Manager al administratorului turnului Eiffel: Dacă Gustave Eiffel ar vizita turnul ar avea un infarct
Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Turnul Eiffel este ruginit și trebuie reparat imediat
Turnul Eiffel este ruginit și trebuie reparat imediat
Din 2010, Turnul Eiffel din Paris a suferit din cauza coroziunii metalelor și, fără reparații imediate, poate suferi distrugeri capitale.  

Turnul Eiffel se află într-o stare de paragină. Motivul este că fierul din care este realizat monumentul intră în contact cu apa și oxigenul în acele locuri în care vopseaua cade odată cu vârsta, potrivit publicației franceze Marianne, care invocă documente confidențiale.

În 2018, a început cea de-a 20-a renovare a turnului pentru Jocurile Olimpice din 2024, care a inclus curățarea unei treimi din structură și aplicarea a două straturi de vopsea nouă pentru a limita coroziunea. Cu toate acestea, din cauza pandemiei de coronavirus, munca a trebuit să fie amânată; în plus, în vopseaua veche a fost găsit plumb.

Drept urmare, reparația va fi „cosmetică” și va acoperi doar 5% din Turnul Eiffel.

"Dacă Gustave Eiffel ar vizita turnul ar avea un infarct", a declarat pentru revista Marianne un manager al administratorului turnului Eiffel, sub condiția anonimității.

Turnul Eiffel, care a devenit în cele din urmă cel mai cunoscut simbol al Franței și al capitalei sale, este un turn de fier forjat construit de Gustave Eiffel și colaboratorii săi pentru Târgul Mondial 1889. Unul dintre colaboratori era român.

Denumit inițial turnul de metru 300, Eiffel a conceput monumentul ca un testament al științei contemporane. Este situat în partea îndepărtată a Champ-de-Mars, la marginea Senei.

În anul 1789, autorităţile franceze au decis să organizeze o expoziţie mondială în memoria centenarului Revoluţiei  Franceze.

Administraţia oraşului Paris l-a rugat pe faimosul inginer Gustave Eiffel să facă o propunere de proiect în acest sens. Deşi la început a fost puţin derutat, în urma unei evaluări a schiţelor existente, a prezentat planul unui turn de fier.

La scurtă vreme, Eiffel şi colaboratorii si au obţinut brevetul care garanta originalitatea proiectului dat. Ulterior, el a cumpărat, de la coechipierii săi, drepturile de exclusivitate.

Proiectul a prezentat o tehnică extraordinar de importantă pentru perioada de timp.

Peste o sută de lucrători au pre-fabricat 18,000 depiese metalice, legate între ele prin mai mult de un milion de nituri, într-un magazin, în timp ce alții 132 au lucrat la fața locului pentru construirea monumentului e 10.000 de tone. 

Acesta avea la început, o înălţime de 300 de metri, aceasta deviind cu câţiva centimetri, datorită contracţiei şi dilatării aliajului de metale odată cu schimbarea temperaturii aerului.

După ce a câştigat premiul întâi al concursului, inginerul, plin de entuziasm, a exclamat: „Franţa va fi singura ţară cu o lance a drapelului de 300 de metri inălţime!".

În 1989, Eiffel a instalat un laborator în partea de sus și câțiva ani mai târziu, în 1901, un emițător radio permanent.

Turnul, care a fost folosit pentru numeroase experimente științifice, servește și astăzi ca emițător pentru semnalele de radio și televiziune.

Bugetul final al construcţiei a însumat 7,8 milioane de franci. Încasările făcute pe parcursul expoziţiei au acoperit aceste cheltuieli, iar exploatarea lui ulterioară a devenit o afacere profitabilă, potrivit Antena3. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel