Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Astfel, pe lângă Asia, Africa și Orientul MIjlociu, Rusia are acum un noi clienți care se află în America Latină.
Pentru luna martie, Rusia a exportat peste 580.000 de tone de motorină în America de Sud și America Latină, relatează Reuters, dintre care 440.000 de tone au mers pe piața braziliană.
Aceasta se compară cu un total de 663.000 de tone din ianuarie până în martie, în creștere de la 74.000 de tone pentru întreaga perioadă a anului trecut, notează Reuters.
Turcia a preluat, de asemenea, motorina rusească care în mod normal ar fi mers în Europa, fluxurile către Turcia atingând un maximum al ultimilor șapte ani, potrivit Bloomberg.
În Orientul Mijlociu, Arabia Saudită importă, de asemenea, volume sporite de motorină rusească, în timp ce, în același timp, trimite volume mari de motorină în Europa.
În martie,comercianții și-au făcut rezerve de motorină rusească, folosind avantajul prețului scăzut pentru a crește stocurile din EAU și Arabia Saudită, care, la rândul lor, au crescut exporturile către Europa și Africa.
La jumătatea lunii martie, aproximativ 500.000 de tone de motorină rusească au fost descărcate în EAU și Arabia Saudită, față de aproape nimic în urmă cu un an, mai scrie Reuters, citând date Refinitiv, Kpler și Vortexa.
Turcia preia motorina rusească pe care ţările UE nu o mai cumpără
Livrările de motorină rusească spre Turcia au urcat luna trecută la cel mai ridicat nivel din ultimii şapte ani, arată datele furnizate de traderul Vortexa Ltd. şi analizate de Bloomberg, după ce la începutul lunii februarie a intrat în vigoare un embargo privind achiziţionarea de produse rafinate ruseşti.
Chiar dacă analiştii se aşteptau ca Turcia să cumpere mai multă motorină rusească după intrarea în vigoare a sancţiunilor UE, creşterea este una impresionată. Potrivit datelor Bloomberg, livrările de motorină rusească în Turcia au trecut pragul de 10 milioane de barili în luna martie, o creştere de aproape 50% comparativ cu luna februarie şi de asemenea o cantitate suficientă pentru a acoperi cererea Turciei timp de mai multe săptămâni. În plus, aceste livrări sunt şi avantajoase din punct de vedere financiar pentru că cel mai probabil Turcia obţine carburant la preţuri atractive.
"Turcia profită cel mai mult pentru că obţine motorină rusească la preţuri reduse", spune Eugene Lindell, analist la firma de consultanţă Facts Global Energy, adăugând că aceste livrări oferă Rusiei un cumpărător pentru produsele sale rafinate.
Având în vedere că Turcia poate în continuare importa în mod legal motorină din Rusia faptul că traderii pot aduce carburanţi mai ieftini nu înseamnă că aceştia sunt destinaţi să acopere necesităţile energetice ale ţării. În acelaşi timp, producţia proprie a Turciei ar putea fi vândută la preţuri mai mari în UE. Deocamdată nu este clar dacă acest lucru se întâmplă sau nu. Chiar dacă importurile totale de motorină ale Turciei au crescut în luna martie, stimulate de livrările din Rusia, exporturile au fost relativ constante.
În plus, imaginea de ansamblu ar putea fi complicată de lucrările de întreţinere la rafinăriile din Turcia. Acest lucrări ar putea justifica nevoia Turciei de importuri mai mari de motorină pentru a-şi acoperi cererea internă, care potrivit Joint Organisations Data Initiative a fost de 560.000 de barili pe zi în luna decembrie.
De asemenea, este greu de cuantificat şi impactul recentelor cutremure devastatoare asupra necesarului de importuri de motorină al Turciei. "Singura concluzie logică cu privire la Turcia este acea că sistemul de rafinare operează la capacităţi mult mai mici. Dacă acest lucru are legătură cu cutremurul rămâne de văzut", a spus Lindell.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...