De ce limuzina lui Ceaușescu e dorită de Iran

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Paykan Hillman Hunter
Paykan Hillman Hunter
După ce a fost anunțată licitația pentru mașina primită de Nicolae Ceaușescu de la șahul Iranului Mohammad Reza Pahlavi vestea s-a dus în rândul colecționarilor iranieni care au dorit să intre în posesia limuzinei.

Șahul i-a dăruit lui Ceaușescu mașina fabricată în Iran în 1974 pentru a marca alegerea sa ca președinte al Republici Socialiste România.

Limuzina de lux, un Paykan Hillman Hunter, a fost prima mașină construită de compania națională iraniană și a devenit nu numai un reper al industriei iraniene, ci și un simbol național.

Joi, mașina a fost vândută unui colecționar român cu 95.000 de euro, de 24 de ori prețul de pornire, a declarat pentru Reuters Alina Panico, a casei de licitații Artmark din București.

"Un ofertant iranian a fost depășit de un cumpărător român cu doar 5.000 de euro", a spus reprezentanta Artmark. Ea a adăugat că majoritatea celor 100 de oferte depuse aparțineau colecționarilor iranieni care doreau să-și aducă simbolul național din anii 1970 înapoi acasă.

Avionul lui Ceaușescu se vinde. Prețul ridicol de la care pleacă licitația

Limuzina care a fost scoasă la licitație este în stare perfectă de funcționare, atinge o viteză maximă de 145 km / h și are un motor de 1,5 litri, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 54 de cai putere.

Hillman, cu sediul inițial în apropierea orașului englez din Midlands, Coventry, a fost una dintre cele mai vechi și prolifice mărci britanice de mașini, iar marca a continuat să fie folosită până în 1976 de proprietarul său de atunci, Chrysler.

După încercările eșuate de a construi modele Fiat, Compania Națională Iraniană a produs primul său Paykan sub licență de la Hillman în 1967.

Șahul Mohammad Reza Pahlavi a vizitat România în 1966, începând o eră a legăturilor comerciale și diplomatice și a unei prietenii cu Ceaușescu.

Liderul român care ajunsese la putere anul precedent a început să creeze unul dintre cele mai represive regimuri din Europa de Est a epocii din timpul războiului rece.

Mașina iraniană a stat abandonată într-o parcare până în urmă cu vreo 2 ani.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel