice a crescut ușor comparativ cu începutul anului.
Astfel, potrivit informațiilor ANFP numărul total de funcții publice a ajuns în luna august la 174.307, de la 173.655, în ianuarie.
De la începutul anului, peste 1.500 de persoane au renunțat la statutul de funcționar public, ajungându-se la 131.490 de funcționari (în februarie, erau înregistrate 133.067 de posturi ocupate).
Totodată, numărul de funcții publice vacante a crescut din luna februarie cu 1.527, în august fiind înregistrat un total de 30.532 de posturi libere.
''În acest moment sunt înregistrate în evidenţele Agenţiei privind funcţia publică şi funcţionarii publici, un număr de 174307 funcții publice (+652 de posturi n.r.), din care:
• funcții publice 131490 ocupate; (-1.577 de posturi n.r.)
• funcții publice 4557 temporar ocupate; (+364 de posturi n.r.)
• funcții publice 7728 temporar vacante; (+338 de posturi n.r.)
• funcții publice 30532 vacante'' (+1.577 de posturi n.r.), se arată în comunicarea președintelui ANFP, Liviu Mălureanu.
Președintele ANFP a mai precizat că instituția pe care o conduce derulează un proces de creștere a transparenței în privința gestionării resurselor umane, inclusiv prin schimbarea modului de angajare pe posturi de funcționari publici.
Procesul ar urma să fie finalizat abia la mijlocul anului 2023.
Potrivit lui Liviu Mălureanu, proiectul își propune crearea unei baze de date comune ''cu acces direct a angajatorilor publici, (minim 6 instituții) și cu acces partajat a angajatului public la datele esențiale ( de ex: acces la dosarul profesional)''.
Citește și: Cifrele momentului: Câți angajați lucrează în realitate pe salariul minim. Surpriza din sectorul bugetar
''Agenția implementează proiectul „Transparență și competență în sectorul public”, cod MySMIS2014 + 140086, SIPOCA 870, care are ca și componentă principală a activității privind realizarea și operaționalizarea SENEOSP (Sistemul electronic național de evidență a ocupării în sectorul public nr) , proiect care are o durată de 30 de luni de la 08.12.2020, până la data de 08.06.2023 '', mai precizează președintele ANFP.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul financiar Adrian...
Opec+, alianța condusă de...
Mai multe țări europene au...
România se află din nou în topul prețurilor la energie...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...
Mediul de afaceri din România...
Indicatorul de Încredere...
Turcia acţionează împotriva...
Furt de proporţii din...
Vineri, 29 noiembrie, de la ora 12:00, Laurențiu...
Potrivit unui studiu, aproape...
Această inițiativă are drept...
În contextul în care Facebook a blocat, în 2021,...
Este a doua cea mai mare...
Este o decizie istorică.
Joi, 28 noiembrie 2024, începând cu ora 12.00 Adriana...
Restructurări la care recurge...
Bugetul pentru 2025 prevede, la...