Marii transportatori navali cer mai multă siguranță pe măsură ce tensiunile din Orientul Mijlociu cresc

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07
Vas marfă / sursa foto: Freepik.com / tawatchai07
Navigatorii care operează în Marea Roșie se confruntă cu un pericol în creștere, pe măsură ce atacurile se intensifică în Orientul Mijlociu.

Organizația Națiunilor Unite trebuie să facă mai mult pentru a proteja lanțurile de aprovizionare, au declarat reprezentanții acestei industrii într-o scrisoare publicată vineri, conform Reuters.

Tensiunile au crescut vertiginos în Orientul Mijlociu de la începutul atacurilor israeliene din Gaza, în octombrie, Israelul confruntându-se în mod repetat cu șicanări de la grupuri aliate cu Iranul în Liban, Siria, Irak și Yemen.

Într-o scrisoare trimisă joi, secretarului general al ONU, Antonio Guterres, alături de cele mai importante asociații ale industriei de transport maritim din lume au declarat că sechestrarea de către Iran, la 13 aprilie, a cargo-ului MSC Aries la 50 de mile marine în largul coastelor Emiratelor Arabe Unite "a evidențiat încă o dată situația intolerabilă în care transportul maritim a devenit o țintă".

"Navigatori nevinovați au fost uciși și sunt ținuți ostatici", se arată în scrisoare.

"Lumea ar fi indignată dacă patru avioane de linie ar fi capturate și ținute ostatice cu oameni nevinovați la bord. Din păcate, nu pare să existe același răspuns sau aceeași preocupare pentru navele și membrii echipajului lor."

Scrisoarea reprezentanților industriei maritime a declarat că "navigatorii și sectorul maritim sunt neutre și nu trebuie să fie politizate".

"Având în vedere gravele amenințările și evoluție lor din zonă, vă solicităm o prezență militară coordonată, misiuni și patrule sporite în regiune, pentru a ne proteja navigatorii împotriva oricărei alte posibile agresiuni", se adaugă în scrisoare.

Atacurile recente asupra navelor comerciale din Marea Roșie și din Golful Aden, comise de militanții Houthi din Yemen, aliate cu Iranul, au afectat, de asemenea, lanțul global de transport maritim.

În ultimii ani, Iranul a confiscat și alte nave în apele internaționale, sporind riscurile pentru transportul maritim comercial din zonă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik
Magistrați / Foto: Freepik
Digitalizarea în România merge foarte prost / Foto: Freepik
Corina Martin / FOTO: Pagina de Facebook
Trenuri / Foto: Freepik
Beijing
Ghișeu
Copii din mediul rural rareori se consideră fericiți / Foto: Oana Pavelescu
Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Despre prosumatori
Familie în vacanță / Foto: Freepik
Exploatare / FOTO: Freepik
Mina Șuior
Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Rachetă / FOTO: Freepik
Scădere / FOTO: Freepik
La benzinărie / FOTO: Freepik
SUA vs. China / FOTO: Freepik
Honda
Mină de cupru / Foto: Freepik
Dolari

Dolarul își revine, lira sterlină se impune în fața euro

Dolarul și-a revenit ușor, deși incertitudinile legate...

Foto: Freepik.com
Foto: Pexels.com
Depozit farmacie / FOTO: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Marcel Ciolacu
Conferință la BCE / FOTO: BCE

BCE nu mai are timp de pauze, este constrânsă să acționeze

Banca Centrală Europeană se pregătește să reducă din nou...


pixel