Marile companii tech vor primi amenzi usturătoare dacă nu vor respecta noile reguli europene privind reclama politică

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Telefon mobil
Telefon mobil
Marile companii din tehnologie se vor confrunta cu noi reguli ale Uniunii Europene care le vor obliga să eticheteze în mod evidențiat publicitatea politică pe platformele lor, să indice cine a plătit pentru aceasta, cât de mult și ce alegeri sunt vizate, înainte de voturile europarlamentare de anul viitor.

Noile reguli privind publicitatea politică, care au fost convenite luni de țările UE și de legislatorii Parlamentului European, vor obliga companiile care conduc platformele de social media, cum ar fi Alphabet sau Meta, să fie mai transparente și mai responsabile, informează Reuters.

Încălcările noilor norme UE pot fi pedepsite cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri anuală a unui furnizor de publicitate.

Normele vor interzice entităților din țări terțe să sponsorizeze publicitatea politică în UE în cele trei luni dinaintea alegerilor sau a referendumului și includ interzicerea reclamelor care stabilesc profilul persoanelor în funcție de etnie, religie sau orientare sexuală.

"Noile reguli vor face mai dificilă răspândirea dezinformării de către actorii străini și interferența în procesele noastre libere și democratice", a declarat deputatul european Sandro Gozi, care a condus acest proiect în Parlamentul European.

Țările UE și legislatorii europeni au ajuns la un acord după ce au pus la punct detaliile regulamentului, propus anul trecut de Comisia Europeană.

"Am asigurat, de asemenea, un mediu favorabil pentru campaniile transnaționale, la timp pentru următoarele alegeri pentru Parlamentul European", a declarat Gozi.

Parlamentul European va organiza alegeri în luna iunie a anului viitor, mulți fiind îngrijorați de dezinformarea și interferențele străine în perioada premergătoare scrutinului.

Normele la nivel de bloc se vor aplica la 18 luni de la intrarea lor în vigoare, ceea ce se preconizează a fi în 2025.

Până atunci, măsurile de reglementare a furnizării nediscriminatorii de publicitate politică transfrontalieră - inclusiv pentru partidele și grupurile politice europene - vor fi deja în vigoare pentru alegerile pentru Parlamentul European din 2024.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa

pixel