Începând cu luna mai, compania Netflix a luat măsuri pentru a combate practica partajării de parole între utilizatori, având ca scop îmbunătățirea rentabilității sale. Potrivit DW (Deutsche Welle), înainte de implementarea acestor măsuri, se estima că peste 100 de milioane de gospodării împărtășeau conturile Netflix.
„Haide să recunoaștem, măsura de combatere a partajării de parole funcționează,” a declarat Louis Navellier, directorul de investiții al Navellier and Associates, referindu-se la noile cifre prezentate de Netflix. „Am fost entuziasmat de rezultate; cred că au reușit să obțină o creștere impresionantă a numărului de abonați.”
Testată inițial în doar câteva țări, inclusiv SUA și Germania, Netflix a declarat că intenționează să extindă această strategie în alte piețe din întreaga lume. În România, eliminarea împărțirii parolei a avut loc în luna iunie.
După creșterea audienței datorată de lucrul de acasă începând din 2020, presiunile inflaționiste globale au determinat o scădere a veniturilor companiei începând cu începutul anului 2022.
Netflix a introdus o nouă opțiune de abonament la un preț redus, care includea reclame, și în același timp a luat măsuri pentru a opri partajarea de parole, impunând clienților care practicau această practică să se înregistreze oficial pe platformă. În plus, deținătorii de conturi au acum opțiunea de a plăti un cost suplimentar de 8 dolari (7,14 euro) în SUA pentru a permite familiilor din gospodării separate să partajeze în continuare conturile.
La început, piața a fost puțin sceptică în legătură cu noile măsuri, însă în timp, din ce în ce mai mulți utilizatori Netflix au decis să plătească pentru serviciu în loc să renunțe la el.
În ciuda faptului că veniturile companiei au crescut cu 2,7% față de anul precedent în al doilea trimestru, acestea au fost sub așteptările pieței. Cu toate acestea, Netflix a înregistrat un profit de 1,5 miliarde de dolari în timpul trimestrului, cu venituri totale de 8,18 miliarde de dolari, conform informațiilor furnizate de BBC.
Succesul trimestrial al Netflix nu s-a reflectat pe piața bursieră, acțiunile scăzând cu peste 8% în tranzacțiile after-hours din SUA, în parte din cauza grevei în desfășurare a scriitorilor și actorilor.
Într-o scrisoare adresată acționarilor, Netflix a avertizat că se desfășoară „o bătălie destul de competitivă” în contextul grevelor sindicatelor de talente, care amenință să blocheze fluxul stabil de seriale către serviciul de streaming.
Analiștii cred că Netflix are o poziție mai bună pentru a face față furtunii în comparație cu concurenții săi.
„Suntem în permanență la masa negocierilor cu toți actorii din industrie,” a declarat Ted Sarandos, co-director executiv al Netflix, în timpul unei prezentări a rezultatelor financiare. „Trebuie să încheiem această grevă pentru a putea merge mai departe cu toții.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...