Marile companii tech vor primi amenzi usturătoare dacă nu vor respecta noile reguli europene privind reclama politică

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Telefon mobil
Telefon mobil
Marile companii din tehnologie se vor confrunta cu noi reguli ale Uniunii Europene care le vor obliga să eticheteze în mod evidențiat publicitatea politică pe platformele lor, să indice cine a plătit pentru aceasta, cât de mult și ce alegeri sunt vizate, înainte de voturile europarlamentare de anul viitor.

Noile reguli privind publicitatea politică, care au fost convenite luni de țările UE și de legislatorii Parlamentului European, vor obliga companiile care conduc platformele de social media, cum ar fi Alphabet sau Meta, să fie mai transparente și mai responsabile, informează Reuters.

Încălcările noilor norme UE pot fi pedepsite cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri anuală a unui furnizor de publicitate.

Normele vor interzice entităților din țări terțe să sponsorizeze publicitatea politică în UE în cele trei luni dinaintea alegerilor sau a referendumului și includ interzicerea reclamelor care stabilesc profilul persoanelor în funcție de etnie, religie sau orientare sexuală.

"Noile reguli vor face mai dificilă răspândirea dezinformării de către actorii străini și interferența în procesele noastre libere și democratice", a declarat deputatul european Sandro Gozi, care a condus acest proiect în Parlamentul European.

Țările UE și legislatorii europeni au ajuns la un acord după ce au pus la punct detaliile regulamentului, propus anul trecut de Comisia Europeană.

"Am asigurat, de asemenea, un mediu favorabil pentru campaniile transnaționale, la timp pentru următoarele alegeri pentru Parlamentul European", a declarat Gozi.

Parlamentul European va organiza alegeri în luna iunie a anului viitor, mulți fiind îngrijorați de dezinformarea și interferențele străine în perioada premergătoare scrutinului.

Normele la nivel de bloc se vor aplica la 18 luni de la intrarea lor în vigoare, ceea ce se preconizează a fi în 2025.

Până atunci, măsurile de reglementare a furnizării nediscriminatorii de publicitate politică transfrontalieră - inclusiv pentru partidele și grupurile politice europene - vor fi deja în vigoare pentru alegerile pentru Parlamentul European din 2024.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Ursula von der Leyen
Bani. Foto: Freepik.com
Știrile dimineții
Document
Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Șantierul Naval Damen Mangalia
Tancuri

Germania nu exclude un împrumut comun al UE pentru apărare

O deschidere condiționată pentru finanțare comună.

Conducte de gaze / Foto: Freepik

pixel