Noul șef Boeing: Văd măreţia acestei companii
Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Noul şef al Boeing, David Calhoun, a declarat luni că este încrezător în viitorul companiei, afectată de criza provocată de cele două accidente în care au fost implicate avioane Boeing 737 MAX, transmite BBC. 

Declaraţia a fost făcută cu ocazia preluării de către acesta a funcţiei de director general.

Directorul general de la Boeing pleacă acasă, dar nu cu "mâna goală"


Din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut model al constructorului american, au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS), menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Noul şef al Boeing le-a spus angajaţilor că "este un moment crucial pentru companie" şi că "se va concentra în principal" pe revenirea aeronavelor 737 MAX pe cer.

"Văd măreţia acestei companii, dar şi oportunităţile pentru a deveni mai buni. Cu echipa noastră solidă, sunt încrezător în viitorul Boeing, inclusiv 737 MAX", a spus Calhoun.

În vârstă de 62 de ani, Calhoun a fost în Board-ul Boeing din 2009. Anterior, el a lucrat la Blackstone şi la General Electric. El l-a înlocuit pe Dennis Muilenburg, care a fost demis, luna trecută, "pentru restabilirea încrederii în companie", conform comunicatului Consiliului de Administraţie.

Acțiunile Boeing urcă după un simplu zvon

Dennis Muilenburg va părăsi compania cu 62 de milioane de dolari, reprezentând compensaţii şi prestaţii de pensie, dar nu va primi indemnizaţie de concediere.

Calhoun ar putea primi un bonus de şapte milioane de dolari, cu condiţia ca aeronavele 737 MAX să zboare din nou în siguranţă.

Deja, interdicţia de zbor a costat Boeing peste nouă miliarde de dolari.

Grupul aeronautic american spera că avionul său va reintra în serviciu până la finalul lui 2019, după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor, dar, la începutul lunii decembrie, Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a anunţat că nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de 2020.

Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. În perioada ianuarie-noiembrie 2019, Boeing a livrat 345 de avioane, faţă de 704 avioane în aceeaşi perioadă a anului trecut. Comparativ, rivalul european Airbus a livrat un număr de 725 de avioane în primele 11 luni ale anului trecut.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel