De ce limuzina lui Ceaușescu e dorită de Iran

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Paykan Hillman Hunter
Paykan Hillman Hunter
După ce a fost anunțată licitația pentru mașina primită de Nicolae Ceaușescu de la șahul Iranului Mohammad Reza Pahlavi vestea s-a dus în rândul colecționarilor iranieni care au dorit să intre în posesia limuzinei.

Șahul i-a dăruit lui Ceaușescu mașina fabricată în Iran în 1974 pentru a marca alegerea sa ca președinte al Republici Socialiste România.

Limuzina de lux, un Paykan Hillman Hunter, a fost prima mașină construită de compania națională iraniană și a devenit nu numai un reper al industriei iraniene, ci și un simbol național.

Joi, mașina a fost vândută unui colecționar român cu 95.000 de euro, de 24 de ori prețul de pornire, a declarat pentru Reuters Alina Panico, a casei de licitații Artmark din București.

"Un ofertant iranian a fost depășit de un cumpărător român cu doar 5.000 de euro", a spus reprezentanta Artmark. Ea a adăugat că majoritatea celor 100 de oferte depuse aparțineau colecționarilor iranieni care doreau să-și aducă simbolul național din anii 1970 înapoi acasă.

Avionul lui Ceaușescu se vinde. Prețul ridicol de la care pleacă licitația

Limuzina care a fost scoasă la licitație este în stare perfectă de funcționare, atinge o viteză maximă de 145 km / h și are un motor de 1,5 litri, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 54 de cai putere.

Hillman, cu sediul inițial în apropierea orașului englez din Midlands, Coventry, a fost una dintre cele mai vechi și prolifice mărci britanice de mașini, iar marca a continuat să fie folosită până în 1976 de proprietarul său de atunci, Chrysler.

După încercările eșuate de a construi modele Fiat, Compania Națională Iraniană a produs primul său Paykan sub licență de la Hillman în 1967.

Șahul Mohammad Reza Pahlavi a vizitat România în 1966, începând o eră a legăturilor comerciale și diplomatice și a unei prietenii cu Ceaușescu.

Liderul român care ajunsese la putere anul precedent a început să creeze unul dintre cele mai represive regimuri din Europa de Est a epocii din timpul războiului rece.

Mașina iraniană a stat abandonată într-o parcare până în urmă cu vreo 2 ani.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Vânzare online / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
Documente
Delegațiile din Ucraina și SUA
REMAT
Atacurile cibernetice au devenit normă în spațiul digital din România
Fermieri / Foto: Freepik

25 de milioane de euro sprijin pentru fermierii români

Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...

Dronă militară / Foto: Freepik
Uzină auto / Foto: Flickr
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Supermarket. Freepik.com
Factura. Freepik.com
Taxe / Foto: DCBusiness
Industrie. Foto: Pexels.com
Banca Națională a României

BNR: ROBOR a scăzut, însă IRCC a ajuns la o valoare record

Veşti bune pentru românii care au credite în lei...

Energia, călcâiul lui Ahile al Europei / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Tinerii îngroaşă rândurile şomerilor

În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...

Wall Street. Foto: Freepik.com
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Foto: Freepik.com
Grecia
BVB
Diana Buzoianu
Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați
TVA / Foto: Freepik.com

pixel