Marii transportatori navali cer mai multă siguranță pe măsură ce tensiunile din Orientul Mijlociu cresc

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07
Navigatorii care operează în Marea Roșie se confruntă cu un pericol în creștere, pe măsură ce atacurile se intensifică în Orientul Mijlociu.

Organizația Națiunilor Unite trebuie să facă mai mult pentru a proteja lanțurile de aprovizionare, au declarat reprezentanții acestei industrii într-o scrisoare publicată vineri, conform Reuters.

Tensiunile au crescut vertiginos în Orientul Mijlociu de la începutul atacurilor israeliene din Gaza, în octombrie, Israelul confruntându-se în mod repetat cu șicanări de la grupuri aliate cu Iranul în Liban, Siria, Irak și Yemen.

Într-o scrisoare trimisă joi, secretarului general al ONU, Antonio Guterres, alături de cele mai importante asociații ale industriei de transport maritim din lume au declarat că sechestrarea de către Iran, la 13 aprilie, a cargo-ului MSC Aries la 50 de mile marine în largul coastelor Emiratelor Arabe Unite "a evidențiat încă o dată situația intolerabilă în care transportul maritim a devenit o țintă".

"Navigatori nevinovați au fost uciși și sunt ținuți ostatici", se arată în scrisoare.

"Lumea ar fi indignată dacă patru avioane de linie ar fi capturate și ținute ostatice cu oameni nevinovați la bord. Din păcate, nu pare să existe același răspuns sau aceeași preocupare pentru navele și membrii echipajului lor."

Scrisoarea reprezentanților industriei maritime a declarat că "navigatorii și sectorul maritim sunt neutre și nu trebuie să fie politizate".

"Având în vedere gravele amenințările și evoluție lor din zonă, vă solicităm o prezență militară coordonată, misiuni și patrule sporite în regiune, pentru a ne proteja navigatorii împotriva oricărei alte posibile agresiuni", se adaugă în scrisoare.

Atacurile recente asupra navelor comerciale din Marea Roșie și din Golful Aden, comise de militanții Houthi din Yemen, aliate cu Iranul, au afectat, de asemenea, lanțul global de transport maritim.

În ultimii ani, Iranul a confiscat și alte nave în apele internaționale, sporind riscurile pentru transportul maritim comercial din zonă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de la București / FOTO: Facebook
Chatgpt. Freepik.com
Uniunea Europeana
freepik.com
Freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Freepik.com
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...

Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Plată online / Foto: Freepik
Freepik.com
Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Donald Trump

Tarifele impuse de Donald Trump încep să-și arate efectele

De la datele economice la rezultatele financiare ale...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Freepik.com
Chatgpt. Freepik.com

pixel