Ziua de 24 ianuarie, Ziua Unirii Principatelor Române, vine anul acesta la pachet cu o minivacanţă de 4 zile pentru 45% dintre angajaţii români, aceasta fiind şi prima sărbătoare naţională din noul an, arată datele unui studiu Reveal Marketing Research.
Studiul semnalează că 45% dintre angajaţi declară că vor avea punte între weekend şi ziua de 24 ianuarie, în timp ce 55% se vor duce la serviciu luni. Dintre cei ce vor beneficia de minivacanţă, cei mai mulţi au primit o zi liberă din partea angajatorului (38%), în timp ce 34% vor fi nevoiţi să recupereze ziua liberă într-o altă zi, iar 28% şi-au luat o zi din concediul anual de odihnă.
Potrivit cercetării, concediul la munte este principala atracţie cu ocazia minivacanţei de 24 ianuarie. În timp ce 33% dintre cei care beneficiază de weekend prelungit vor pleca în concediu în afara localităţii, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 35-55 ani (48%), 67% vor rămâne acasă, în special tinerii între 18-24 ani (83%) şi cei peste 55 ani (90%).
Referindu-ne la destinaţiile preferate ale românilor pentru minivacanţă, studiul arată că 35% dintre cei care vor pleca de acasă intenţionează să meargă la munte, 29% îşi vor vizita familia sau prietenii din afara localităţii, 13% vor alege ca locaţie un alt oraş din ţară, iar 12% o destinaţie în afara ţării.
În ceea ce priveşte principala atracţie, vacanţa la munte, se observă o diferenţă semnificativă de 20 de puncte procentuale în funcţie de gen, femeile preferând această activitate într-o mai mare măsură decât bărbaţii (45% vs. 25%).
Datele mai arată că românii intenţionează să aloce, în medie, un buget de 593 lei de persoană în minivacanţă, iar tinerii cu vârste cuprinse între 18-34 ani sunt mai relaxaţi din punct de vedere financiar, menţionând o sumă medie de 740 lei.
Cei mai mulţi dintre românii care nu vor fi plecaţi în minivacanţă aleg să se relaxeze acasă. În topul activităţilor preferate ale celor 67% dintre români care nu vor pleca în minivacanţă de 24 ianuarie se regăsesc activităţile relaxante acasă, cum ar fi cititul sau vizionarea de filme/seriale (42%) - în special în cazul persoanelor de peste 55 ani (59%), urmate de ieşirile în oraş - activităţi ca ieşirile la terase, restaurante sau participarea la evenimente fiind preferate într-o mai mare măsură de tinerii între 18-24 ani (24%), în timp ce 14% declară că vor merge în vizite la prietenii sau membrii familiei din apropiere.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Parlamentul României urmează să...
Senatul dezbate la Comisia de...
Doar 31 de angajați din 250 au...
Una dintre companiile care...
Pe fondul tensiunilor...
Persoanele fizice care au...
Semne promițătoare de viață...
Peste 14.000 de proiecte de...
În ciuda speculațiilor tot mai...
Numărul prosumatorilor a...
Guvernul a aprobat miercuri o...
Guvernul prelungește cu cinci...
Curs valutar BNR, 16 aprilie...
Analistul Adrian Negrescu trage...
Într-o lume în care...
Acțiunile producătorilor...
O nouă scădere impresionantă a...
Este o listă întreagă de...
O încercare de a evita noile...
Președintele american Donald...
Dolarul și-a revenit ușor, deși incertitudinile legate...
Calendarul fiscal al lunii...
APCE (Asociaţia Prosumatorilor...
Industria farmaceutică amenință...