Noul șef Boeing: Văd măreţia acestei companii

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Noul şef al Boeing, David Calhoun, a declarat luni că este încrezător în viitorul companiei, afectată de criza provocată de cele două accidente în care au fost implicate avioane Boeing 737 MAX, transmite BBC. 

Declaraţia a fost făcută cu ocazia preluării de către acesta a funcţiei de director general.

Directorul general de la Boeing pleacă acasă, dar nu cu "mâna goală"


Din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut model al constructorului american, au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS), menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Noul şef al Boeing le-a spus angajaţilor că "este un moment crucial pentru companie" şi că "se va concentra în principal" pe revenirea aeronavelor 737 MAX pe cer.

"Văd măreţia acestei companii, dar şi oportunităţile pentru a deveni mai buni. Cu echipa noastră solidă, sunt încrezător în viitorul Boeing, inclusiv 737 MAX", a spus Calhoun.

În vârstă de 62 de ani, Calhoun a fost în Board-ul Boeing din 2009. Anterior, el a lucrat la Blackstone şi la General Electric. El l-a înlocuit pe Dennis Muilenburg, care a fost demis, luna trecută, "pentru restabilirea încrederii în companie", conform comunicatului Consiliului de Administraţie.

Acțiunile Boeing urcă după un simplu zvon

Dennis Muilenburg va părăsi compania cu 62 de milioane de dolari, reprezentând compensaţii şi prestaţii de pensie, dar nu va primi indemnizaţie de concediere.

Calhoun ar putea primi un bonus de şapte milioane de dolari, cu condiţia ca aeronavele 737 MAX să zboare din nou în siguranţă.

Deja, interdicţia de zbor a costat Boeing peste nouă miliarde de dolari.

Grupul aeronautic american spera că avionul său va reintra în serviciu până la finalul lui 2019, după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor, dar, la începutul lunii decembrie, Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a anunţat că nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de 2020.

Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. În perioada ianuarie-noiembrie 2019, Boeing a livrat 345 de avioane, faţă de 704 avioane în aceeaşi perioadă a anului trecut. Comparativ, rivalul european Airbus a livrat un număr de 725 de avioane în primele 11 luni ale anului trecut.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Panouri solare / Foto: Unsplash
Lingouri de aur / sursa foto: Freepik.com
În magazin / FOTO: Freepik
Declarația unică - Foto ilustrativ
Donald Trump
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
București / Foto: Freepik
Investitorii fug de dolar și obligațiuni americane / Foto: Freepik
Ursula von der Leyen
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Foto: Freepik.com
Donald Trump
Hidroelectrica / FOTO: https://www.facebook.com/hidroelectricaoficial/
IMagine cu rol ilustrativ / Foto: Arhivă

Statele Unite au luat la ţintă flota fantomă a Iranului

SUA lovesc „flota fantomă” a Iranului cu noi sancțiuni:...

Un început frumos
Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Hollywood / sursa foto: Pexels.com
Versace și alte mărci de lux vor fi vândute unei multinaționale americane
Prosumatori. Foto: Freepik.com
Bani
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Cip / sursa foto: Freepik.com

Google atacă dominația Nvidia și lansează Ironwood

Alphabet dezvăluie cipul Ironwood, dedicat exclusiv...

Apple

Panică majoră la Apple. Gest disperat al companiei

Gigantul american din domeniul tehnologiei Apple a...

Project 2025 / Foto: DonkeyHotey / Flickr
Totul crește / FOTO: Freepik

pixel