De ce limuzina lui Ceaușescu e dorită de Iran

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Paykan Hillman Hunter
Paykan Hillman Hunter
După ce a fost anunțată licitația pentru mașina primită de Nicolae Ceaușescu de la șahul Iranului Mohammad Reza Pahlavi vestea s-a dus în rândul colecționarilor iranieni care au dorit să intre în posesia limuzinei.

Șahul i-a dăruit lui Ceaușescu mașina fabricată în Iran în 1974 pentru a marca alegerea sa ca președinte al Republici Socialiste România.

Limuzina de lux, un Paykan Hillman Hunter, a fost prima mașină construită de compania națională iraniană și a devenit nu numai un reper al industriei iraniene, ci și un simbol național.

Joi, mașina a fost vândută unui colecționar român cu 95.000 de euro, de 24 de ori prețul de pornire, a declarat pentru Reuters Alina Panico, a casei de licitații Artmark din București.

"Un ofertant iranian a fost depășit de un cumpărător român cu doar 5.000 de euro", a spus reprezentanta Artmark. Ea a adăugat că majoritatea celor 100 de oferte depuse aparțineau colecționarilor iranieni care doreau să-și aducă simbolul național din anii 1970 înapoi acasă.

Avionul lui Ceaușescu se vinde. Prețul ridicol de la care pleacă licitația

Limuzina care a fost scoasă la licitație este în stare perfectă de funcționare, atinge o viteză maximă de 145 km / h și are un motor de 1,5 litri, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 54 de cai putere.

Hillman, cu sediul inițial în apropierea orașului englez din Midlands, Coventry, a fost una dintre cele mai vechi și prolifice mărci britanice de mașini, iar marca a continuat să fie folosită până în 1976 de proprietarul său de atunci, Chrysler.

După încercările eșuate de a construi modele Fiat, Compania Națională Iraniană a produs primul său Paykan sub licență de la Hillman în 1967.

Șahul Mohammad Reza Pahlavi a vizitat România în 1966, începând o eră a legăturilor comerciale și diplomatice și a unei prietenii cu Ceaușescu.

Liderul român care ajunsese la putere anul precedent a început să creeze unul dintre cele mai represive regimuri din Europa de Est a epocii din timpul războiului rece.

Mașina iraniană a stat abandonată într-o parcare până în urmă cu vreo 2 ani.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Ședință de guvern / Foto: gov.ro
La benzinărie / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Dolari și aur / Foto: Freepik
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Despre prosumatori
Mina Șuior
Majorarea salariilor costă
Pensiile private se modifică / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Facebook
Start-up Nation
Piața luxului a încasat o lovitură puternică / Foto: Freepik
Bursa
Foto: Freepik.com
Figurine / FOTO: Wikipedia

Japonia și curiozitățile ei: Secretul figurinelor Daruma

La nord de Osaka, ascuns în colinele împădurite ale...

Previziuni / FOTO: Freepik

Adio petrol scump pentru următorii cel puțini doi ani

Experții băncii HSBC au revizuit în scădere prognozele...

Foto: Freepik.com

Producţia industrială a României, în scădere

În perioada 1 ianuarie - 28 februarie 2025, comparativ...

Analistul economic Adrian Negrescu
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr
Leadership creativ
Foto: Freepik.com
Muncitor
Card bancar / Foto: Freepik
Exploatare de litiu

Experții reduc estimările pentru piața litiului

Pe fondul temerilor privind tarifele și impactul asupra...


pixel