Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Cobaltul, care se tranzacționează la un preț de aproximativ 62.000 de dolari pe tonă, este utilizat în multe dintre bateriile care alimentează vehiculele electrice, ale căror vânzări sunt așteptate să crească vertiginos pe măsură ce lumea se străduiește să reducă emisiile de carbon.
Congo a înființat Entreprise Generale du Cobalt (EGC) pentru a cumpăra, procesa și comercializa tot cobaltul produs în mod artizanal în țară, pe care minerii îl extrag de obicei cu mâna și îl vând unor intermediari nereglementați care îl comercializează.
"Preconizăm să fim pe piață, să cumpărăm, până la sfârșitul lunii ianuarie", a declarat Takis. EGC își propune să cumpere 10.000 de tone de cobalt în hidroxid în 2022 - în scădere de la un obiectiv anterior de 15.000.
EGC s-a lansat oficial în luna martie a acestui an, dar încă nu a cumpărat cobalt, în parte din cauza unei dispute legate de mina Kasulo din provincia Lualaba, de la care intenționa să înceapă să cumpere. EGC se află încă în negocieri cu CDM, filiala Huayou Cobalt, care obișnuia să se aprovizioneze de la această mină.
"Suntem în discuții cu toate părțile interesate în ceea ce privește Kasulo", a declarat Takis, adăugând că "putem prevedea că ne apropiem de încheierea discuțiilor".
Citește și:
Bateriile lui Elon Musk, pătate cu sânge. Adevărul care iese la iveală
Traseul cobaltului până la telefoane noastre începe cu minerii copii și intermediarii chinezi
Muntele de bogății al celor mai sărace țări din lume
EGC caută să înființeze alte situri artizanale de la care să poată cumpăra, a spus Takis, astfel încât să aibă un "plan B", chiar dacă compania este încrezătoare că va obține acces la Kasulo.
EGC mai trebuie totuși să câștige minerii și intermediarii.
"Când un sistem este pe cale să fie înlocuit cu altul, există rezistență", a spus el. "Cea mai mare parte a rezistenței se datorează incertitudinii pentru ei cu privire la modul în care se vor desfășura lucrurile."
Takis a declarat că nu există restricții pentru intermediarii care continuă să facă comerț cu cupru, iar EGC urmărește să găsească alte modalități prin care aceștia să facă afaceri.
Săptămâna trecută, Congo a anunțat un nou impuls pentru a dezvolta capacitatea de fabricare a bateriilor în țară.
Obstacolele în calea fabricării bateriilor în Congo includ furnizarea de energie electrică și infrastructura, dar aceste probleme ar putea fi depășite, a declarat Takis.
Pe termen lung, EGC își propune să cumpere 25.000 de tone pe an de cobalt extras artizanal.
"Există un potențial puternic și credem că acesta va fi un răspuns bun la ceea ce așteaptă piața în următorii ani".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...